Ford reduce producția lui F-150 Lightning la jumătate, din cauza cererii scăzute

Publicat miercuri, 13.12.2023 10:50 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente informații, constructorul american de automobile va reduce, din 2024, producția lui F-150 Lightning la jumătate. Din câte se pare, Ford își revizuiește planurile de electrificare.

Conform planurilor inițiale, uzina Ford din Dearborn, Michigan, trebuia să producă 3.200 de exemplare F-150 Lightning pe săptămână. Dar, din câte se pare, constructorul american va reduce producția, începând din 2024, la 1.600 de unități pe săptămână.

Totodată, Ford reduce cheltuielile pentru modelele cu zero emisii și, nu în ultimul rând, vrea să reducă capacitatea de producție a noii uzine de baterii pe care o construiește în Michigan.

Potrivit presei internaționale, Jim Farley, șeful Ford, susține că toate acestea se întâmplă dintr-un motiv simplu: cererea pentru electrice nu a crescut atât de mult pe cât s-ar fi așteptat. De vină ar fi prețurile mari și infrastructura de încărcare.

Și producția lui Mustang Mach-E, în Mexic, pare că ar fi încetinit. Chiar și așa, reprezentanții companiei susțin că producția acestui model este adaptată la cererea clienților.

Toate aceste modificări vin după ce, în luna noiembrie, Ford a livrat 4.393 de exemplare F-150 Lightning, cel mai mult de până acum.

via Bloomberg

  • Seriff, miercuri, 13.12.2023 12:32

    :)))) Sa revina urgent la diesel daca nu vor sa se duca dupa Saab.

  • Banditos, miercuri, 13.12.2023 12:54

    @control de cotoare Diesel a fost in oferta 3 ani. Scos din motive de lipsa de clienti.

  • Seriff, miercuri, 13.12.2023 13:45

    @Banditos, lipsa ce clienti?:)) Glumesti, e scos din cauza normelor stupide de poluare, ca la toti producatorii.

  • Banditos, miercuri, 13.12.2023 13:55

    @fara permis A FOST scos din productie in iulie 2021. Sub 8% dintre clienti au optat pentru diesel in cei 3 ani. PS Normele de poluare nu pot fi stupide. Ignorantii da.

  • Alin, miercuri, 13.12.2023 14:47

    Logic, cand ceri si un rinichi si un plaman pe un truck, o masina de lucru, nu vreo fita. De fapt ford ar trebui sa dea in judecata toate retelele de dealeri auto, care adauga in pret ca nesimtitii, chiar si dubland pretul ford f150 lighting in unele cazuri. Literal, ford cere 70.000 dolari (deja aberant) si la vanzare catre consumator dealerul o pune cu 150.000 dolari. Si culmea in tara libertatii mincinoase, ford nu poate vinde direct, sunt legi data in fiecare state ca in sicilia, tara mafiei, sa vinzi NUMAI prin retele de dealeri (de aia tesla vinde online) Acest sistem de business necontrolat, duce la distrugerea sociala. Ca si aia se vaita de inflatie. Pai normal, daca nu controlezi piata la sange sa arzi aspru orice imbuibare, de aia merge greu. Se vaita generatia actuala ca e greu dar in acelasi timp accepta sa cumpere ifoane si samsunguri care au fost scumpite la niveluri de nesimtire de la un an la altul desi nu ofera nimic justificat in plus. Asa si ford, vand produse sub nivelul calitativ si performant la pret dublu sau triplu fata de reperul de piata, sa dea faliment.

  • Seriff, miercuri, 13.12.2023 15:01

    @Banditos, Ford a trait bine mersi atat timp cat a fabricat diesel, nici un client normal la cap nu ar prefera mizeria de 1.0 ecoboost in 3 cilindri fata de un 1.5 diesel in 4, Ford e in picaj rapid de cand a renuntat la Fiesta si Mondeo, ambele diesel, pana la urma au renuntat de tot la modele fiindca nu se mai vindeau. Acum sunt tinuti pe linia de plutire strict de Puma care e ieftin si de Kuga, in rest sunt vai de ei, gen Opel care efectiv nu mai exista. Au scos mizeria de Mustang Electric, o mare greseala, un esec comercial, acelasi lucru e valabil si la F150 electric.

  • Banditos, miercuri, 13.12.2023 15:15

    @sheriff Subiectul articolului era F150. FOCUS baiatu', FOCUS! PS. de permis cand dai?

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 13.12.2023 16:08

    @Alin "un truck, o masina de lucru, nu vreo fita." Lightning e mai mult o masina de fita, un statement car nu un truck de facut treaba cu el. In momentul in care i-ai agatat ceva semnificativ de carlig, nu mai treci de 300km autonomie. Ori cu o camioneta de genul f150 cam ai de carat, de tractat si de bagat "mile". Unde mai pui ca au si varianta hibrid cu consumuri decente gen 10% fara incarcatura care probabil a ajutat la eliminarea dieselului care intre noi fie vorba e in medie cu 4-5k$ mai scump decat varianta echivalenta pe benzina si datorita normelor de emisii nici nu consuma chiar atat de putin cum se zvoneste pe la noi.

  • Dutz, miercuri, 13.12.2023 17:05

    Aceeași parare F150 este o mașină de pus la treabă, ori BEV-ul nu atrage atenția, adică clienții nu o vor, probabil că nu-si pot face treaba cu ea. Nu văd relevanța comparației cu dieselul, la americani diesel-ul “a murit” înainte de a se introduce, iar în Europa tendința de eliminare este clară. Cine vrea neapărat diesel încă se mai găsește. Experimentăm practic ceea mai variată ofertă din istoria auto, dar unii știu doar să-și arate/justifice propriile alegeri ca fiind o adevărată dovadă de inteligență sclipitoare și doar ei știu ce și cum, au descoperit ei apă caldă și restul neapărat trebuie să facem ca ei, ca lor le pasă… de aia stau la casă, au garaj, 2, 3 mașini samd… dar eu sunt arogant cu 4X4… ehei ipocrizia asta ;)))

  • Trilulilu, miercuri, 13.12.2023 18:30

    La fel va fi și cu chestia aia grotească de la Tesla. S-au înțepat câțiva bogătani, dar le trece repede și lor.

  • Seriff, joi, 14.12.2023 15:45

    @Bandtios cand aveam eu permis tu nu stiai pe unde se iese din comuna cu caruta.

  • Banditos, joi, 14.12.2023 17:03

    @controlor de cotoare Glumitele tale de autobaza pline de "inteligenta" imi confirma cu ce te ocupi. Mai Pinocchio, ma refeream la permisul de conducere(!!!), nu la ala de iti da dreptul sa injuri cand o iei peste ceafa. deci, ce scrie pe feisbuc, trece Ford cu F150 pe diesel sau nu?