Ford este prima marcă auto care îşi va vinde maşinile pe internet

Publicat luni, 28.06.2010 10:44 de Mircea Meșter

Sunteţi gata să renunţaţi la drumurile către showroom-uri atunci când vă cumpăraţi o maşină? Ford le dă ocazia clienţilor britanici să-şi cumpere maşina dorită direct de pe internet.

Ford va deveni începând din această săptămână primul producător auto care le dă ocazia clienţilor să îşi achiziţioneze maşina direct de pe internet, fără a face vizite la showroom. Debutul sistemului de achiziţie online va avea loc în Marea Britanie, acolo unde Ford este cea mai vândută marcă de pe piaţă.

Conform unui studiu realizat de Ford, patru din zece clienţi ar fi foarte fericiţi să-şi poată achiziţiona maşina preferată direct de pe internet, chiar dacă acest lucru înseamnă că aceştia nu fac un test drive înainte. Astfel, începând cu 29 iunie, 50 de dealeri Ford din Marea Britanie vor începe să vândă modelele gamei prin internet, urmând va pe portalul specializat să fie disponibile toate autoturismele şi utilitarele Ovalului Albastru, noi sau second-hand. Site-ul oficial pe care clienţii vor putea să depună banii este FordOnline.co.uk, pasul următor fiind ridicarea maşinii şi semnarea actelor, acestea având loc într-unul dintre cele 12 centre regionale stabilite şi anunţate de Ford pe respectivul portal.

CE SPUN OFICIALII FORD

"Clienţii sunt gata să utilizeze internetul pentru a face cunoştinţă altfel cu industria auto. În trecut, mulţi clienţi utilizau internetul pentru a se informa şi apoi vizitau showroom-ul pentru sfaturi şi teste. În timp ce mulţi vor continua să facă aceste lucru, avem în faţă o proporţie destul de însemnată de clienţi care ştiu ce maşină vor alege şi care sunt gata să cumpere direct de pe internet dacă site-ul de vânzare este credibil", declară Steven Hood, managerul site-ului FordOnline.co.uk

Conform oficialului Ford, preţurile maşinilor care vor fi vândute pe internet sunt aceleaşi cu cele regăsite în showroom, clienţii urmând să poată negocia cu vânzătorii exact aşa cum o fac şi în showroom. "Mai mult de 10% dintre cei intervievaţi au afirmat că este stresant faptul că trebuie să viziteze dealerul, iar mai mult de 20% dintre clienţi afirmă că sunt intimidaţi de faptul că trebuie să negocieze la sânge faţă în faţă cu un vânzător. Cei mai mulţi clienţi care ar cumpăra online o maşină sunt gata să cheltuiască între 10 şi 20 de mii de lire sterline", spune Steven Hood.

MAI GREU LA ALTE MĂRCI

Deşi cei de la Ford sunt foarte deschişi în privinţa acestui nou sistem, alte mărci declară că nu sunt pregătite să facă acest pas: "Nu vom face asta pentru că oamenilor le place să stea în maşină şi s-o atingă înainte de a o cumpăra. iar dealerul este lângă el pentru a ajuta la luarea unei decizii. În plus, există şi multe variaţii în ofertă pentru a putea să trecem pe online", a declarat un purtator de cuvând Audi, citat de The Telegraph.

via | The Telegraph

  • vcip, luni, 28.06.2010 11:45
    Gresti domnilor

    Din pacate pentru ei sau ma rog din fericire? nu sunt ei primi, GM a pilotat un p[roiect impreuna cu e-Bay insa din pacate nu prea a functionat excelent...http://gm.ebay.com/ga3/search/gmprogram Si un articol pe tema...http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/08/10/AR2009081001739.html

  • mircea, luni, 28.06.2010 11:57
    @vcip

    Sistemele erau diferite, iar vânzarea se făcea printr-un third party, cum zic americanii. Aici, Ford le vinde. Este pur şi simplu un showroom online, dacă vrei. Nu există o terţă parte implicată iar sistemul implică muylte alte elemente care nu se regăseau atunci la GM/eBay. Mai e o mică diferenţă: epoca. Mai devreme sau mai târziu era normal să se ajungă la asta. Succesul unui astfel de poroiect depinde însă extrem de mult de momentul lansării.

  • ian, luni, 28.06.2010 14:11

    ok,ok,ok,....dar am o retinere...nu am banii .o metoda eficienta cum sa fac rost de ei au?,c-apoi ne ocupam si de comanda pe net...cred ca asta din urma ar fi ultima problema....