Ford pregătește Fiesta RS: 250 de cai putere și performanțe de vârf în segment

Publicat joi, 24.12.2015 12:36 de Mircea Meşter

Pentru că actualul Focus RS a urcat la 350 de cai putere, Ford pregătește cu ocazia aniversării a 40 de ani de la lansarea lui Fiesta o versiune de 250 de cai a modelului săi de oraș. Aceasta va apărea pe piață în 2017.

Segmentul hot hatch-urilor s-a dezvoltat atât de mult în ultimii ani, încât mașinile compacte care acum o jumătate de deceniu aveau 210-250 de cai putere și care erau considerate vârful de sportivitate al zonei accesibile ca preț în lumea auto sunt rămase acum în urmă. Astăzi, hot hatch-urile sunt considerate slabe dacă nu depășesc 300 de cai putere, fenomen pe care îl observăm odată cu apariția noilor Focus RS sau Civic Type-R, modele care dezvoltă acum 350, respectiv 310 CP. 

Această modificare de cifre are ca efect secundar - dar cel puțin la fel de interesant pentru fanii modelelor sportive - o creștere a performanțelor și cifrelor oferite de modelele subcompacte cu motoare puternice. Dacă versiunile sport ale unor modele precum Clio sau Fiesta se opreau în mod tradițional la 200 de cai, noile generații vor crește serios în performanțe și vor oferi cifre care până acum au fost rezervate fraților mai mari.

Primul pas a fost deja făcut de Renault, care oferă versiunea RS Trophy a lui Clio la 220 de cai putere. Ei bine, informațiile care vin dinspre Ford ne arată că Fiesta va avea o versiune radicală de 250 de cai putere care va purta un nume încă neexperimentat de marca americană: Fiesta RS. Până acum, cea mai puternică variantă disponibilă pe Fiesta fusese versiunea ST, care dezvoltă 182 de cai putere dintr-un motor 1.6 turbo EcoBoost.

Noul Ford Fiesta RS urmează să fie lansat în 2017 și va marca cea de-a 40-a aniversare a celui mai popular model dintre cele pe care Ford le are în gama sa europeană. În condițiile în care mașina va apărea pe piață în configurația de 250 CP, noul Fiesta RS ar avea cu 100 de cai mai puțin decât "regele" Focus RS și aceeași putere pe care o prezintă în fișa tehnică actualului Focus ST în versiunea sa pe benzină (2.0 EcoBoost).

via WCF

  • Scorpionul.negru, joi, 24.12.2015 16:32

    Banuiesc ca Fiesta model nou nu actualul....

  • someone, joi, 24.12.2015 19:08

    @scorpio...ai dreptate, cel nou sau actualul ? pt ca in acea perioada se va schimba generatia SARBATORI FERICITE tuturor

  • lorinczi.thomas, vineri, 25.12.2015 23:11

    BMW a lansat Seria 1 M cu putin timp inainte sa se lanseze a doua generatie si tot s-a vandut ca painea calda.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 26.12.2015 13:19

    @lorinczi.thomas Pai e corect asa ? Sa dai o gramada de bani pe o masina cu o motorizare mai speciala si peste 1 an sa apara modelul nou ? Nu se merita. Oric il fac nou nout ori nu il mai scot.

  • someone, duminică, 27.12.2015 11:55

    la fel ca bmw si ford are obiceiul sa lanseze variantele RS chiar inainte de schimbul generatiei...vedeti focus 1 RS, focus 2 RS. deci e foarte posibil sa faca la fel si cu actuala fiesta

  • George, luni, 28.12.2015 23:33

    Am condus actuala generatie de Fiesta ST (1.6 EcoBoost 182 CP) si masina e fabuloasa! Nu e impresionanta la demaraje peste 150 Km/h (am condus masini mult mai puternice), insa pe drumuri virajate e super tare. Sta pe curbe incredibil, are niste frane care rezista bine la oboseala si iti da o senzatie de cart. Masina e absolut bestiala, una din cele mai bune masini pe care le-am condus. Sunt tare curios cum o sa fie RS-ul.

  • Mihai, luni, 28.12.2015 23:37

    RS-ul nu e despre o masina la moda, e despre performante si placerea de a conduce. @someone are dreptate, scot modele astea la sfarsit de cariera ca sa mai faca valuri, sa se mai vorbeasca de model, sa mai creasca putin vanzarile. Oricum un M sau un RS nu au mari legaturi cu modele de baza. Doar seamana.