Ford înființează două entități separate: Model E, pentru electrice, și Ford Blue, pentru mașini convenționale
Ford a anunțat că a înființat o nouă divizie pentru viitoarele modele electrice, numită Model e. Astfel, constructorul american își separă activitățile în două entități diferite pentru mașinile electrice și cele cu motoare termice.
Începând din acest an, Ford va avea două entități separate pentru mașinile cu motoare termice și cele electrice. În acest sens, producătorul american a anunțat crearea a două divizii noi. Divizia Model e se va ocupa de producția de modele electrice, iar cea pentru mașini cu motoare termice se numește Ford Blue.
Motivul pentru această schimbare este reprezentat de dorința de a crește marjele de profit și de a concentra mai mulți ingineri și proiectanți specializați în modele cu motoare electrice și termice. Pe lângă asta, Ford își dorește ca mașinile electrice să reprezinte 30% din vânzări în următorii 5 ani, pentru ca apoi să ajungă la 50% până în 2030.
În urma separării entităților, Ford dorește să atingă o marjă totală a profiturilor înainte de impozitare de 10% până în 2026. Tot până în același an, constructorul american vrea să producă peste 2 milioane de modele electrice.
Schimbări vor fi prezente și pentru dealerii Ford. Unii dintre ei se vor concentra exclusiv asupra vânzărilor de modele electrice, în timp ce alții vor expune doar modelele cu motoare termice.
Șeful Ford, Jim Farley, va prelua conducerea diviziei Model e, iar divizia Ford Blue va fi condusă de Kumar Galhotra, președintele Ford pentru piața americană și alte piețe din lume. Jim Farley a oferit o explicație pentru decizia de a separa cele două entități: „Nu vom merge la oamenii de la ICE să le spunem mergeți să negociați un contract pentru achiziția de litiu. Majoritatea OEM-urilor, inclusiv noi, au cerut echipelor să le facă pe amândouă în același timp”.
Întrebat despre viitorul modelelor cu motoare termice, Farley a adăugat: „Credem că mai mult de jumătate dintre clienții noștri vor prefera mașini ICE și vor face asta pentru mult timp. Chiar dacă volumul vânzărilor de mașini ICE începe să scadă odată cu adoptarea în masă a electrificării, în multe segmente acest lucru nu se va întâmpla și vrem să avem o echipă dedicată”.
via Ford
Asta era problema ca se certau pe mouse… atât de multe ar fi putut cei de la divizia electrice sa facă dar răutăcioșii de la clasice le-au blocat sălile de ședința si mu si-au putu îmbunătății comunicarea deloc… da de loc. No acuma sa vezi electrice cât Mondeo combi, cu autonomie de 1000 km (reala), la 25.000 de euro si cu “casetofon” Sony, parca astea aveau Ford ca dotare mai cu pretenții…. si ecrane peste tot, la ce naiba sa te uiți afara pe unde merge mașina, deja vor avea conducere autonoma in pachetul de baza. Ce vreau sa spun ca citesc de peste un an ce se mai întâmpla si nu se întâmpla mimic… parca suntem in campanie electorală, toți promit!