Ford dă în judecată Nissan din cauza unei reclame agresive
Ford Brazilia a intentat proces omologilor de la Nissan din cauza unei campanii de marketing agresive. Japonezii au lansat o reclamă în care critică într-un mod amuzant preţul mare cerut de americani pentru un Focus hatchback.
În lumea publicităţii competiţia este una acerbă, iar atacul direct asupra rivalilor din acelaşi domeniu aduce un plus de farmec unei reclame sau a unui banner. Uneori aceste companii de publicitate reuşesc să ducă rivalitatea dintre două companii la un nou nivel, uneori fiind nevoie de intevenţia organelor legii pentru a soluţiona conflictul apărut.
De această dată vorbim despre Nissan şi Ford Brazilia. Oficialii Nissan au lansat pe piaţă o reclamă în care doi cântăreţi de muzică rapp costumaţi în ingineri Ford animaţi de câteva modele îmbăracate doar în costume de baie vorbesc despre banii pe care îi fac datorită preţului mare cerut pentru modelul Focus hatchback.
"Tot luxul meu l-am făcut pe banii tăi. Nu te plânge pentru că plăteşti prea mult - banii tăi au fost cheltuiţi cu cap, fii atent la ce fac eu cu ei", sunt versurile piesei celor doi rapperi traduse din portugheză. La finalul reclamei apare şi o scurtă prezentare a lui Tiida, un model mai ieftin cu 1.800 de dolari decât Ford Focus hatchback.
Procesul a fost intentat la departamentul de poliţie din Sao Jose dos Pinhais, oraş în apropierea căruia Nissan şi Renault deţin o uzină. Mai mult decât atât, reclama a fost retrasă de pe piaţă în urma unei hotărări judecătoreşti obţinută de Ford. Motivul pentru care japonezii au apelat la o campanie de marketing atât de agresivă îl constituie creşterea puternică a pieţei auto din Brazilia.
Via | Autonews
Tiida e mai ieftin,dar si mai slab decat Focus. Papagalii astia de la Nissan au cam exagerat cu reclama asta.