Ford Focus facelift: display central de 13.2 inch și preț de pornire de 15.300 de euro cu Rabla

Publicat joi, 14.10.2021 11:05 de Alexandru Monenciu

Constructorul american de automobile a publicat primele informații și imagini cu noul Focus facelift. Modelul compact este oferit în continuare în versiune hatchback și break, iar noutățile sunt atât de ordin estetic, cât și tehnic.

Ford Fiesta a primit la jumătatea lunii septembrie un facelift. Acum a venit momentul fratelui mai mare, Focus, să fie îmbunătățit atât din punct de vedere estetic, cât și tehnic. În continuare, modelul de clasă compactă este oferit în versiune hathback și break.

Principalele noutăți estetic includ o capotă ușor revizuită, grila frontală integrează acum logo-ul mărcii americane, farurile LED sunt standard (lumini de ceață integrate), iar sticla stopurilor au tentă fumurie. Stopurile LED, opționale, propun o semnătură luminoasă nouă și un design interior redesenat.

La fel ca în cazul lui Fiesta facelift, Ford a îmbunătățit fiecare nivel de echipare, inclusiv variantele ST-Line, Active și Vignale. 

Ford a ascultat sfaturile clienților, astfel că versiunea break are un portbagaj mai practic, cu perete despărțitor vertical, o zonă care poate fi curățată cu apă și preșuri care, de asemenea, pot fi curățate mai ușor.

ECRAN DE 13.2 INCH ȘI SISTEM MULTIMEDIA SYNC 4

Ford Focus facelift a fost echipat cu sistemul multimedia SYNC 4, compatibil cu actualizări over-the-air, Android Auto și Apple CarPlay. Pasagerii interacționează cu acesta prin intermediul unui display nou, cu diagonala de 13.2 inch. Ecranul central integrează acum și comenzile sistemului de climatizare.

În ceea ce privește gama de motorizări, clienții au la dispoziție un motor de 1.0 litri EcoBoost, pe benzină, care este oferit alături de un sistem micro-hibrid la 48V și este disponibil în versiuni de 125 și 155 de cai putere.

Transmisia manuală, cu șase trepte este standard, dar oferta include pentru prima dată și o cutie automată Powershift cu șapte rapoarte și dublu-ambreiaj.

Același propulsor poate fi comandat și fără sistem micro-hibrid, caz în care dezvoltă 100 sau 125 de cai putere. Transmisia manuală cu șase trepte este singura variantă în acest caz.

Pentru amatorii de diesel, Ford oferă agregatul de 1.5 litri EcoBlue, disponibil în versiuni de 95 și 120 CP. Cutia de viteze manuală este standard, însă versiunea de 120 CP poate fi alăturată și unei transmisii automate cu 8 rapoarte.

FĂRĂ MOTOR DIESEL PENTRU FOCUS ST

Și versiunea de performanță Focus ST a primit câteva îmbunătățiri. Jantele de 18 inch au un design nou (opționale de 19 inch), paleta de culori include acum nuanța Verde Mean, iar la interior scaunele Recaro au fost înlocuite cu unele noi, dezvoltate de Ford Performance.

Ford Focus ST este disponibil în continuare atât în versiune hatchback, cât și break. Surprinzător însă, producătorul american nu menționează deloc unitatea diesel, făcând referire doar la agregatul de 2.3 litri EcoBoost, care dezvoltă ca până acum 280 CP și 420 Nm cuplu.

Modelele ST echipate cu pachetul opțional X vin în standard cu faruri Pixel LED, jante de 19 inch, mod de rulare Track și un răspuns îmbunătățit al pedalei de accelerație.

Lista cu sisteme de siguranță a fost extinsă și include, printre altele, Blind Spot Assist, Blind Spot Information cu funcție Trailer Coverage, Intersection Assist, Local Hazard Information, Adaptive Cruise Control cu Stop&Go, Speed Sign Recognition și Pre-Collision Assist cu Active Braking.

DISPONIBIL PENTRU PRECOMANDĂ ÎN ROMÂNIA

Noul Ford Focus facelift este disponibil pentru precomandă în România. Versiunea cu motor de 1.0 litri și cutie manuală pornește de la 15.300 de euro (TVA inclus, cu tichet Rabla). Primele exemplare ajung la noi în țară în februarie 2022.

  • Seriff, joi, 14.10.2021 11:18

    Bun, ST-ul este genial, masina de pasionat adevarat!

  • MRC, joi, 14.10.2021 11:33

    Au stricat-o si p-asta.... Dupa Fiesta si Connect (ultimul fiind un Caddy cu sigla Ford - o uratenie in cel mai pur stil), a venit randul Focusului. Cred ca designerii au mancat ceva stricat. Au mai si trantit monitorul ala pe bord.... Pacat. Stilul si eleganta incep sa dispara din industria auto. Asa cum au disparut telefoanele colorate, cu forme diverse, cu functionalitati diverse, tot la fel se pare ca se va intampla si in industria auto: o uniformizare a designului si o lipsa de substanta. Forme fara fond si fara suflet.

  • Alex, joi, 14.10.2021 11:59

    Bine zice MRC, au plantat acel display ca și cum e tot ce contează la o masina azi... Sau poate au vrut sa aibă ei cel mai mare media display de pe piața ca asa vor veni clienții sa cumpere mașini... Pe aceeași logica ca și la telefoane... 13.2 e cam mult cred, un 10 inch era mai mult decât decent.

  • Edikkk, joi, 14.10.2021 12:00

    Preţ la o manuală Ford T uzată moral şi cu reducerea rabla Mda

  • PMC, joi, 14.10.2021 12:09

    Mie mi-a placut Focus dintotdeauna. A fost o masina corecta. Acum sunt nevoiti sa renunte la Dieselul de 2L din cauza creaturilor de la Bruxelles, dar si acum masina asta e o alegere inspirata. Ecranul de 13 inch implantat in bord e un pic cam mare, dupa parerea mea, dar sunt convins ca f multi o sa-l aprecieze. Plansa de bord ramane marea problema a Focusului: dpmdv nu arata bine. Ar fi nevoie de o restilizare, mai ales partea centrala, sub televizorul ala, arata aiurea. Designul exterior insa e superb, chiar imi place ff mult. E mai frumos decat Golful, interior si exterior. E mai pasional, mai angajat, mai individual si cu muuult mai multa personalitate. Mult succes noului Focus!

  • DanG, joi, 14.10.2021 12:20

    Un refresh binevenit chiar daca acum seamana putin cu SEAT Leon masina.

  • ds, joi, 14.10.2021 13:00

    Pfff... Displayul ălă se potrivește acolo fix ca nuca-n perete.

  • lucian, joi, 14.10.2021 13:43

    Se mai poate comanda varianta ACTIVE in Romania? Dealerii zic ca nu au primit liste de preturi pt aceasta.

  • St M, joi, 14.10.2021 14:56

    L-au uratit grav. Iar maneta de la automata e de-a dreptul kitsch. De la cel rotativ, simplu si finut, la batul ala oribil e cale lunga. Daca mai adaugam si tableta aia de zici ca nu aveau unde sa puna monitorul de acasa, avem un tablou complet. Involutie a designului atat de mare nu prea am vazut. Dar, urat se cere, urat se livreaza. Daca ST line arata asa, nu vreau sa ma gandesc la cele mai slab echipate cum arata. O oribilitate...

  • Seriff, joi, 14.10.2021 15:37

    S-ar putea ca cele slab echipate sa arate mai bine, fiindca sigur au display-ul mai mic:)) Cel mai reusit mi s-a parut modelul Mk3.5, din 2016, avea bordul mai finut, display frumos integrat in bord, nu pricep de ce toti pun tableta pe bord de parca efectiv e lipita, display-ul ar trebui sa fie integrat in bord, sa fie cat de cat discret, nu sa sara in ochi pe pod.

  • andrei, joi, 14.10.2021 16:17

    mie imi place displayul mare, nu imi place unde e pus. mult prea sus.

  • Bubi Mubi, joi, 14.10.2021 16:33

    1. 1.0 Ecoboost ia foc pe loc. 2. Powershift e de legenda. 3. Monitor de 13".

  • Bubi Mubi, joi, 14.10.2021 21:23

    Plânge America după Ecoboost zis și Ard în flăcări pentru tine știi prea bine. Urlă America după Powershift!!! Cazurile au fost depășite, nu-i nevoie decât de clienți noi, amatori de chilipiruri. :)

  • @ Bubi, vineri, 15.10.2021 08:25

    Bubi , da nu te pune nimeni să iei Ford ecoboost. Poți să nu iei, sa fii tu mai special și să conduci ce masina vrei: de calcat, de spălat,etc. Eu recunosc am luat masina numita Ford si in 4 ani și 65000 km nici o problema. A fost și ieftina a costat puțin, f putin. Înainte am avut Opel pe care l am ținut 13 ani tot așa fara probleme majore. Îmi pare rău că l am dat dar era euro 4 și începuse să consume ulei. La rabla a ajuns, dar tabla mai ținea cinșpe ani.

  • Bubi Mubi, vineri, 15.10.2021 10:30

    Nu ma pune nimeni. Zic si eu ca producatorul putea sa schimbe putin denumirile de legenda pe care le comercializeaza. Romanii iau tepe fara masura, deci clar nu ma pune nimeni sa incurc samsarii si teparii!!!

  • Fane, vineri, 15.10.2021 12:39

    Au incercat ca copieze Leonul, dar le-a iesit prost, l-au schimonosit in asa hal incat poate sa fie mai ieftin si ca un Logan ultrachel, eu tot n-as cumpara, macar Loganul nou arata mai placut. Nu mai zic de laptopul ala trantit pe bord, plus distrugerea ergonomiei prin mutarea comenzilor de clima pe numitul laptop. Oricum eu nu ma omor dupa Focus si in general dupa niciun Ford, dar aici chiar si-au batut joc de tot de el, dupa ce ca era fad si nu avea deloc personalitate, l-au uratit si ma rau. @Bubi, sper ca e totusi alta varianta decat "celebrul" Powershift, alintat Powershit, ca daca e tot aia, putem pune arpacasul la fiert pentru coliva.

  • Bubi Mubi, vineri, 15.10.2021 16:46

    Ăla problematic era 6 double clutch, ăsta e 7dct. I-au păstrat doar renumele, probabil după ce au dat afară echipa de marketing. Ford se vinde oricâte procese ar avea. Mamele cumpărătorilor sunt mereu gravide.

  • Olteanu, vineri, 15.10.2021 18:17

    @Seriff: am avut eu din aia, nu-i nicio sfaraiala, execrabila pe parte tehnica si la interior inghesuita ca dreacu, nu mai zic ca pierzi la revanzare de plangi, ca are imagine proasta si oamenii nu prea cauta Ford sau vor sa plateasca cu maruntisul de la covrigi.

  • besche, vineri, 15.10.2021 19:18

    Mi-ar fi plăcut să scoată și un sedan, ca să aibe pentru toate gusturile!

  • @besche, vineri, 15.10.2021 19:34

    Exista si sedan, dar arata batranicios si este cam disproportionat, nu recomand.

  • Alin.63, luni, 18.10.2021 13:29

    Modul racetrack… pe un focus 0.9