Ford a prezentat noua generație a modelului pentru off-road Bronco: motoare de până la 310 cai putere, versiune Sport și variante cu două și patru uși
Ford a relansat modelul de off-road Bronco după o absență de 24 de ani. Modelul este disponibil în versiuni cu două și patru uși, primește o variantă Sport pentru șosea, iar versiunea de top are motor de 2.7 litri și 310 cai putere.
Ford Bronco este unul dintre cele mai cunoscute modele pentru off-road din Statele Unite încă de la lansarea inițială din 1965, însă producția acestuia a încetat în 1996.
După o absență de 24 de ani de pe piață, constructorul american a prezentat primele imagini și informații tehnice pentru cea de-a șasea generație Bronco, care va fi oferită în mai multe versiuni.
Rivalul lui Jeep Wrangler a fost dezvoltat pe aceeași platformă ca pick-up-ul Ford Ranger și, pentru prima oară în istorie, va beneficia și de o versiune cu patru uși, pe lângă varianta tradițională cu două uși.
Ford susține că baza de plecare pentru designul noului Bronco a fost o schiță digitală a primei generații din 1965, astfel că păstrează o serie de linii de design tradiționale.
Noul model oferă o gardă la sol de 295 mm, un unghi de degajare de 37.2 grade și este capabil să pătrundă în ape cu o adâncime de până la 852 mm. Pneurile oferite au un diametru de până la 35 inch, în timp ce șasiul este realizat din oțel.
La interior, Ford a adoptat un panoul de instrumente asemănător cu cel al primei generații, cu numeroase materale specifice unui vehicul off-road, însă pe de altă parte clienții au opțiunea de a alege un sistem de infotainment Sync 4 cu ecran de 8 inch sau 12 inch.
Din punct de vedere tehnic, Ford Bronco este disponibil în versiunea de bază cu un motor EcoBoost de 2.3 litri care generează 270 de cai putere și un cuplu maxim de 420 Nm, în timp ce varianta de top este propulsată de o unitate EcoBoost V6 de 2.7 litri care oferă 310 cai putere și un cuplu maxim de 542 Nm.
Standard, modelul off-road are cutie de viteze manuală cu 7 trepte, însă clienții pot alege și o cutie de viteze automată cu 10 trepte.
Conform așteptărilor, Bronco are sistem de tracțiune integrală, iar clienții pot alege opțional și o versiune mai avansată a acestuia care permite trecerea automată între modul 4x2 sau 4x4. În plus, există nu mai puțin de 7 moduri de condus: Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mid/Ruts și Rock Crawl.
Printre sistemele de asistență integrate în pachetul Trail Toolbox se numără un sistem cruise control la viteză mică pentru off-road sau un sistem care permite asistență la viraje în off-road. Standard, Bronco este disponibil și cu un sistem de degajare a plafonului.
Pe lângă noul Bronco, Ford a prezentat și Bronco Sport, o versiune care se potrivește mai bine pe șosea. Deși designul este inspirat puternic de la Bronco, versiunea Sport este dezvoltată pe aceeași platformă folosită de Focus și Kuga, însă păstrează sistemul de tracțiune integrală și o parte dintre abilitățile de off-road.
Bronco Sport este oferit cu un motor EcoBoost de 1.5 litri care generează 181 de cai putere și un cuplu maxim de 257 Nm sau cu o unitate EcoBoost de 2.0 litri care are 245 de cai putere și un cuplu maxim de 373 Nm. Standard, Bronco Sport vine cu cutie de viteze automată cu 8 trepte indiferent de motorizare. O altă diferență față de clasicul Bronco este că Bronco Sport are un sistem de infotainment Sync 3 cu ecran de 8 inch.
Ford Bronco și Bronco Sport nu vor fi comercializate pe piața europeană.
Via Ford
Bronco Sport țintește pe Jeep Compass Trailhawk, e 80% Ford Escape, dar cu 2K $ mai scump la ei (pornește pe la 28.000 $). Bronco *veritabil* e vreo 30.000 $ (scurt bazic) și va face viața mai grea lui Wrangler... dar nu cred că-l va detrona. Chestie de *imagine macho*, chiar dacă fiabilitatea Jeep e departe de-a fi legendară. (n.b. Încă mă crucesc, deși n-ar trebui, văzând *superoferte* Wrangler la 55-60.000 €.) În fine... @mip, ai legătura ! :-)