Ford va construi la Craiova un model pentru export
Ford se angajeaza sa construiasca un model nou la uzina din Craiova. Acesta va fi produs doar pentru export.
Premierul Calin Popescu Tariceanu se va intalni, marti, cu Nicolae Vacaroiu, presedintele Senatului, Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Bancii Nationale, si Sebastian Vladescu, secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, pentru o discutie privind privatizarea Automobile Craiova.
AVAS a anuntat, in urma cu doua saptamani, ca a solicitat Ford sa imbunatateasca oferta financiara pentru Automobile Craiova, iar trecerea societatii in proprietate privata va avea loc printr-o lege speciala. Comisia de privatizare a Automobile Craiova a cerut Guvernului, la 1 august, sa aprobe un memorandum privind finalizarea tranzactiei printr-o lege speciala si sa fie mandatata sa poarte negocieri pentru acest tip de tranzactie.
AVAS a anuntat ca Ford va depune oferta financiara imbunatatita pentru preluarea Automobile Craiova dupa ce reprezentantii constructorului american si ai statului roman vor agrea forma finala a contractului de privatizare. Principala problema discutata in negocierile dintre statul roman si compania Ford pentru privatizarea Automobile Craiova este legata de datoriile uzinei, investitorul american dorind sa preia "o societate curata", fara vechile restante fata de creditori.
Reprezentantii Ford au prezentat premierului Calin Popescu Tariceanu si comisiei de privatizare a Automobile Craiova, in luna iulie, oferta tehnica pentru preluarea fabricii, anuntand ca in 2012 cheltuielile anuale ale companiei in Romania se vor ridica la un miliard de euro.
Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, la 9.000 de persoane. Ford are in curs de proiectare un nou model de automobil care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova, urmand ca productia unitatii sa fie destinata in special exportului.
Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul roman prin AVAS, care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind detinute de mai multe persoane fizice si juridice. Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina.
Potrivit unor analisti din piata auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 milioane euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel ca statul poate primi peste 500 de milioane de euro pentru participatia sa de 72,4% la Automobile Craiova.
oricum cei de la ford vor prelua fabrica de la craiova oricum.au nevoie de o fabrica in zona asta pentru a se extinde pe pietele din est.