Ford dă în judecată Nissan din cauza unei reclame agresive

Publicat duminică, 27.03.2011 14:40 de Cornel Șocariciu

Ford Brazilia a intentat proces omologilor de la Nissan din cauza unei campanii de marketing agresive. Japonezii au lansat o reclamă în care critică într-un mod amuzant preţul mare cerut de americani pentru un Focus hatchback.

În lumea publicităţii competiţia este una acerbă, iar atacul direct asupra rivalilor din acelaşi domeniu aduce un plus de farmec unei reclame sau a unui banner. Uneori aceste companii de publicitate reuşesc să ducă rivalitatea dintre două companii la un nou nivel, uneori fiind nevoie de intevenţia organelor legii pentru a soluţiona conflictul apărut.

De această dată vorbim despre Nissan şi Ford Brazilia. Oficialii Nissan au lansat pe piaţă o reclamă în care doi cântăreţi de muzică rapp costumaţi în ingineri Ford animaţi de câteva modele îmbăracate doar în costume de baie vorbesc despre banii pe care îi fac datorită preţului mare cerut pentru modelul Focus hatchback.

"Tot luxul meu l-am făcut pe banii tăi. Nu te plânge pentru că plăteşti prea mult - banii tăi au fost cheltuiţi cu cap, fii atent la ce fac eu cu ei", sunt versurile piesei celor doi rapperi traduse din portugheză. La finalul reclamei apare şi o scurtă prezentare a lui Tiida, un model mai ieftin cu 1.800 de dolari decât Ford Focus hatchback.

Procesul a fost intentat la departamentul de poliţie din Sao Jose dos Pinhais, oraş în apropierea căruia Nissan şi Renault deţin o uzină. Mai mult decât atât, reclama a fost retrasă de pe piaţă în urma unei hotărări judecătoreşti obţinută de Ford. Motivul pentru care japonezii au apelat la o campanie de marketing atât de agresivă îl constituie creşterea puternică a pieţei auto din Brazilia.

Via | Autonews

  • F-16, duminică, 27.03.2011 16:24
    Tiida vs Focus

    Tiida e mai ieftin,dar si mai slab decat Focus. Papagalii astia de la Nissan au cam exagerat cu reclama asta.

  • George, duminică, 27.03.2011 18:41
    Antireclame: made in USA

    Pe de alta parte, in Statele Unite se practica pe scara larga comparatia defaimatoare si de multe ori la limita adevarului in industria marketingului. Nu de putine ori vedem peste ocean reclame gen "Chevrolet Cruze e mai economic decat Toyota Corolla si mai sportiv decat Honda Civic" sau "oferim reducere de pret pt. oricare proprietar de toyota care alege o masina GM". Se pare ca atunci cand gusta din propria reteta nu e chiar atat de bine!

  • antonny, duminică, 27.03.2011 23:17
    aviz celor de la dacia

    se poate face si la noi un spot de genul asta cu duster........spot-ul sa fie pentru cei cu masinii ,cu nr de bulgaria si vechi de peste 10 ANI ....Tot luxul meu l-am făcut pe banii tăi. Nu te plânge pentru că plăteşti prea mult - banii tăi au fost cheltuiţi cu cap, fii atent la ce fac eu cu ei",

  • mtk1, luni, 28.03.2011 08:42
    tida

    Adevarul ca tida e o masina "reusita" ..cred ca se poate compara cu sandero. E cam jenant ca un producator ca Nissan se preteaza la asa ceva ...

  • hell, luni, 28.03.2011 08:50
    Procesomanii

    Ford a descoperit ca procesul este o arma buna de marketing si o reclama de"calitate" . Sunt ccurios care vor fi urmatoarele victime ale procesomaniei lor.....

  • Lucci, luni, 28.03.2011 14:27
    :))

    :)))))) Cei de la Ford sunt suparati rau pe toti constructorii :)) intai Ferrari acum Nissan, poate da in judecata si toyota k are consum mai mic k al lor :)) . Foarte amuzanta reclama, dar din pacate e adevarat, marea majoritate a constructorilor cer mai mult decat face produsul.

  • MARK, luni, 28.03.2011 16:20
    tiida e varza

    Oricum din reclama aia tot Focusul iese in evidenta,chiar daca aia fac pe mascaricii pe acolo. Si aia de la Nissan au impresia ca Tiida isi merita banii?!!!!! Cred ca nu, la cat de naspa arata.

  • @MARK, luni, 28.03.2011 22:38

    arata naspa deci nu-si merita banii? cati ani zici ca ai copilu? iar noul focus arata mai grozav?! ha!

  • GeO, luni, 28.03.2011 23:00
    --

    tida e urata rau!!prefer focusul!

  • gelu, marţi, 29.03.2011 00:11
    varza "e" unii...se stie!

    unii se comporta ca infantilii ce nu sunt in stare sa "citeasca" decat pozele scrie foarte clar: Focus 1.6Litri, costa cu 2.900 Reali mai mult decat un Tiida de 1,8L. Diferenta de putere (iarasi scoasa in evidenta de reclama) fiind in favoarea Nisanului cu un + de 10-20CP (functie de combustibil benzina sau biocombustibil) si un + de ~20Nm nici mie nu imi place Tiida, dar macar am bunul simt sa caut sa vad daca ceea ce e in reclama e pe bune....si culmea...e pe bune dar asa e romanul, ridica piatra si arunca cu ea sa se vada tartanul din el. La mai mare!

  • MARK, marţi, 29.03.2011 10:57
    @gelu

    Gelutzu,tata..... Majoritatea oamenilor se uita in primul rand la aspect si Focusul arata muuuuult mai bine decat conserva aia numita Tiida. Si cred ca stii ca Focus are o tinuta de drum excelenta si e masina de referinta in clasa compacta. Tiida e ieftina si proasta....

  • @MARK, marţi, 29.03.2011 22:42

    nu e nicio "referinta" noul focus... in plus focus arata ca o cizma

  • M5, miercuri, 30.03.2011 14:06
    focus

    Noul focus va fii cu siguranta lider in segmentul compact. Masina de mai sus arata ca o cizma.

  • M5, miercuri, 30.03.2011 14:10
    ..

    de Tiida am zis ca arata ca o cizma....