Ford Mustang aniversează 55 de ani: americanii au pregătit ediția specială Mustang55 și o serie de modificări pentru varianta echipată cu motorul de 2.3 litri
Ford a pregătit ediția specială Mustang55 pentru a marca într-un mod special aniversarea celor 55 de ani de la debutul muscle car-ului. Americanii propun accesorii de caroserie vopsite în negru și un interior îmbunătățit. Totodată, Ford oferă și câteva modificări pentru varianta echipată cu motorul de 2.3 litri EcoBoost.
Ford Mustang a împlinit 55 de ani de la debut. Muscle car-ul producătorului american a fost expus în premieră în fața publicului în cadrul Salonului Auto de la New York din 1964, iar în scurt timp, fanii au luat cu asalt showroom-urile din SUA. Mustang devenea o adevărată legendă, iar începând cu 2015, muscle car-ul producătorului de peste Ocean a fost tranformat într-un model global, prezent în peste 146 de state.
Pentru a marca într-un mod special aniversarea celor 55 de ani, Ford a operat o serie de îmbunătățiri în gama Mustang. Versiunea echipată cu motorul de 2.3 litri EcoBoost a primit o serie de accesorii noi de caroserie, în timp ce pentru fanii motorului V8, americanii au pregătit ediția specială Mustang55.
În cazul versiunii Mustang55, americanii au optat pentru o serie de accesorii exterioare vopsite în negru. Pe această listă trecem dungile de pe capotă și cele din zona pragurilor, aripa spate (echipament disponibil opțional), jantele de 19 inch și plafonul. De asemenea, logo-ul Ford Mustang din zona grilei a fost și el vopsit tot în negru. Conform oficialilor Ford, pentru exemplarele vopsite în nuanța Shadow Black, dungile laterale și cele de pe capotă vor avea culoarea argintie, în timp ce versiunile decapotabile vor integra un plafon din material textil de culoare neagră.
La interior, ediția specială va fi echipată cu accesorii care imită textura fibrei de carbon, cu o consolă centrală îmbrăcată în piele și cu covorașe speciale. Pentru scaune și pentru fețele portierelor, americanii au ales Alcantara. Tot la interior, Ford a pregătit sistemul de infotainment SYNC 3, un sistem audio cu 12 incinte și tehnologia FordPass Connect (un modem on-board pentru conexiune la internet).
Pentru cei care preferă varianta echipată cu motorul de 2.3 litri EcoBoost, Ford a pregătit câteva modificări exterioare minore. Carcasele oglinzilor laterale, aripa spate și grila frontală vor putea fi comandate în culoarea Magnetic Grey. Logo-ul muscle car-ului a fost modificat și repoziționat pe grila frontală, iar jantele de 19 inch au acum un design nou. În plus, americanii spun că introduc patru nuanțe noi de caroserie: Iconic Silver, Lucid Red, Twister Orange și Grabber Lime.
De asemenea, Ford a anunțat că sistemul Active Valve Performance Exhaust va fi oferit standard și pe această versiune. Acesta are note diferite în funcție de modul de condus selectat (Normal, Sport, Track, Snow/Wet, DragStrip și MyMode). Asemeni versiunii V8 de 5.0 litri, noua evacuare dispune de "Quiet Mode". Clienții pot seta un interval orar în care evacuarea lui Mustang să nu dezvolte sunete care ar putea deranja vecinii.
Prrr, ho cu tata! Pe rând, nu toţi deodată. Prea ne înghesuim (:D) să elogiem bijuteria americană. Am rămas sub imperiul impresiei de la SAB 2018, la care “puietul” român roia, cu vădit interes, în jurul modelului-etalon al lui Ford (şi cel curent, şi cel…istoric), probabil cu ochii saturaţi de panorama suverană a “nemţoaselor”. Condus preponderent de oameni inteligenţi (eh, inevitabil, dispuşi şi la compromis comercial de arie planetară, recte la…Fordotecă de masă şi la delir electro-autonom, că de! vremurile e- grele), Ovalul Albastru a sesizat chintesenţa şi, de aceea, ştie cum pot fi “atacaţi” tinerii europeni (desigur, cei interesaţi de maşini, nu de transcendentalism high-tech, chiar dacă prima categorie deja începe să devină rara avis…). Iar spiritul care îl animă are legătură mai mult cu nobleţea decât cu profitul, din moment ce totul este conceput cu (foarte multă) răbdare (vreo 50 de ani le-au trebuit americanilor să se gândească la Mustang în sensul unei epopei globale). În orice caz, tot ce-aş putea/vrea să conchid este: “GM”, watch and cry… PS. Dacă n-ar perpetua la noi schizofrenia supremă a impozitului pe cilindree (doar nu mă aştept ca tanti Dăncilă să…), ce credeţi?...aş lua în calcul – în pofida riscului asociat cu străzile noastre, în general “de cacao” – un Mustang personal (“Nu ne spune: V8” – bravo, ce perspicace sunteţi! :P).