Ford Puma poate fi comandat acum și cu transmisie automată cu șapte trepte
Ford anunță că modelul Puma, echipat cu motorul de 1.0 litru EcoBoost cu tehnologie micro-hibrid, poate fi comandat de acum și cu o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Uniunea Europeană a impus standarde de emisii tot mai drastice, iar pentru a le îndeplini constructorii de automobile au fost nevoiți să apeleze la electrificarea motoarelor existente în gamă. Ori asta, ori să renunțe la anumite sisteme de propulsie.
Ford a ales prima variantă și a suplimentat propulsorul de 1.0 litri EcoBoost cu un sistem micro-hibrid.
Tehnologia propusă de constructorul american folosește un starter generator integrat, acționat de o curea, care recuperează energia pierdută de obicei în timpul frânării și încarcă un acumulator litiu-ion de 48 de volți.
Această motorizare echipează modele precum Puma sau Fiesta și poate fi acum alăturată unei transmisii automate DCT (dublu ambreiaj) cu șapte trepte.
Ford susține că această cutie de viteze nouă menține motorul hibrid la turații optime și îmbunătățește emisiile de CO2 cu până la 5%. În plus, mulțumită arhitecturii cu ambreiaj dublu, schimbarea treptelor se face mult mai rapid și ușor.
Sistemul micro-hibrid suplimentează cuplul motorului cu 20 Nm în fazele de solicitare, astfel că modelul Puma (1.0 Hybrid, 125 CP) echipat cu această transmisie automată DCT beneficiază de o accelerație îmbunătățită cu 4% comparativ cu varianta non-hibridă.
În ceea ce privește versiunea Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, cu 155 de cai putere, aceasta atinge 100 de km/h în 8.7 secunde atunci când clientul bifează cutia de viteze DCT.
Noua transmisie oferită de Ford îi permite celui de la volan să schimbe treptele și cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Această opțiune este disponibilă însă numai pe modelele Puma ST-Line X și ST-Line Vignale.
via Ford
Zicea Edikk ca manuala trebuie aruncata la gunoi dupa logica doua picioare=doua pedale. Tot dupa logica lui inteleapta,cate Volane are?