Ford a început producţia motorului 1.0 EcoBoost la Craiova
Cel mai nou motor produs de Ford, 1.0 EcoBoost, a început astăzi să fie produs la Craiova. Ford B-Max, cealaltă "vedetă" craioveană, va fi asamblată începând cu luna iunie.
Oficialii Ford au inaugurat astăzi la Craiova noua fabrică de motoare în care va fi produs deja cunoscutul motor de 1.0 litru care va intra în dotarea lui Focus şi a noului B-Max. Construit după o investiţie de 180 de milioane de euro, noul sit de producţie face parte din strategia de dezvoltare pe care Ford o derulează în prezent la Craiova, acolo unde investiţia totală a ajuns în acest moment la aproape 700 de milioane de euro.
Primul motor care va fi asamblat la noua fabrică din Craiova este EcoBoost 1.0. Acesta urmează să fie produs în trei versiuni de putere (100, 120 şi 125 de cai - primele două dedicate lui B-Max, ultima lui Focus), fabrica din Craiova fiind a adoua din Europa care produce acest motor, după cea din Koln, Germania. Ulterior, noul motor de un litru urmează să intre şi în dotarea modelelor C-Max şi Grand C-Max.
Pe de altă parte, producţia lui Ford B-Max va începe la Craiova în luna iunie a acestui an, după o serie de amânări care au afectat atât producţia, cât şi termenii agreaţi de Ford şi Guvernul României. În acest moment, uzina de motoare lucrează într-o singură tură, urmând ca alte ture să fie introduse pe măsură ce va creşte cererea.
via | Ford
-
Amorezul, joi, 10.05.2012 17:53
eu va zic un lucru.acest motor e foarte fiabil.eu il aseman cu cele care erau pe Mercedes w123.duc multi km.
-
NeaNelu, joi, 10.05.2012 18:11
Ford a lasat concurenta cam in urma cu acest motor.Bravo!
-
AndreiRN, joi, 10.05.2012 18:51Ne-fiabil
Motor de scurta folosinta prezic eu ca va fi acesta. De fapt este un motor de motocicleta adptat pt masina si uzura va fi fantastica. Desigur ca asta depinde si de cine conduce masina dar in principiu rata de uzura va fi extrem de mare. Dar de fapt asta este trendul actual.
-
razvanis, joi, 10.05.2012 19:46made in craiova
fac oltenii motoare, ca toate lucrurile facute de olteni vor fi "exceptionale" he he
-
Mir, joi, 10.05.2012 20:04
Cred ca vor sa inlocuiasca 1.6 entry-level de pe Focus cu motorul asta. Vad ca produce si mai mult cuplu decat 1.6, deci ar trebui sa fie o inlocuire buna. O sa fie pus si pe Fiesta, dar deocamdata trebuie sa-si recupereze investitia, asa ca il pun pe un model unde profitul marginal e mai mare. @AndreiRN : De unde stii tu ca uzura va fi fantastica ? Ai examinat cumva motorul in detailu ? Ai vorbit cu furnizorii ? Poate esti inginer Ford si nu ne zici si noua.
-
isa.t, joi, 10.05.2012 20:51?
ce sa zic numai "meseriasi"
-
Dot, joi, 10.05.2012 22:42AndreiRN
:))))Da-i drumu¨la scoala, copchile si lasa motoarele ca nu-s de tine!
-
AndreiRN, joi, 10.05.2012 22:48Uzura
@Mir - Nu, nu sunt inginer la Ford ci fratele mai mic a fost si ..... a regretat. Eu sunt inginer in aerospatiale dar pe langa asta sunt pasionat de mecanica si mecanisme mecanice. Cand storci foarte mult dintr-un mecanism mecanic metalul iti arata care sunt limitele. Aceste motoare sunt din aliaj de aluminiu si lucreaza la temperaturi ridicate si compresi ridicate si asta va rezulta in o usura mai rapida. Nu este asa de greu
-
gabiposi, joi, 10.05.2012 23:07Uzura
Ptr. AndreiRN Nu confunda materialul din care este facut blocul motor si chiuloasa cu arborele cotit,biele,axe cu came etc.Majoritatea motoarelor de generatie noua au blocul din aluminiu.Nu poti sa faci un arbore cotit din aluminiu,din cate stiu aliajele de metale au evoluat foarte mult.Nu cred ca nu au testat acest motor inainte de a intra in productie.Nu-l compara cu un motor de motocicleta,uita-te la ce cuplu dezvolta!
-
unckle, joi, 10.05.2012 23:33
@uzura -- daca povestea ar sta asa ineamna ca toate tico si matiz de le vedem pe strada sunt de fapt niste stafii de masini pentru ca ele au murit de mult ... @ FORD : Cu cat mai multe produse la Craiova ;)
-
@unckle, vineri, 11.05.2012 05:50
da insa una e su misti 800kg alta e sa misti in stil romanesc 1600 kg...cu acelasi motoras...aici e vb. de regimuri de turatie foarte ridicate...am vb.cu un mecanic meserias si l-am intrebat care-i cea mai mare probleme la un motor...foarte turat....mi-a zis ca nu atat incalzirez in exces cat mai ales ungerea..uleiul nu mai apuca efectiv sa unga eficient pistonul si cilindru...din cauza miscarilor foarte rapide a pistonului
-
Jupiter, vineri, 11.05.2012 08:16Motor Ford
In trecut existau motoare cu cilindree uriasa, care duceau lejer 1 milion de km, dar si o masina avea o viata mai lunga adica 15-25 ani. In prezent tendinta este de reducere a costurilor de productie, a cilindreei, etc. E adevarat ca un astfel de motor de drujba nu va putea duce 1 milion de km, dar nici lumea nu mai pastreaza o masina foarte mult timp. Vor fi 1-2-3 proprietari, un rulaj de 300 000 km maximum, si apoi la casare sau dezmembrari. PS: Cred ca filosofia capitalistilor din prezent este: "traieste-ti viata - consuma din plin" :))
-
octav71, vineri, 11.05.2012 09:14
Nu cred ca este acelasi motoras! Tico /Matiz aveau undeva aproape 800kg, motor normal aspirat, 796cmc, 40CP, iar la Ford vorbim de 1,0 cu turbo ceea ce modifica un pic datele problemei. Motorul celor de la Ford este un raspuns la TwinAir-ul de la Fiat, dar avand o cilindree mai mare se preteaza a fi instalat si pe caroserii mai grele (Focus). Diferenta de CP vine din setarea si geometria turbinei. Da, este un lucru bun ca se monteaza in Romania, singura problema fiind calitatea. Suntem renumiti pentru lucrurile facute pe genunchi si saritul peste etape:) SPor!
-
Vasilica, vineri, 11.05.2012 09:50O gandire stalinista ar zice asa...!!!
In zilele noastre doar loganu mai duce 1 mil de km restu e cancan...Pe lumea asta trebuie sa existe doar logan si restu cateva...Loganu a reinventat mersul cu masina!!!
-
edi80, vineri, 11.05.2012 09:57
bai baiatule ce de experti!!! eu zic sa lasam timpul sa vorbeasca despre fiabilitate, vanzari etc..daca unii incearca sa faca motoare mai mici si puternice trebuie sa le dam in cap?asta e trendul motoare mici ,puternice si destul de fiabile! acum sa vedem ce o sa iasa insa eu am incredere ca va fi bine si poate mai scapam de motoarele de 2-3-4 mii care te nennorocesc la taxe,impozite,si consum!!!
-
Baciu, vineri, 11.05.2012 14:07FORD=FAIL
Cat de batut in cap trebuie sa fii sa dai bani pe asa motor. Pai ca sa te urnesti o sa mergi cu el numai intre 5000 si 6000 de ture ca altfel o sa iti moara motorul. Penibil.
-
Hadouken, vineri, 11.05.2012 14:54@AndreiRN
Da da, inginer in "aerospatiale". Mai povesteste-mi despre cum ai lucrat la telescopul Hubble la 20 de ani, ca as mai rade putin. @edi80 Ma bucur sa aud comentarii pertinente de la tine. Sunt de acord cu ce ai scris.
-
LauCalin, vineri, 11.05.2012 17:08@Octav
Nu poate fi o problema ca e fabricat in Romania atata timp cat se face la anumite standarde de calitate inpuse de Ford. Si sincer sa fiu nici eu nu sunt adeptul motoarelor de genul asta. dar vad ca pe zi ce trece tot mai multi au asa ceva. Vorba cuiva mai sus, te pui cu trendul? In rest mult succes si vanzari cat mai mari! Ar cam fi cazul, ca pana acum la Craiova nu s-a fabricat mare lucru...
-
gabi_o, vineri, 11.05.2012 17:47motoarele de acum 10 ani
Dar cum erau motoarele acum 20-30 de ani? 2l = 70 cp. Apoi 18l = 70 cp, 1.6 = 70, 1.6 = 105 si asa mai departe. Si de fiecare data spuneati: vai motor mic din care storc o gramada de CP care va crapa dupa 100.000km! Pe naiba, au depasit 300.000 si n-au nici pe dracu, asa ca scutiti-ma cu astfel de afirmatii caci sincer nu isi au rostul! Asta este tehnologia!
-
AndreiRN, vineri, 11.05.2012 18:21Imaturitate
Este amuzant sa "privesti" cat de imaturi sunt soferii de astazi. Dar asa este educatia pe net din zilele de astazi cand ai barbati care locuiesc cu parintii si soferi care nu stiu sa schimbe uleilul sau o roata. Oricum trendul este in a oferi publicului masini care le da senzati tari prin culoare si electronica de bord sau primele trepte foarte apropiate in schimbul unei sume considerabile. Acum 30 - 40 de ani o familie cheltuia 15% din venit pt masina dar acuma sa ridicat la 30% si trendul va continua deoarece sa pornit o adictie la technologie si confort si intentionat sa redus fiabilitatea masinilor. Uni au ochii si minte sa vada si sa inteleaga si alti au doar pofte de satisfacut. Cam la fel si in industria alimentara. Cantitatea vs calitatea.
-
octav71, vineri, 11.05.2012 18:59
@LauCalin; intodeauna o placere sa "vorbesc" cu tine; argumentat si la obiect. Calitatea este un capitol la care Romania trebuie sa mai lucreze. Am mers ceva timp cu Cielo, cel corean si cel asamblat in Romania, diferentele erai destul de mari, de la dotari, cutie de viteza si pana la greierasi. De asemenea, noul Panda cu "polizorul" de 85CP se misca binisor, fara a fi nevoie sa il tii in 5000 de ture. In afara de sunet, care este mai ascutit, motorul este absolut ok. De ce nu ar fi si acesta?
-
dan_grc, vineri, 11.05.2012 20:50
Daca acum 30-40 de ani asta era procentul in bugetul familiei cum iti explici diferentele uriase de vanzari, se vind mult mai multe automobile decat acum 30 de ani, cred ca ai uitat sa specifici ca-n Occident si salariile au crescut de cateva ori in perioada asta
-
AndreiRN, vineri, 11.05.2012 21:06Schimbari
Diferenta de vanzari a aparut datorita industrializari masive si a cresteri de populatie pe tot Globul. In Romania agricola de acum 30 de ani muncitorul visa la o masina cat de ieftina dar masina sa fie. Acuma dupa 30 de ani eu am colectionat 13 vehicule. O lume total diferita oricum.
-
mowgli, sâmbătă, 12.05.2012 01:18RIP Carroll Shelby
Aceasta stire fiind ultima cu subiectul Ford, voi posta aici. Ieri 11.05.2012 s-a stins din viata la varsta de '89 de ani Carroll Shelby, un nume sinonim cu motorsportul american si cu modelele de performanta Ford si nu numai.Nu voi scrie ce a insemnat acest om pentru industria auto, cat a cantarit cuvantul lui in randul celor de Ford si in boxele curselor de circuit din America. Sper ca Automarket ne va oferi un articol deosebit in onoarea celui ce a fost, Carroll Shelby.
-
@gabi_o, sâmbătă, 12.05.2012 17:07
Te inteleg ca esti mai conservator din fire, dar nu exagera. Tehnologia actuala nu se poate compara cu cea de acum 10 ani. Materialele utilizate au proprietati superioare celor din trecut, se folosesc alte soft-uri pentru motoare etc. Uita-te ca in lume e o competitie in orice domeniu pentru cel mai bun, cel mai puternic etc. ...asta este EVOLUTIA. De ce in domeniul auto ar fi altfel?
-
BBR91, sâmbătă, 12.05.2012 18:47
@AndreiRN Ce spui tu despre blocul de aluminiu si compresie mare este in general valabil dar: 1. de multi ani cam toate motoarele se fac din aluminiu si iata ca merg 2. acest motor EcoBoost 1.0 totusi are blocul motor din fier, pentru a se incalzi mai repede Haideti sa nu ne mai dam cu totii cu parerea ce va face si cum va face acest motor, ca exista posibilitatea ca cel mai vechi constructor de automobile din lume sa stie un pic mai multe despre motoare decat noi... zic si eu. Ar fi fost mai interesant daca in articol erau precizate niste detalii tehnice despre motor, deoarece incorporeaza cateva chestii interesante, cum ar fi: -bloc din fier, pentru incalzirea mai rapida si reducerea costurilor; -injectie directa; -galeria de evacuare integrata in chiulasa; -circuit de racire separat pentru chiulasa si pentru blocul motor, pentru controlul mai bun al temperaturii; -axe cu came variabile; -curea de distributie scufundata (nu integral) in baia de ulei;
-
raduku, sâmbătă, 12.05.2012 21:12Motoras
Este super fain. Ce n-as da sa-mi pun si eu unul pe Matiz .... Motorasul meu de Matiz EURO4 (2007) nu este zgomotos , este chiar linistit. La cei 785 cmc ( cam putini ) face fata. Dar ce sa spun de motorasul de la FORD este dupa mine un "brilliant" . Ce n-as da sa-l ascult cum toarce ? Fain ..
-
antonny, duminică, 13.05.2012 13:15*****
decat sa comentatii pe aici vrute si nevrute .......mai bine completati formular de testare ford focus 1.0 100cp si 125 cp ......si apoi veniti cu pareri........eu am testa ford focus 1.0 125cp ...si a fost " wow " cat de bine se misca motorul asta ,la peste 3500 ture parca primeste ceva ......catii dintre cei de mai sus depasiti 300000km in 5-6 ani ????
-
Devorattor, duminică, 13.05.2012 14:10@amorezul
Daca fiabilitatea unui Mercedes W123 a fost dovedita de-a lungul celor peste 35 de ani (primul Mercedes Cobra a fost produs in 1975), uimeste-ne cum de poti tu demonstra fiabilitatea unui Eco Boost abia aparut pe piata!? Esti cumva clarvazator sau ghicitor in stele?
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Eu nu inteleg de ce nu pun motorul asta pe Fiesta; n-au niciun turbo benzina pe Fiesta. Asa m-ar interesa si pe mine masina; s-ar preta foarte bine pe o asa caroserie, chiar si pe Ka.