Ford: divizia de mașini electrice va suferi pierderi de 3 miliarde de euro în 2023
Ford preconizează că divizia sa de mașini electrice, Model E, va suferi pierderi în valoare de 3 miliarde de euro pe parcursul acestui an. Constructorul american se așteaptă ca această divizie să devină profitabilă abia în 2026.
În primăvara anului trecut, Ford și-a reorganizat afacerea în 3 divizii noi: Ford Blue, pentru mașinile cu motoare termice și hibride, Ford Pro, pentru vehiculele comerciale și Ford Model E, pentru modelele electrice. Cea din urmă divizie se dovedește a avea un start dificil din punct de vedere financiar pentru Ovalul Albastru.
Asta pentru că, în primul an de operațiuni, divizia Model E a înregistrat pierderi de circa 3 miliarde de euro. Acum, Ford se așteaptă ca diviza să piardă alte 3 miliarde de euro pe parcursul lui 2023, lucru care ar duce la pierderi totale de circa 6 miliarde de euro în perioada 2022-2023.
Cu această ocazie, Ford nu va mai publica rezultatele financiare ale mărcii pe bază de regiuni, ci le va publica doar pe baza diviziilor sale. John Lawler, directorul financiar al mărcii americane, a confirmat că rezultatele financiare ale constructorului pentru primul trimestru din an vor fi publicate în 2 mai.
Tot el a mai precizat că divizia de mașini electrice ar urma să devină profitabilă abia după 2026. Cu privire la acest aspect, Ford se așteaptă la o marjă de profit de 8%.
La final, Lawler mai spune că Ford va avea o capacitate de producție de 600.000 de mașini electrice pe an la finalul lui 2023. Până la sfârșitul lui 2026, Ford vrea să-și mărească producția de vehicule cu zero emisii până la două milioane de unități pe an.
via Economica
cei ce nu cunosc situatia exacta si ar fi rauvoitori fata de electrificarea domeniului auto (si pe acest site, nu ducem lipsa lor), ar putea trage concluzia ca ford va suferi pierderi ca urmare a ratarii unor obiective planificate, cand colo e vorba de niste pierderi asumate de la bun inceput ca urmare a reorganizarii interne, reprezentand investitii in tot ceea ce presupune productia de masini electrice. daca tot vorbiti de pierderi, vedeti pierderile in sensul cel mai pur al cuvantului: faptul ca afacerea lor cu masinile termice, cel putin in europa, ca sa nu mai amintesc si de alte zone de unde au fost nevoiti sa se retraga (australia, de exemplu) inregistreaza pierderi semnificative de ani buni de zile, ca urmare a vanzarilor slabe si tot in scadere, nemaifiind vorba de data asta de investitii care sa le aduca vreo justificare, ci sunt pur si simplu pierderi operationale care au la baza produse depasite, slabe calitativ si cu foarte multe neajunsuri comparativ cu nivelul general al ofertei altor jucatori din piata. fara sa fiu un fanatic al electricelor, pentru ca eu inteleg rolul fiecarui tip de tehnologie, banii investiti si interesul isi muta acum centrul de greutate fara dubiu catre masinile electrice. in cazul lui ford, mustang mach-e este un succes comercial si se are in vedere largirea numarului de versiuni, f-150 lightening i-a bulversat pe toti prin numarul urias de comenzi inregistrate, iar prezentarea noului explorer electric din urma cu cateva zile a starnit in presa de specialitate un val de rumoare si interes nemaivazute pentru un ford.