Ford va renunţa temporar la 4.000 de angajaţi din Europa
Ford va trimite 4.000 de salariaţi de la fabrica sa din Valencia în concediu fără plată timp de 39 de zile în decursul anului 2012. Schimbarea este motivată de lipsa cererii şi de noul plan de producţie al uzinei.
Ford a anunţat că va trimite 4.000 de salariaţi de la fabrica sa din Valencia în concediu fără plată timp de 39 de zile. Respectivii angajaţi vor sta acasă pentru a regla producţia în raport cu cererea în scădere de pe piaţa din Europa. Având în vedere previziunile sumbre făcute de mai mulţi reprezentanţi ai constructorilor auto europeni, asemenea anunţuri ar putea deveni obişnuinţă în viitor. Cei de la Ford au spus că scăderea cererii nu afectează şi alte uzine din Europa.
Scăderea cererii a avut loc atât pe piaţa din Spania, cât şi pe piaţa europeană la nivel general. Cei de la Ford spun că problemele legate de cerere afectează atât marca proprie, cât şi ceilalţi constructori care operează pe piaţă. Începând cu anul 2012, fabrica Ford din Valencia nu va mai produce modelul Fiesta, urmând să treacă la Kuga şi la Transit Connect. Fiesta este unul dintre cele mai bine vândute modele Ford pe piaţa din Europa, iar schimbarea modelelor din portofoliul uzinei din Valencia ar putea explica necesitatea trimiterii respectivilor salariaţi în concediu fără plată.
Martin Winterkorn, şeful Grupului Volkswagen, a declarat într-un interviu recent că se aşteaptă ca numărul angajaţilor să crească cu 10% în decursul anului 2012. Mai precis, Winterkorn le-a spus celor de la Bild am Sonntag că este posibilă creşterea numărului total de salariaţi de la 449.000 la 500.000. Grupul francez PSA Peugeot-Citroen reduce numărul angajaţilor din uzinele sale. Mai mult de 6.000 de posturi vor fi desfiinţate. Cele mai afectate vor fi centrele de producţie şi cercetare din Franţa. In anul 2009, circa 13.000 de angajati au parasit compania Peugeot la nivel mondial, incluzand pe cei de la fabrica de piese Faurecia. Grupul PSA spera sa castige ceva mai multi bani pe piata auto din China, pe care o considera "principala lor provocare".
Via | AutomotiveNews (înreg.)
sa-i dea afara si pe aia care au conceput noul focus