Ford limitează vânzările lui Edge în 7 țări europene, inclusiv România: doar 27 unități înmatriculate în țara noastră în primele 4 luni
Ford Edge va rămâne disponibil în numai 7 țări europene, printre care și România, în ciuda faptului că SUV-ul a înregistrat doar 27 de unități înmatriculate în țara noastră în primele patru luni ale anului.
Ford își reconfigurează în prezent gama de modele comercializate în Europa, iar SUV-ul Edge va fi eliminat parțial din ofertă ca urmare a vânzărilor modeste.
Constructorul american a decis ca Ford Edge să rămână doar pe 7 piețe europene care cumulează circa 82% dintre unitățile vândute în Europa în primele trei luni ale anului. Printre acestea figurează și România, alături de Germania, Italia, Elveția, Polonia, Austria și Belgia.
Decizia Ford de a continua comercializarea lui Edge în România este surprinzătoare în contextul în care în primele patru luni ale anului au fost înmatriculate doar 27 de unități în țara noastră, mult sub cele 772 de unități Ecosport înmatriculate în același interval de timp.
La nivel european, potrivit datelor centralizate de compania de analiză Jato Dynamics, Ford Edge s-a vândut în 16.094 de unități în Europa în 2017, pentru ca în 2018 să scadă la numai 9.554 de unități. În schimb, Ford se aștepta la vânzări de 25.000 - 30.000 de unități Edge pe an în Europa.
"Decizia de la limita disponibilitatea lui Edge este în concordanță cu strategia noastră de a întări brandul Ford și de a crea un climat de afaceri profitabil în Europa, inclusiv prin eliminarea unor linii de modele mai puțin profitabile", menționează oficialii Ford.
Una dintre explicațiile pentru vânzările modeste este că Ford Edge este disponibil doar în versiune diesel care emite 156 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar numeroase țări europene impun diverse taxe la achiziționarea de mașini care depășesc anumite limite de emisii.
Oferta de SUV-uri Ford pentru Europa se diversifică însă în această perioadă prin lansarea noii generații Kuga, a introducerii lui Explorer cu o versiune plug-in hybrid și, mai ales, prin lansarea noului SUV Puma, care va fi produs la uzina de la Craiova începând din a doua parte a anului. Anterior, Ford a eliminat complet din gama monovolumele C-Max, Grand C-Max și B-Max din cauza vânzărilor slabe.
Via Automotive News
se vinde slab nu pentru ca are doar motor diesel. chiar daca avea o benzina in oferta, tot nu se vindea. e slaba masina, asta e explicatia, slaba rau fata de produce concurenta.