Ford oprește parțial comenzile pentru Fiesta și Focus în Europa
Ford a oprit parțial comenzile pentru Fiesta și Focus în Europa, din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare și a lipsei de componente esențiale. Cele două modele vor fi vândute în continuare, însă vor fi disponibile doar versiunile deja preconfigurate de către constructor.
Din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare și a lipsei de componente esențiale, Ford se află într-o perioadă mai dificilă în ceea ce privește vânzarea chiar și a celor mai populare modele în Europa. Potrivit publicației Automotive News, Ford a anunțat că oprește parțial comenzile pentru Fiesta și Focus pe Bătrânul Continent din cauza problemelor amintite anterior.
Deocamdată, nu se știe cât va dura această oprire parțială, însă Ford va construi și livra strict modelele deja preconfigurate de constructor către clienți. Asta înseamnă că doritorii acestor modele nu-și vor putea configura mașina după preferințele lor.
„Am închis disponibilitatea comenzilor gratuite pentru dealerii noștri pe Ford Focus și Ford Fiesta, printre altele, acum ceva timp”, a declarat un purtător de cuvânt al mărcii. „Cu toate acestea, oferim dealerilor noștri volumul de producție disponibil sub forma unor unități pre-specificate bazate pe cererea clienților”, a adăugat acesta.
Ca urmare a problemelor cu privire la aprovizionarea pieselor, timpul de așteptare pentru unele modele a ajuns să fie chiar și de 12 luni. Din cauza acestui lucru, uzina din Saarlouis, Germania, acolo unde este produs Ford Focus, își va reduce capacitatea de producție începând cu sfârșitul lui august. Ford preconizează că uzina din Saarlouis va produce doar 117.000 de mașini în 2022, față de capacitatea planificată de 195.000 de unități.
Mai mult, anul viitor ar urma să fie construite 143.000 de exemplare Focus, însă constructorul recunoaște că acest nivel s-ar putea să nu fie atins din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare. Ford Focus va fi scos din producție în 2025 și nu va avea un înlocuitor direct.
via Automotive News
Opreste productia pentru cele mai populare modele din Europa, dar vor continua sa "bage pe gatul" clientilor inutilele SUV-uri care sunt cu 50% mai scumpe decat modelele din care deriva si care au in proportie de 90% aceleasi componente. "- E criza, domne'! Ia mai scump!"