Ford Mondeo va ieși definitiv din producție în martie 2022

Publicat joi, 25.03.2021 16:20 de Lestyan Bela

Ford a anunțat că va scoate din producție modelul Mondeo în luna martie a anului 2022, după 29 de ani. Compania nu are în plan un succesor pentru că acum au devenit foarte populare SUV-urile.

Ajuns la a cincea generație, Ford Mondeo a fost lansat pentru prima dată în 1993. Mondeo a fost unul dintre cele mai apreciate modele ale companiei, cu vânzări de peste 86.500 de unități în anul 2001. Dar cererea pentru o astfel de berlină a scăzut odată cu creșterea în popularitate a SUV-urilor. Drept urmare, Ford a vândut doar 2400 de modele Mondeo în 2020 și a decis să pună capăt producției în martie 2022.

Conform celor de la Ford, principalul motiv pentru această decizie are legătură cu schimbarea preferințelor clienților. În 2020, 39% din modelele vândute de către compania americană erau SUV-uri și crossovere, o creștere de 8% față de anul precedent.

Ford are în plan ca toată gama de mașini pentru piața europeană să devină electrică până în 2030. De asmenea, compania vrea ca fiecare model european Ford să ofere și o versiune plug-in hybrid până la mijlocul anului 2026.

Via: autocar.co.uk

  • ds, vineri, 26.03.2021 09:44

    Doar 2400 de unități în 2020. Ok, dar unde? Că parcă e prea puțin...

  • Kirotractor, vineri, 26.03.2021 10:40

    @ds: Errare humanum est și la AM. https://carsalesbase.com/europe-ford-mondeo/ Deci 21.222 Mondeo vândute-n Europa anul trecut. Puține, însă primele două luni din 2021 prezic o continuare a scăderii spre jumate. Probabil deci că sedanuri medii vor mai fi produse doar de triada nemțească - o fi bine sau rău, nu știu, da-n orice caz SUVomania actuală nu-mi sună bine.

  • xyz, vineri, 26.03.2021 11:12

    kirotraktor de ce nu scrii tu articolele ca prea le stii pe toate

  • raduvlase, vineri, 26.03.2021 11:13

    EU: trebuie sa reduceti emisiile! Producatorii: say no more! vom face masini mai mari, mai grele si mai putin aerodinamice...that will work...

  • @Xyz, vineri, 26.03.2021 11:22

    Bengosule,chiar le stie. Mi-ar placea enorm sa le scrie,sunt sigur c-ai ramane masca pana si tu.

  • xStarter, vineri, 26.03.2021 12:21

    Foarte bine,, sa disparaa oricum cine dreac mai cumpara asa ceva ??, berline din clasa mediee, labartate ca placinta in exterior si stramte ca dreacu-n interior, nepractice in toate ipostazile posibile, in afar de pasat si insegnia care si alea au inceput sa gafaie si ar trebui elimiante urgent, restul fac doar figuratie, mondeo, latitude, talismane, 408-508. Nromal ca lumea s-a reoirientat pe SUV sau la hatch si alte carosreii mai pratcice deci bnici o mirare. Cu un mOondeo d-asta am mers acum cateva zile cu o cursa de la bBolt si mai vobrind cu soferul de una dealta, zicea ca nu era mutumit deloc de cum se comprta si ce costuri la consum si reperatii ii da dureri de cap, voia sa o dea sa scape de belea si sa ia altceva cat mai repede [enrtu activiatea lui.

  • Seriff, vineri, 26.03.2021 12:26

    Eu am avut de la serviciu mondeo 2.0 d, 150 cp, automat, extrem de confortabil la drum lung, silentios, nu se simtea viteza in el, scaunele foarte ok, faceai 500 de km intr-o zi fara nici un stres, spatiu mai mult decat suficient, consum la drum lung 5%, mi s-a parut o masina super.

  • Kirotractor, vineri, 26.03.2021 13:23

    @xStarter: Nici Insignia nu se simte prea bine (tot cca. 21.000 vândute anul trecut), Pejo 508 e pe la 29 mii și-n scădere, dar Reno Talisman e chiar pe copcă (doar vreo 8.000 măritate cu greu.) VW Passat e deci singurul nevirusat (115.000.) În altă ordine de idei, Mondeo/Insignia cu hayon îmi par destul de practice, deși gabaritul clasei lor nu-mi surâde nici mie. La capitolul aerodinamică și rigiditate a caroseriei, ”3-volumele” rămân însă campioane. @xyz: Mersi de compliment. :-) Pe bune acum, n-aș (mai) putea să fiu ”corect politic” și chibițatul de la peluză e mai distractiv. Plus că prin cultura auto livrată (și ție) moca poate-mi mai cârpesc karma. :-P