Ford va investi 185 de milioane de dolari într-un centru de dezvoltare a bateriilor mașinilor electrice

Publicat miercuri, 28.04.2021 12:58 de Paul Cosma, Foto: Ford

Ford a anunțat o investiție de 185 de milioane de dolari într-un laborator de cercetare și dezvoltare pentru bateriile destinate vehiculelor electrice.

Ford a lansat un proiect prin care vrea să accelereze dezvoltarea tehnologiei pentru bateriile ce echipează mașinile electrice. 

Un “centru de excelență” numit Ford Ion Park va fi construit în statul american Michigan și va reprezenta un laborator pentru testarea noilor tehnologii în domeniul bateriilor.  

Obiectivul pe termen lung este ca Ford să-și producă propriile baterii, astfel încât să nu mai apeleze la furnizorii asiatici precum SK Innovation din Coreea de Sud. 

Oficialii producătorului american consideră că este încă justificat să cumpere baterii de la furnizori până când vehiculele electrice vor deveni mai răspândite. 

Ford vrea să investească peste 20 de miliarde de dolari în electrificarea gamei sale de modele, până în 2025. 

Via Ford / news.ro

  • ACE - Craiova, miercuri, 28.04.2021 13:20

    Dacă marcăm anul 2009 ca începutul cursei globale de vehicule electrice și baterii, costul bateriilor litiu-ion a fost de aproximativ 1.200 $/kWh. Costul mediu al industriei a scăzut sub 500 $/kWh undeva între 2014÷2015 și 300 $/kWh între 2015÷2016. Potrivit BloombergNEF momentul cheie, a fost în jurul anului 2018, când costul mediu a ajuns la 200 $/kWh. Vara trecută, industria bateriilor de litiu-ion a atins în cele din urmă un obiectiv mult-așteptat - un pachet de baterii care costă 100 $/kWh, permițând prețului vehiculelor electrice să scadă spre cel al combustiei convenționale. Dar, în luna septembrie 2020, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a organizat „Battery Day”, la care a declarat că, pentru a pătrunde pe piața de masă, vehiculele electrice aveau nevoie de o dietă substanțială și a propus o foaie de parcurs pentru a reduce prețurile bateriei cu încă 40%, la aproximativ 56 $/kWh. În luna martie 2021 și Volkswagen a promis o baterie care va costa circa 60 $/kWh. Vezi: https://themobilist.medium.com/the-goalposts-move-the-new-lithium-ion-standard-is-an-astonishing-60-per-kwh-7153fa8ec328

  • Seriff, miercuri, 28.04.2021 14:51

    2021, inca nu poti sa faci un drum Buc-Constanta dus intors fara sa dormi prin Kaufland-uri si sa mergi cu 80 pe autostrada. Sa vina Elon Musca sa doarma in parcare, eu prefer sa beau o bere pe plaja, diesel in continuare peste orice masina electrica.

  • Intrebare pentru ACE, miercuri, 28.04.2021 15:38

    Deci a scazut pretul bateriei de 6 ori. Pai trebuia sa scada si pretul masinii macar cu 20%. N-a scazut nimic. Dimpotriva. Care este adevarul?

  • ACE - Craiova, miercuri, 28.04.2021 17:14

    Raspuns Pentru RENAULT Zoe I, cu bateria de 22 kWh parcurgeai in 2013-2014, o distanta de cca. 160-180 km iar acum pentru actualul Zoe, cu bateria de 50 kWh platesti aceeasi suma de bani pe achizita masinii (cca. 35.000 Euro) dar ai un interior mai modern, cu navigatie mai mare si mai buna, beneficiezi de sisteme de asistenta mai multe decat in varianta initiala, ai scaune ceva mai confortabile si poti parcurge dupa o incarcare completa cca. 350-400 km. La fel se intampla si cu modelele NISSAN Leaf, BMW i3, TESLA Model S, TESLA Model X, s.a. care au primit autonomie mult mai mare, practic in aceeasi masina electrica de acum 7-8 ani dar pot parcurge, in medie o distanta dubla dupa o incarcare full.

  • @ACE, joi, 29.04.2021 08:30

    Bullshit. N-a scazut nimic.