Ford închide trei fabrici în Europa: după Genk, urmează Southampton şi Dagenham
După ce ieri a anunţat că va închide fabrica din Genk (Belgia) în 2014, Ford anunţă astăzi închiderea porţilor altor două fabrici din Europa începând cu 2013: Southampton şi Dagenham (ambele în Marea Britanie).
Săptămâna veştilor proaste pentru Ford şi fanii săi europeni continuă. După ce ieri a anunţat oficial că va închide uzina belgiană din Genk din cauza surplusului de producţie de pe Bătrânul Continent, divizia europeană a celor de la Ford confimă astăzi faptul că alte două fabrici europene îşi vor înceta operaţiunile, ambele aflându-se în Marea Britanie: Southampton şi Dagenham Stamping and Tooling. Ambele vor fi închise în cursul anului viitor.
FORD EUROPA RĂMÂNE CU 82% DIN CAPACITATEA ACTUALĂ DE PRODUCŢIE
Uzina Ford din Southampton produce Transit (care va fi mutat în Turcia, alături de versiunea de marfă Transit Connect), în timp ce fabrica din Dagenham care va fi închisă se ocupă de producţia de elemente de caroserie pentru modelele Ford. Compania nu va închide însă complet complexul de producţie din Dagenham, în fabrica de motoare de aici urmând să fie construit, începând cu 2016, un propulsor diesel de 2.0 litri cu emisii reduse.
Odată cu închiderea celor trei fabrici, capacitatea europeană de producţie a celor de la Ford va scădea cu circa 355.000 de unităţi (18% din totalul producţiei europene a mărcii), economia realizată de Ford prin aceste decizii fiind de 450-500 de milioane de dolari. Conform datelor oferite astăzi de Ford, pierderile pe care marca le va înregistra în acest an în Europa vor fi de circa 1.5 miliarde de dolari.
MĂSURI ADIŢIONALE LA NIVELUL REŢELEI DE DEALERI
Închiderea fabricilor din Genk, Southampton şi Dagenham este doar una dintre măsurile de restructurare pe care Ford le ia în Europa. Conform comunicatului oficial care anunţă aceste decizii, închiderile vor fi dublate de o strategie diferită de abordare a reţelei de dealeri. Printre măsuri se va număra reducerea substanţială a stocurilor, lucru care va duce, spun cei de la Ford, la efecte pozitive pe termen lung la capitolele performanţă, profit şi satisfacţia clienţilor.
via Ford
Daca pana acum asteptai 2 saptamani dupa o nenorocita de piesa de acum se va astepta probabil 4-5 saptamani.