Ford Fiesta a ajuns la a şaptea generație: prima fotografie oficială

Publicat marţi, 29.11.2016 22:00 de Daniel Popescu

Ford a dezvăluit prima imagine cu noua generaţie Fiesta. Modelul Ford va avea 4 versiuni speciale, printre care Vignale (alură premium) și Active (gardă la sol înălțată, valențe de crossover). Motorul Ecoboost de 1.0 litri va avea funcţie de dezactivare a cilindrilor.

În cadrul unui eveniment care a avut loc astăzi la Koln, Ford a dezvăluit primele informaţii oficiale despre noua generaţie a subcompactei Fiesta.

Pentru moment trebuie să ne mulţumim cu o singură fotografie a modelului de clasă B, care evidenţiază doar modificări minore de design, cum ar fi grila împrumutată de la Focus şi dimensiunile mai mici pentru blocurile optice.

Cu toate acestea, Ford a anunţat câteva detalii preliminare atractive despre noua Fiesta, care va fi disponibilă în 4 versiuni speciale. Astfel, Ford Fiesta primeşte mai multe versiuni de echipare care au rolul de a mulțumi diferitele categorii de potențiali clienți. cea mai importantă noutate este cea a versiunii cu pretenții premium Vignale, care va fi acompaniată în gană de versiunea de exhiparea ST-Line, dar şi de Fiesta Titanium, care este reprezentată în singura fotografie publicată până în prezent. Nu în ultimul rând, Fiesta se lansează împreună cu o versiune Active, prin care modeil Ford primeşte valenţe de crossover.

Din punct de vedere tehnologic, Fiesta introduce o premieră mondială: motorul EcoBoost de 1.0 litri va fi prima unitate de propulsie cu 3 cilindri care va avea funcţie de dezactivare a cilindrilor. Astfel, Fiesta 1.0 EcoBoost va dezactiva unul dintre cilindri la viteză de croazieră, economisind astfel carburant pe șosele expres și autostradă.

La interior, Ford menţionează pentru moment doar un ecran cu diagonala de 8 inch sensibil la atingere şi prezenţa Sync 3, dar şi a unui sistem audio Bang&Olufsen Play.

Ford va publica o galerie foto completă şi va furniza toate detaliile despre noua generaţie Fiesta în cursul zilei de miercuri, 30 noiembrie.

Ford Mustang primeşte două ediţii speciale

În cadrul aceluiaşi eveniment, Ford a dezvăluit şi două ediţii speciale pentru Mustang. Ford Mustang Black Shadow Edition oferă elemente de caroserie în culoare neagră şi jante din aliaj de 19 inch, în timp ce Ford Mustang Blue Edition beneficiază de o caroserie albastră cu dungi decorative.

Ambele modele sunt echipate cu motorul V8 de 5 litri şi 421 CP, sistemul Sync 3, sistem audio premium şi interior cu piele neagră.

Alte noutăţi din cadrul evenimentului au legătură în special cu utilitara Ford Transit. Aceasta a primit ediţia specială Ford Transit Custom Black Edition, în timp ce Transit Custom Sport poate fi comandat acum în mai multe versiuni de caroserie, inclusiv cu cabină dublă.

De asemenea, Ford a anunţat că anul viitor va începe testarea maşinilor autonome şi pe drumuri europene.

Nu în ultimul rând, Ford GT, cu care constructorul concurează în prezent în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, şi Ford GT40, maşina care a câştigat această competiţie în 1966, vor fi disponibile în cadrul colecţiei de jucării Lego Speed Champions.

Via Ford

  • Bursuc, marţi, 29.11.2016 22:17

    ''Modelul Ford va avea 4 versiuni speciale, printre care Vignale (alură premium)'' . Oare cand vor face si o versiune Vignale pt Transit ?

  • Seat, marţi, 29.11.2016 22:39

    urate..

  • Abidabate Ignat, marţi, 29.11.2016 22:50

    Mereu am laudat Ford de nivelul ridicat de calitate ( si nu sunt fanul lor nici pe departe ), chiar mult mai bun decat la insusi marci premium gen BMW si Audi ( aceeasi clasa ). Dar acum pe bune, cred ca au mers mult prea departe, cu Fiesta . Fiesta Vignale , pe bune ? Ei stiu ce implica o ultra-compacta ( B ) premium ? Inseamna nu doar nivelul de calitate interior si antofonarea, dar si trenul de rulare printre care se innumara suspensia , care la clasa asta este de tip punte rigida, adica ca pe Dacia Sandero, cea mai ieftina solutie. Ironia sortii este ca pana si Matiz oferea o suspensie tip punte semi-rigida cu bara stablizatoare integrata. In rest arata bine, la interior arata ca un EcoSport in miniatura (acelasi interior daca nu ma insel ), iar la exterior arata precum un al treilea facelift.

  • brck, marţi, 29.11.2016 22:50

    china face

  • tzenu_bmw, miercuri, 30.11.2016 00:56

    @brck Mai degraba India face...

  • Andy, miercuri, 30.11.2016 03:15

    La exterior pare mai mult un facelift; revolutia e la interior insa: http://www.carbuzz.com/news/2016/11/29/The-All-New-Ford-Fiesta-Is-Here-And-It-s-More-Luxury-Car-Than-Rental-Car-7736662/ Bordul e la fel ca la Ecosport facelift. Pacat ca in 2016/2017 nu au renuntat insa la frana de mana clasica nici pe modelele de top non-sport...

  • gaga, miercuri, 30.11.2016 06:54

    Cu adevarat mirobolant va fi cand doi cilindri vor putea fi dezactivati pentru mersul economic "de croaziera" pe autostrada, iar cilindrul ramas in functiune va avea optiunile SLEEP si HIBERNATE.

  • @Andy, miercuri, 30.11.2016 09:52

    Andy, din pozele alea zici ca e Fiat la interior...

  • Catalin, miercuri, 30.11.2016 10:17

    Multumesc @Andy pentru link. In mod clar s-a intentionat ca modelul sa vina cu un aspect mai rafinat si matur, atat la exterior cat si la interior. Se pare ca nu au vrut sa riste cu noul model si aspectul sau sa se adreseze unei game mai largi de clienti. Parerea mea este ca au cautat sa simplifice liniile modelului si sa-i dea chiar o anumita eleganta, fara sa fie ceva exagerat in aspectul exterior si interior. Atat partea frontala cat si cea posterioara, precum si aspectul din lateral sustin aceasta afirmatie. Insa din lateral modelul pare sa fi pierdut din aspectul sportiv... Personal imi plac mai mult blocurile optice spate de pe (inca) actualul Fiesta, asa cum imi plac si cele de pe Ford Focus I. Luneta noului Fiesta nu mai pare atat de inclinata comparativ cu cea de pe modelul actual, insa posibil sa fie de dimensiuni mai mari si sa ajute mai mult vizibilitatea la manevrele de parcare. Actualul Fiesta se vinde foarte bine. Conform spuselor cuiva ce lucreaza in reprezentanta Ford, noul model este mai spatios, mai mare decat actualul. Si posibil ca va duce Fiesta la un nou nivel de popularitate si cifre de vanzari. Sa asteptam aparitia modelului pentru o parere mai clara iar in rest, timpul si cumparatorii vor decide cum vor sta lucrurile.

  • Scorpionul.negru, joi, 01.12.2016 22:37

    Ce porcarie de design fata de generatia 2002–2008....pacat. Si e plina de plastice ieftine la interior din cate vad....oribil ! Se putea face un design frumos si la un pret mai mic. Dar cum angajatii de la Ford sunt lipsiti de orice talent e limpede ca a iesit o catastrofa !

  • Tc1900, luni, 05.12.2016 11:42

    aceeasi platforma de acum 10 ani?