Ford şi Samsung lucrează la un nou tip de acumulator auto
Ford a început o colaborare cu Samsung pentru dezvoltarea unui sistem electric cu doi acumulatori în vederea reducerii consumului de carburant al modelelor care nu sunt hibride. În final, scopul proiectului este de a elimina definitiv acumulatorii auto cu plumb.
Ford şi Samsung au dezvelit primul fruct al colaborării pe care au semnat-o anterior, în cadrul căreia lucrează la dezvoltarea unui nou tip de acumulator auto. Până la lansarea bateriei auto care să elimine definitiv de pe piaţă acumulatorii cu plumb, Ford şi Samsung au prezentat un sistem de două baterii pentru un automobil care să fie montat pe vehiculele care nu au un sistem de propulsie hibrid, dar care vor beneficia de sistem de frânare regenerativă. Practic, Ford şi Samsung au legat o baterie litiu-ion de un acumulator standard cu plumb pentru a forma un suport eficient al unui sistem micro-hibrid, care nu integrează un motor electric, dar este proiectat să ajute la reducerea semnificativă a consumului de carburant prin reducerea consumului de curent electric la bordul unui automobil.
Ford a dezvelit prototipul care pregăteşte viitoarele tehnologii de conducere autonomă
Noul sistem de baterii promite să aducă economii sporite de carburant pentru modelele Ford care îl vor folosi. Acesta susţine atât sistemul Start-Stop al unui automobil non-hibrid, cât şi sistemul de regenerare a energiei cinetice pierdute la frânare. Americanii de la Ford nu au detaliat principiul de funcţionare al noului lor sistem, dar putem presupune că foloseşte acumulatorul litiu-ion datorită capacităţii sale de a avea o viaţă mai lungă, cu mai multe cicluri de încărcare. Acest acumulator este folosit, probabil, pentru a susţine sistemul electric al vehiculului în momentele în care motorul este oprit, iar sistemul de frânare regenerativ îl încarcă pentru următoarea folosire.
În ceea ce priveşte acumulatorul litiu-ion pentru automobile, menit să înlocuiească bateriile cu plumb, cei de la Ford spun că lucrează deja la o asemenea variantă, iar primul lor prototip este cu aproximativ 5.5 kilograme mai uşor decât o unitate echivalent care foloseşte tehnologia cu plumb şi acid sulfuric. Producătorii de automobile doresc să renunţe la respectivii acumulatori din cauza limitărilor tehnologice ale acestora şi pentru că au o masă ridicată. Din păcate, acumulatorii litiu-ion, la rândul lor, nu oferă întotdeauna performanţe comparabile în regim de temperatură extrem şi sunt costisitori atunci când trebuie să furnizeze acelaşi amperaj ca o baterie cu plumb.
Ford anunţă un sistem de conducere semi-autonom
Via WCF | Ford
Astept cu interes rezultatul acestei colaborari... poate asa gaseste si Samsung o solutie pentru acumulatoare .. ca sa ma tina si pe mine bateria la telefon mai mult de 20 de ore :).