Ford suspendă investițiile în vehicule electrice din cauza pieței în schimbare
După ce a decis să oprească temporar investițiile de 12 miliarde de dolari, Ford își dă seama că pentru a se impune pe piața vehiculelor electrice nu este suficient să produci cea mai performantă mașină electrică.
În cel de-al treilea trimestru, Ford Motor Company a dezvăluit realitatea în care câștigurile se contopesc cu pierderi semnificative. Cauza principală? O combinație de cerere în scădere pentru mașini electrice și un război de prețuri declanșat de Tesla la debutul anului.
Ford a reușit să vândă 20.962 de vehicule electrice în al treilea trimestru din 2023, reușind să depășească General Motors. Acest avans este datorat, în mare parte, producției sporite a modelului Mustang Mach-E.
Vânzările Mach-E au înflorit cu un impresionant 42.5% în al treilea trimestru, cu 14.824 de unități cumpărate, din care 5.872 s-au vândut doar în septembrie.
Cu toate acestea, în ciuda creșterii a volumelor de livrare de vehicule electrice, Ford a raportat o pierdere operațională de 1,3 miliarde de dolari, față de 1,1 miliarde în trimestrul precedent. Asta a dus la o concluzie îngrijorătoare: pentru fiecare vehicul electric vândut în această perioadă, Ford a înregistrat o pierdere de aproximativ 36.000 de dolari, depășind pierderea estimată de 32.350 de dolari per EV din al doilea trimestru. Compania se pregătește pentru o pierdere anuală de 4,5 miliarde de dolari pentru întregul an.
Dar ce se ascunde în spatele acestor cifre alarmante? Ford susține că pierderile sunt o consecință a investițiilor masive în vehicule electrice de următoarea generație și a unor condiții de piață dificile.
Mai exact, mulți clienți din America de Nord interesați de vehiculele electrice sunt reticenți să plătească un preț mai mare față de alternativele pe benzină sau hibride, ceea ce exercită o presiune asupra prețurilor și rentabilității mașinilor electrice.
Pentru a face față acestei provocări, Ford a luat măsuri. Compania americană a tăiat producția de Mustang Mach-E și au amânat deschiderea uneia dintre cele două fabrici de baterii din Kentucky, în parteneriat cu SK On. Cu toate acestea, cea de-a doua fabrică de baterii și complexul Blue Oval City din Tennessee rămân pe traiectorie.
Desigur, Ford nu renunță la planurile pentru următoarea generație de vehicule electrice, inclusiv un SUV cu trei rânduri de scaune și o camionetă de dimensiuni mari. Dar există și alte obstacole în calea succesului.
Un acord cu sindicatul UAW prevede o creștere a salariului cu 25% pentru 57.000 de angajați pe parcursul a cinci ani, presiune care va crește costurile Ford cu forța de muncă.
De asemenea, greva de 41 de zile a UAW (Sindicatul Lucrătorilor din Industria Auto din America) a avut un impact semnificativ, rezultând în pierderea producției de 80.000 de vehicule și o pagubă estimată de 1,3 miliarde de dolari, anulând practic veniturile de 1,2 miliarde de dolari din al treilea trimestru. În acest context complex, Ford se luptă să-și găsească locul în piața în continuă schimbare a vehiculelor electrice.
-
Ady, sâmbătă, 28.10.2023 18:47
https://www.afaceri.news/paradis-verde-in-destramare-clujul-renunta-la-reincarcarea-gratuita-la-statiile-publice/?fbclid=IwAR2CQsWe5JIqrMwCaNfD6CjU4GQ7qg6k_y2KBkWSsGfPew_sSpIA11KDpKk
-
Dutz, sâmbătă, 28.10.2023 20:57
Bine mai Ford, după VW (și nu doar… unii o fac așa mai pe “silent”) acuma si tu îți bagi picioarele? Cum, nu vrea toată lumea mașini cu bășini tehnologice inutile?? Nu vor toți sa treacă la smartphone de la Nokia, de la căruță la avion, de la citit Gazeta la OLED 4X4K?…. si multe alte comparații de toate jena. Nu vor toți să plătească 50.000 pentru o mașină de oraș, după ce au stat la coada 2 ani? Deci, întrebarea nu-i dacă ci care este următorul producător care va ajunge la aceeași concluzie evidentă (pentru unii bine’nțeles)… când vom vedea electrice decente (spațiu, autonomie etc.) la 15.000 mai vorbim, si tot mai rămâne întrebarea unde naiba le încarcă omul care stă la bloc si parchează pe unde poate… dar bănuiesc că focile au altă opinie (a lor proprie, desigur), din grijă pentru Planetă… aveți legătura.. ;)) Electricele au mâncat investii de multe sute de miliarde (nu ele, ci tâmpiții care au primit mâna liberă la dulciuri) si au făcut găuri interesante cu subvențiile si la final sunt un dezastru, cel puțin cele care se produc astăzi. Nu salvează nimic si nu schimba nimic așa cum nici măsurile COVID nu au făcut-o… doar au pus planeta pe butuci. PS hai totuși sa vedem dacă Verstappen îl lasă pe Perez sa “marcheze” la el acasă, tot un fel de subvenție ;))
-
PMC, sâmbătă, 28.10.2023 21:46
@Dutz: asa e, prietene, Ford sunt adanc in ra**. La VW "acoperisul e in flacari", conform sefului VAG, e declaratia lui, nu a mea. In china sunt vreo 90 de producatori de masini electrice, s-au ars sume uriase pentru porcariile cu baterii, si acum, as we speak, 31 dintre ei sunt pe faliment. Il vor declara in perioada imediat urmatoare, nu mai fac fata, au ars miliarde de USD si au avut vanzari sub 2000 de masini/an. La VW situatia e dramatica. Vanzarile le-au scazut in Septembrie cu 80% fata de anul trecut in aceeasi perioada. Oamenii sunt disperati. Cheltuielile sunt taiate draconic, se vorbeste ca muncitorii trebuie sa isi aduca propria hartie igienica in tura. Treaba e kkta urat de tot. Tesla mai misca, e adevarat, pentru ca astia care cumpara masinile lor sunt la fel de groupies ca si aia care cumpara Apple. Cu cat tzeapa e mai mare, cu atat il iubesc mai rau pe Musk. Numai sa le spuna ca sunt tari ca si-au luat tesla. :)))) Vom vedea ce iese. In ce priveste speranta mea, sper in continuare sa vad VW in faliment. :)
-
Fast_and_Curious, sâmbătă, 28.10.2023 23:57
@Dutz si @PMC - si Mercedes s-a alaturat corului: https://europe.autonews.com/automakers/mercedes-cfo-harald-wilhelm-call-ev-sector-brutal
-
PMC, duminică, 29.10.2023 10:28
@Fast and Curious: asa e, Mercedes isi da seama ca e groasa. La fel, manageri de 2 lei, fara curaj si viziune fac totul praf. Cea mai mare problema e din nou, ca de fiecare data, lipsa de curaj sa spui NU. Cum spunea Churchill, curajul e cea mai importanta calitate umana, pentru ca toate celelalte se construiesc pe curaj. Dar voiam sa mai zic ceva in commentul anterior si am uitat. Ce ma mira e ca inclusiv fabrici chinezesti sunt puse pe butuci. Pentru ca astea sunt toate cu finantare de la stat, ca na, china e tara comunista. Si totusi, nici macar statul chinez nu mai vrea sa le sprijine. Deci sunt un dezastru. Bine, actiunea asta a Chinei cu subventiile pentru masini electrice e o strategie foarte clara de a distruge practic industria auto mondiala, MONDIALA!, nu doar cea europeana. Si se pare ca e pe cale sa le iasa. E un mare deget mijlociu aratat celor care practic timp de 30 de ani au turnat tehnologie gratis in tara aia, crezand ca chinezii sunt un soi de francezi sau olandezi care o sa multumeasca frumos si n-o sa incerce sa-si omoare binefacatorul. Pentru ca, prostia, naivitatea si mai ales lacomia europeana si americana nu au niciun fel de limite. Ei bine, acum lumea civilizata vede ce inseamna sa faci afaceri cu tari fara Dumnezeu, cu o lume care are f putine in comun cu a noastra (stiu cum le ies bube in ochi unor creaturi ca Andreea cand citesc asta :-) ).
-
Dutz, duminică, 29.10.2023 21:58
Tesla CEO Elon Musk said high U.S. interest rates are hurting car sales and could cause longer lead times for the company’s planned factory in Monterrey, Mexico…. No tengo dinero… pardon, clienti pentru capacitatea actuala, deci de unde investiții in capacitați suplimentare??? O fi Tesla “roșie” ca si Coca Cola (interesantă asemănarea), dar îmi pare că Moș Crăciun nu va mai ajunge la ei… va fi greu pentru Musk sa mai aburească piața… rămâne cum am stabilit…. din păcate este nasol si nu doar pentru Tesla!!!
-
Trilulilu, duminică, 29.10.2023 22:06
@PMC - băi tată, dacă tu crezi că francezii&co sunt atât de puri cred că mai ai de învățat muuultă istorie! Multă de tot. Aștia au omorât in ultimii 150 de ani mai mult decât a făcut China în 1000 de ani. Vestul cu Dumnezeu?!
-
spaclu lu manole, luni, 30.10.2023 04:42
Ford a avut pierderi de 3 miliarde anul asta, pana acum. E si normal sa-si regandeasca strategia. Cauzele nu sunt doar cererea scazuta de electrice (pentru cine are creier sa proceseze ce scrie in articol). Articolul oricum nu acopera nici el toata istoria. E amuzant cum reactionati cu disperare la fiecare articol negativ despre masinile electrice. Cum va cautati validarea in nimicuri. Masinile electrice au o piata bine stabilita si au sanse mari in viitorul apropiat sa spargha gheata. Inca se sapa la greu pentru imbunatatirea bateriilor. Poate or sa reuseasca, sau poate nu. Detaliile din culise le cunosc prea putini si sunt sub cele mai variate forme. Important este sa nu capituleze pentru ca sunt destule posibilitati serioase de iesire din impas. Personal, una din cele mai deprimante capitulari ar fi sa ne intoarcem la motoarele diesel/benzina ca singura varianta de propulsie. Asa ceva nu cred ca se va intampla. Sunt deja prea multe alternative evoluate dincolo de stadiul de prototip. Intre timp, savuram showuri gratis pe automarket.
-
@pmc, luni, 30.10.2023 04:42
te inseli! chinezii nu vor sa se imbogateasca pe spinarea omului de rand ca vesticii. vor umple planeta de electrice la un pret corect. azi sunt cei mai buni in 5G, maine in orice!
-
Mm, luni, 30.10.2023 08:36
Nu există pret corect, exista interese pe termen mediu si lung care scot in prima faza pe piata un preț mic
-
PMC, luni, 30.10.2023 09:05
Bai spaclule, habar n-ai ce vorbesti. E una sa crezi balariile din presa si alta te plimbi in continuare in Lala Land cand deja lucrurile in lumea reala devin dramatice. Si sunt CEO de la cele mai mari companii din lume care recunosc public ca treaba e kkta. Noi cautam validare? Tu iti cauti validare in ciuda evidentelor in continuare. Cat despre ce crezi sau nu crezi tu ca ne intoarcem la Diesel: afla bai desteptule ca nu trebuie sa ne intoarcem la niciun Diesel. Ca nici nu ne-am despartit de el. Uita-te pe sosele. Uita-te la transportul de mare tonaj. Trezeste-te! Spalatura cerebrala nu te mai ajuta.
-
Sak, luni, 30.10.2023 10:13
Pacat. Mustang-ul este un produs foarte bun. Probabil s-au bazat ca o sa vanda bine si o sa intre pe profit. Din pacate pentru Ford, marketing-ul Tesla si politica de pret de dumping a fost mai buna!
-
Fast_and_Curious, luni, 30.10.2023 11:53
Multi e-xtremisti trebuie sa inteleaga (verbul "a intelege" nu se afla in vocabularul extremistilor din pacate) ca realitatea nu are de a face cu ideologia, iar realitatea spune asa: masinile electrice sunt foarte scumpe si lipsa autonomiei si duratei lungi de incarcare nu le pot face o alternativa la ICE. In momentul in care producatorii anunta ca sunt complet neprofitabili, ca intampina probleme uriase cu vanzarile si trebuie sa concedieze mii si mii de oameni, pot sa vina toti e-xtremistii de la Last Generation, Letzte Generation - Klimakleber, Just Stop Oil, Greta (care mai nou se pricepe si la geopolitica) si sa urle pana nu mai pot, ca pana la urma totul este un wishful thinking. Piata electricelor este oarecum saturata, pana acum cei mai multi clienti fiind cei care mai au in garaj si o masina cu combustie interna. O alta mare problema, care nu se va corecta prea curand, este lipsa unei piete second-hand pt modelele electrice. Apoi, lipsa acuta a mecanicilor specializati pe modele electrice - cred ca a fost recent un articol pe aceasta tema. Sa mai insiram? Dar e-xtremistii tot nu vor intelege, pt ca ei o tin langa cu ideologia lor.
-
spaclu lu manole, luni, 30.10.2023 14:48
@pmc, cand a intrat Tesla pe piata si se chinuiau sa scoata 100-200 de masini pe saptamana, ti se spargeau timpanele pe automarket de cate fluieraturi si-au luat si cate babe omida le prevesteau falimentul. Babe care si astazi bat din clanta neintrerupt. In 2023 au in jur de 1 500 000 de masini vandute, exclusiv electrice. Colac peste pupaza, isi permit politici de preturi care fac neprofitabila o intreaga industrie auto care incearca sa se schimbe pe electric. Si lucrurile nu or sa ramana aici. Sunt foarte multe schimbari care se intampla dincolo de ochii publici, schimbari care iau timp si necesita investitii enorme. Daca vorbim doar de infrastructura sunt tari care isi permit si o modernizeaza la standardele din secolul asta. Altele, stau si se scarpina de maruntis sa-si mentina ceea ce au. Si nu e doar infrastructura. Imi dau seama cat sunteti de "la curent" cand vi se pare ca visez, lala land si wishful thinking. Cand dai de 'telectuali care nici macar nu isi pot imagina ziua de maine, dara-mi-te s-o si creeze, iti dai seama ca e mai bine sa vorbesti mai putin si sa-i lasi sa bata din clanta, exact ca baba omida, de 10 ani incoace.
-
PMC, luni, 30.10.2023 15:12
@Spaclu: politica de preturi nu e pentru ca-si permit ci pentru ca e concurenta si pentru ca preturile au fost umflate nejustificat din start. Treaba nu e roza nici la Tesla, crede-ma. Practica Tesla a fost urmata cu idiotzie de toti ceilalti producatori. Toti au pus preturi absurde desi toata ziua auzeam ca masinile electrice sunt simple, nu au nevoie de service, o sa moara serviceurile auto si mecanicii de foame si bla bla bla. Bateriile sunt scumpe, dar nu atat de scumpe incat sa dubleze pretul fata de o masina clasica. "Manageri" precum Musk au incercat sa-si scoata parleala (investitiile in dezvoltare) cu prostia electrica pe spatele cumparatorilor si a politicienilor dispusi sa deschida punga, ca doar nu dau de la ei. Daca nu ar fi existat prostia asta cu "green deal", daca piata ar fi fost lasata libera, atunci investitiile in "electrificare" ar fi putut fi facute mai lent, cu o amortizare mai usoara, IN TIMP. La inceput ev-urile ar fi fost mai scumpe. Apoi, pe parcurs, daca ar fi prins, lumea le-ar fi adoptat si s-ar fi ieftinit natural, asa cum e cu ORICE PRODUS NOU pe piata. Asa, totul a fost impus pe baze isterico-ecologisto-ideologico-disperate si am ajuns ca o companie ca ditai Ford sa aiba nevoie de ajutor de stat sa nu dea ortu popii. De fiecare data cand incerci sa manipulezi lucrurile, piata, tehnologia, oamenii, exista un recul, si de cele mai multe ori lucrurile sfarsesc prost si foarte prost. Asa cum se intampla si acum. Orice individ caruia ii functioneaza organul dintre urechi si-ar fi putut da seama ca n-o sa mearga sa ceri pret dublu pentru un produs care te intoarce in timp, e o involutie fata de ceea ce avem deja. Cand au aparut ipodurile lumea le-a adoptat pentru ca erau cu ani inaintea cd playerelor portabile si walkmanurilor. Aveai in buzunar o librarie cu 5000 de piese, un device mic, usor, cool, care iti permitea sa asculti zeci de ore de muzica in timp ce faceai sport sau naveta. Lumea SI-A DORIT sa treaca pe noua tehnologie, nu a fost nevoie de niciun ajutor sau bonus. Nu e cazul la masinile cu baterii. Ti se cere sa platesti dublu pe o masina care nu merge nici 1/3 din cat un Diesel sau Otto, stai in frig in ea iarna, astepti ca prostu' sa se incarce zeci de minute sau ore, asigurarea e dublu, la un impact un pic mai serios dai 20.000 de eur sa schimbi bateria, trebuie sa locuiesti la casa samd samd. Repet, orice om cu creier functional si inteligenta medie si-ar fi putut da seama ca prostia asta n-o sa functioneze. Tehnologia bateriilor poate s-o imbunatati candva, dar deocamdata se cer sume de peste 50.000 de eur pentru produse proaste cand ai alternative foarte bune la 20.000. Deci spaclule, las-o mai moale si gandeste. Ah da, si inca ceva, daca tot te tii asa mare vizionar si ne faci pe noi prosti si ingusti la minte, invata sa scrii prima data. Nu da nimeni 2 lei pe viziunea ta cand demonstrezi ca nu ai educatie elementara...
-
spaclu lu manole, luni, 30.10.2023 15:23
@pmc, ai confirmat si reactionat exact cum mi-am "inchipuit" (sic). E trist, si cateodata de speriat, ce usor e sa "dirijezi" pe cineva.
-
Fast_and_Curious, luni, 30.10.2023 21:02
@Spaclu lu Manole - hai spune-ne tu mai exact care sunt acele tari care isi schimba infrastructura ca sa ajunga in ziua de azi. Da-ne tu exemple concrete, si te rog nu ma lua cu "proiecte" care incep prin 2025 s.a.m.d. Nicio tara nu are capacitatea sa schimbe infrastructura din temelii pt a trece la mobilitatea electrica, pt ca nu are nici resursele financiare, nici cele umane si nici cele materiale. Daca tu crezi ca infrastructura se downlodeaza cu un click si totul e transformat automat ca in Cities Skyline te inseli. Da-ne tu un exemplu de vreun cartier cu blocuri, de oriunde din lumea asta, care are cate-o statie de incarcare pt fiecare loc de parcare. Nu ai asa ceva pt ca nu exista. Pana la urma ceea ce vrei tu se numeste "mass adoption". Tu si cei ca tine refuzati sa acceptati realitatea. Intr-adevar exista o piata careia EVurile se adreseaza, dar aceasta este limitata, sau mai bine spus foarte limitata si nu poate inlocui nici macar intr-o proportie de 25% piata de automobile clasice, oricat s-ar stradui politicienii sa dea legi si decrete. Faceti-va un reality check din cand in cand, pt ca aveti nevoie.
-
@fast'n'cur ios, luni, 30.10.2023 23:08
Mi-au sters commentul, asa cum si probabil asta va fi sters. Sunt proiecte care sunt in curs de derulare de cativa ani, nu doar pentru viitorul apropiat. Infrastructura se modernizeaza cu sau fara masini electrice. Mai gandeste-te inainte sa te umpli de maro cu "cartiere", "statii de incarcare" etc. Lumea nu traieste in urma cu doo secole. Daca ti-e greu sa intelegi, macar inchide fermoarul, pana apuci sa vezi cu felinarele.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 31.10.2023 10:18
@Mircea Badea - bateriile sunt chestii complexe nu se fac peste noapte si nici nu gasesti "creieri" pe toate drumurile. "Creierii" se cresc deseori odata cu tehnologia insasi. Dar la ce viseaza si ce preocupari au noile generatii, slabe sanse sa isi mai doreasca prea multi sa-si dedice bucati din viata cercetarii si ingineriei. Actualele baterii sunt bune doar pentru un demo sau proof of concept ceea ce si sunt actualele masini electrice. @Dutz Felicitari pentru previziunile de prin vara despre racorirea pietei electricelor. A fost o nebunie sa creada unii (cine a crezut cu adevarat) ca dintr-o data va tabara lumea pe masini cu baterii de 30-40-50k cu toate neajunsurile lor. Semnale sunt de cateva saptamani prin presa de specialitate ca electricel se vand din ce in ce mai greu, de obicei de 2 ori mai greu decat masinile clasice sau hibride. @spaclu Lumea reactioneaza asa cum reactioneaza pentru ca suntem la acel "told you so moment". E bucuria revenirii cu picioarele pe pamant. Iar daca comunicarea despre electrice era onesta, adecvata si neimpaunata cu ideologia "salvarii planetei" si multe subventii, probabil nu ar fi stranit atata polemica si nici nu ar invrajbi atat de mult taberele pro si contra. Cum am zis mai sus, actualele baterii nu sunt adecvate pentru electrificarea in masa. Poate urmatoarea generatie de baterii. In privinta "capitularii" si intoarcerii la benzina/diesel, poti fi linistit, nu o sa se intample. Hibridele se vand din ce in ce mai bine, sunt din ce in ce mai bune si sunt tranzitia perfecta spre viitoarea electrificare care va fi ajutata de viitoarele baterii (care se dezvolta sau care vor fi inventate). @PMC Modelul de dezvoltare chinez este de a face programe guvernamentale de subventie a unor domenii si a lasa companiile sa concureze intre ele in acel domeniu acceptand din start ca unele companii vor papa subventiile si in final nu vor supravietui. De asta sunt multe companii producatoare de masini care au intrat sau vor intra in faliment. Si cimitirele alea de masini electrice din China sunt fix rodul acestei strategii de a finanta companii care vor sa faca lucruri si a le lasa sa se descurce singure pe piata daca reusesc.
-
@șpaclu gen x, marţi, 31.10.2023 10:46
Tesla e profitabilă de vreo 2 ani. După vreo 10 ani de creștere pe baza... perspectivelor, din toamnă vin nori negri. Clientul poate cumpăra acum electrice performante și mult mai ieftine decât în urmă cu 1 singur an. :))))))) Timpul este în favoarea celor care au răbdare. Nici mie nu mi-ar conveni să cumpăr o ICE, hibrid sau nu, cu preț semnificativ mai mare decât al unei electrice, dar eu nu sunt un sclavete de bloc.
-
PMC, marţi, 31.10.2023 12:40
@alex: sunt de acord cu ce spui tu, mai putin cu partea cu "bateriile ce vor fi inventate". Deocamdata nicio companie nu inventeaza nimic. Indeasa mai multe elemente chimice in podeaua masinilor. Asta e singurul mod de a mari autonomia si, a dracului treaba, pe masura ce cresti masa electrocaznicei ce sa vezi?, scade autonomia. Eu nu pot sa pricep cum se poate ca o cireada de manageri sa bazeze strategia unei companii pe "inventii viitoare". Ceva de genul "las ca mai vedem noi". E uluitor. Hibridele se vand (mai) bine pentru ca au un consum ceva mai mic decat Otto simplu si din cauza "normelor" care pedepsesc Dieselul.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 31.10.2023 21:08
@PMC Cum se poate ca o cireada de manageri sa alerge la electrificare? Simplu. FOMO. Impinsi de hoardele de investitori care cred ca electrificarea e a doua venire a lui Isus pe pamant, au bagat sute de miliarde in electrificare bazandu-se pe baterii mult sub performantele si caracteristicile necesare si din cauza materiilor prime si tehnologiei de fabricatie, mult prea vulnerabile fata de preturile de pe bursa. Si pe deasupra, multi nici nu aveau capacitati de productie pentru baterii asa ca s-au bazat pe parteneriate sau pe importuri din Asia. Si mai sunt multe motive dar in principal s-au grabit sa nu piarda o mare oportunitate pentru ca toti ochii erau pe Tesla si stirile erau toate despre masini electrice si cum vor salva planeta. Acum au treaba sa-si salveze fundurile ca fondurile le-au spart de mult. Vedem ce face Toyota care a cam zis care-i buba cu actualele masini electrice si probabil de asta nici nu s-au hazardat sa sparga bani prea multi in prima generatie. Baterii slabe, scumpe, grele si sensibile.
-
ironR, vineri, 03.11.2023 14:12
Tesla de ceva timp face reduceri semnificative de preturi, cu toate astea tot nu si-a sporit cota de piata. Tesla se astepta sa vanda mult mai mult, dar surpriza! motiv pt care a venit a doua reducere, rezultatul? acelasi! Profitul e dezamagitor pt Musk - care detine 13% din actiuni, dar si mai dezamagitor pt cei care au investit. Cybertruck e o iluzie de masina - dpdv al fabricatiei greoaie, iar pretul prea mare pt a vinde volum. KIA/Hyundai dau termene de 12 luni la electrice - probabil le au in portofoliu doar pt a ajunge la noxe mici per grup, Ford renunta, VW are stoc si nu le vrea nimeni, Toyota anunta ca hibridul e mai prietenos cu mediul vs electric, Renault scoate pe banda rulanta hibrid, pare ca momentan asta e viitorul. Diesel nu mai vrea nimeni, nu cele cu filtru care trebuie scos dupa 200k km sau 50k km de mers in oras.
Citeste si
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 noiembrieStellantis va închide o fabrică în Marea BritanieGrupul Stellantis va închide una din uzinele sale din Marea Britanie. Fabrica vizată produce modele utilitare Vauxhall, iar activitatea sa va lua sfârșit după 120 de ani. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 26 noiembriePorsche va dezvolta motoare termice noi pentru modele electriceDirectorul financiar al mărcii germane de performanță a precizat că Porsche ia în calcul să dezvolte motoare termice noi pentru viitoare modele gândite inițial pentru a fi electrice. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 26 noiembrieViitorul BMW M3 va avea motoare cu 6 cilindri și o versiune electricăFrank van Meel, șeful diviziei de performanță BMW M, a confirmat că următoarea generație M3 va continua să primească motorizări cu 6 cilindri. În același timp, viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
pai sa inventeze baterii mai bune, tehnologii/materiale mai bune. sa angajeze niste creieri.... ei vor sa creasca pretul aiurea doar la masini, nu si la angajati.