Fitch Ratings: Programele de casare ale maşinilor sunt dăunătoare pe termen lung
Analiştii de la Fitch Ratings trag un semnal de alarmă atât pentru producătorii de automobile, cât şi pentru guvernele europene, susţinând că programele de casare ale automobilelor vechi sunt dăunătoare pe termen lung.
Programele de reînnoire a parcurilor auto din Europa au avut o popularitate deosebită în ultimii ani, atât pe piaţa internă, cât şi în întreaga lume. Producătorii de automobile şi dealerii lor le-au văzut ca pe un ajutor, în timp ce clienţii au perceput aceste programe tot ca pe un ajutor. Deşi unele programe de înnoire ale parcurilor auto din anumite ţări au realizat creşteri semnificative ale vânzărilor, agenţia Fitch Ratings trage un semnal de alarmă privind aceste programe, motivând că sunt dăunătoare pe termen lung. Cei de la Fitch spun că aceste programe ar putea distorsiona tendinţele de pe piaţa auto şi ar putea să influenţeze viitoarele game ale constructorilor auto şi chiar modelele pe care le vor comercializa aceştia.
Reprezentanţii agenţiei susţin că aceste programe nu generează vânzări de automobile noi, ci doar facilitează achiziţii care ar fi avut loc oricum, ducând la scăderea dramatică a vânzărilor în momentul în care publicul nu va mai avea acces la respectivul program de casare. Adesea, programele de casare sunt folosite pentru achiziţia unor modele mai ieftine şi duc la un amestec nefavorabil de vânzări, valabil atât pentru dealeri, cât şi pentru producătorii de automobile. Analiştii de la Fitch consideră că producătorii de automobile care cer reintroducerea acestor programe nu îşi vor face nicio favoare pe termen lung, aceştia dorind doar să evite problema costurilor adusă de uzinele care nu înregistrează profit.
În primele cinci luni ale anului curent, înmatriculările de automobile noi au scăzut cu 7.3 procente în ţările EU şi EFTA, atingând 5.64 milioane de unităţi. Estimările Fitch Ratings arată că PSA Peugeot-Citroen va fi constructorul de automobile cel mai afectat de viitoarea scădere a vânzărilor de automobile, urmat de Fiat şi Renault. Între timp, BMW, Daimler şi Volkswagen vor fi mai puţin afectaţi de aceste scăderi ale vânzărilor, subliniază agenţia Fitch.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
-
xss, miercuri, 20.06.2012 19:10
"However, these schemes have little to no effect on creating new sales" E fals ce zice Fitch. Din contra, programele Rabla aduc clienti noi. Singurul motiv pentru care cifrele de vanzari sunt mai mici decat in anii dinainte de 2008 e ca intreaga piata auto e la pamant, iar programele Rabla sunt singurele care mai invioraza situatia. http://www.fitchratings.com/web/en/dynamic/articles/Car-Scrappage-Schemes-Short-Term-Boost-Long-Term-Drain.jsp?cm_sp=homepage-_-FitchWire-_-Car%20Scrappage%20Schemes%20Short-Term%20Boost%20Long-Term%20Drain
-
AndreiRN, miercuri, 20.06.2012 20:13
Aceste programe doar adauga la Datoria Nationala a unei tari si strica ritmul natural de reinoire a masinilor. Ca sa nu mai vb ca sunt cazuri in care adauga mult la poluarea industriala sub pretextul ca reduce poluarea de pe carosabil.
-
MVA, miercuri, 20.06.2012 20:47
Nu e vorba de nicun "socialism" aici, iar daunele provocate de rebuturile fara frane, ce lasa nori negri in spatele lor sunt infinit mai mari decat ce plateste statul pentru eliminarea lor. Si de ce NU e vba de "socialism" cum scrie dan-grc? Pentru ca la program poate avea acces oricine, nu doar o mica parte. Fiecare e liber sa aleaga orice marca doreste. Totusi este adevarat ca programul vine mai mult in ajutorul celor cu resurse limitate, decat a celor foarte bogati. De ce? Pentru ca cei bogati nu se "injosesc" cu asemenea complicatii... Nu pentru ca nu ar putea... Si atunci de ce nu ar castiga cei mai "pamanteni" dintre noi? Chiar asa inconstienti sunteti?
-
dan_grc, miercuri, 20.06.2012 21:13
@MVA Pai te cam contrazici, asta inseamna socialismul, sa plateasca toti pt cei mai saraci si asa se ajuta cu bani publici niste companii private nu?deci esti capitalist si ai o afacere cand iti convine dar merge sa primesti ajutoare de la stat ca sa vinzi? plus ca dc trebuie sa se simta obligat cineva sa-si schimbe masina ca sa beneficieze si el de acest program dar pt asta trebuie sa-si achizitioneze un Logan sau un Aveo? asta cand el are o masina mai buna. Are acces oricine? Si la cantina saracilor are acces oricine, se fac vanzari false si nemeritate asa , asta e tot ce zic, esti in stare sa ai un produs competitiv bine, daca nu exista falimentul , nu programe sa stea de-alde Carlos pe forum sa se laude ca vinde Logan-uri subventionate . Nu vi se pare ca tocmai marcile frantuzesti au cel mai mult de suferit? Dc? Pt ca Franta este cea mai socialista tara dintre toate cu cele mai mari subventii la orice, ei bine nu prea mai merge cu "capitalismul " asta. De la inceputul anului Dacia a scazut in Europa cu 11% iar anul trecut doar in Franta cu 30%, dc? Ok, e vechi Loganul si se asteapta altul dar nu are cum sa fie doar asta, ca mai e si Duster si Sandero, se cam termina banii pe astfel de programe, dar desigur este doar parerea mea.
-
gelu, miercuri, 20.06.2012 21:14
o mica redistribuire a bogatiei nu strica nimanui MVA a sesizat bine, cei mai pamanteni vor fi principalii beneficiari al acestor programe. Producatorii vor vinde ACUM marfa, muncitorii vor avea salariile si joburile asigurate, furnizorii la randul lor vor avea de lucru, clientii "pamanteni" isi vor imbunatati cat de cat nivelul de trai, ducand in aval la cresterea consumului. In alta ordine de idei, in conditii de criza, statul poate incuraja consumul, iar daca acesta este urmare a productiei interne cu atat mai bine.
-
vali86, miercuri, 20.06.2012 21:29
dupa parerea mea acest program de casare are un efect pozitiv, deoarece daca ne referim la tara noastra multi oameni si-au luat masini noi profitand de aceste oferte printre care si eu , iar daca nu as fi beneficiat de aceste oferte sigur nu mi-as fi luat o masina noua, nu prea sunt de acord cu ceea ce scrie mai sus , speculatii -deci sa traim verde
-
John, miercuri, 20.06.2012 21:45
@dan_grc E un schimb echitabil amice. Statul plateste, societatea evolueaza, iar oamenii respira cu mai putine dureri de cap de la gazele de esapament. In programul asta se pot inscrie marci de la Mercedes-Benz, infiniti, Rolls-Royce pana la Dacia, Lada si alte lowcost-uri. Nu te obliga nimeni sa-ti cumperi Logan.
-
MVA, miercuri, 20.06.2012 21:51
Nu ma contrazic deloc. In capitalism societatea are grija de cetatean si de mediul de afaceri privat.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 20.06.2012 22:24
Eu mi-as dori altceva. O sa pun acuma o intrebare pe forum, sa vad opinia dumneavoastra.
-
AndreiRN, joi, 21.06.2012 00:07
Mare lipsa de adancime in randul oamenilor se observa dar ....... astia sunt si cu astia dansam. Aceste fonduri date devin datoria statului care va fi acoperita de toti indiferent ca au masina sau caruta sau bicicleta si asta este socialism curat. Aceasta vanzare fortata de masini va duce la o perioada de stagnare in viitor si care va fi mult mai dureroasa decat vanzarea intr-un ritm natural. Complicat?
-
gelu, joi, 21.06.2012 00:26
@AndreiRN - scolarizarea gratuita - asistenta medicala gratuita - asistenta sociala - programe de asistenta de orice fel ce sunt? atentie! esti pe un teren alunecos... sugestia mea e sa ramai la categoria auto..... si ca fapt divers..aceste fonduri date (date cui? in opinia ta)...nu devin datorie sunt FONDURI ale statului ce pot avea diverse destinatii.
-
dan_grc, joi, 21.06.2012 01:34
@gelu Cred ca tu esti pe un teren si mai alunecos, in majoritatea spitalelor din Romania, cu cateva exceptii, de ce beneficiezi, de asistenta medicala gratuita? Asta insemnand ce, un consult si o reteta pe care trebui s-o achiti integral la farmacie, cumperi inclusiv seringi si pansamente, maxim cazare gratuita primesti si-un pat daca ai noroc sa stai singur in el, asta in cazul unui salariat din salariul caruia s-a platit ani de zile exact pt a nu plati toate astea, spaga aferenta, si astea sunt cazuri simple, la cele complicate esti ruinat, e bine sa te rogi sa n-ajungi sa vezi cum esti "asigurat la noi. Asistenta sociala da, pt "zburatori" ca au copiii multi, ce sa-i faci, trebuie sa-i creasca pe banii altora si multe altele...
-
gelu, joi, 21.06.2012 01:45
am avut intodeauna pretentia ca (virgula) colegii mei forumisti sunt atat de inteligenti sa distinga situatiile generale de cele specifice ... ....am explicat un concept general ce justifica o actiune a unui guvern oarecare. in rest ramane cum am stabilit...terenul este instabil.
-
unckle, joi, 21.06.2012 10:10
lasati stiintele politice pentru ca ele nu se mai aplica de multa vreme ;) @subiect - desi poate sa fie rau pe viitor va fi rau avand un parc auto ceva mai "nou". Este foarte bine ca se caseaza masinile vechi, indiferent de cat costa. Banii - ca de bani este vorba - pe care statul ii plateste din buzunarul nostru sunt folositi pentru a scoate de pe strada o fumigena si pentru a o inlocui cu un 1.2tce de la renault (si nu numai... dar euro5). Cresterea calitatii parcului auto se traduce direct in scaderea emisiilor, si asta ne ajuta direct pe toti - suna a socialism dar este mult mai folositor decat alte metehne ale sistemului. Promovarea de tehnologii noi, mai putin poluante, este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poate face statul cu banii pe care ii ia de la populatie. Masini mai putin poluante, turbine eoliene, panouri fotovoltaice, chiar si masini electrice subventionate (cu asta nu sunt foarte de acord...) s.a.m.d. sunt motivul petnru care copii nostri au sanse sa respire un aer similar cu cel pe care il respiram noi acum.
-
dany, joi, 21.06.2012 11:09
Programele astea par sa aiba 2 componente, fiind in acelasi timp si putin socialiste (ajutor social dat ce vor sa cumpere o masina), cat si nitel capitaliste (o mana de ajutor aparent data producatorilor). Treaba e ca dupa "petrecere" par sa fie mai multe sticle sparte decat daca nu ar fi fost nici o petrecere, pentru ca omul nu-i robot, si daca-i dai ceva o perioada pe urma il lasi pe "uscat", omul nu-si revine automat la vechile metehne ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, ci asteapta o noua oportunitate. Iar asteptarea asta poate genera si perderi mai mari de partea producatorilor, si frustrari din partea clientilor. Foarte putini se gandesc sa se arunce la cumparat de masini cand stii ca poate la anul sau poate in 2-3 luni mai suplimenteaza guvernul cu niste tichete. Iar daca perioada de asteptare se prelungeste, atunci sa vezi falimente pe unii. Intr-adevar, strict economic vorbind, ca orice interventie pe piata, treaba asta provoaca dezechilibre. Mai trist e ca pe cetateanul de rand, invatat cu lacomia si iubirea de sine ce vine o data cu capitalismul, nu-l intereseaza pe el de dezechilibre macro si de diferente mari in cash flow. Pe el il doar "cand baga astia iar tichete", punct.
-
im, joi, 21.06.2012 11:55
La o masina de 10 mii euro, 2600 reprezinta putin mai mult decat tva-ul, deci hai sa nu exageram cu ideile ca subventiile astea se dau din banul public, ca ne cresc datoria publica, etc. Statul oricum castiga. Practic subventia asta e o scutire de tva, si in plus te mai obliga sa casezi rable. Pe cei care isi iau masini ieftine, programul rabla ii ajuta mult, si e probabil principalul motiv pt care isi iau una noua.
-
BaditzaEx, joi, 21.06.2012 13:35
mai toti cretinii de pe aici, fac pe finantistii & :)), acest studiu este pentru EUROPA mai incuiatilor, NU si NU ROMANIA, deci : vorbind de ce se intampla aici si NU ''afara'' ca nu traim ''afara'', dar la multi dintre voi , se aplica de minune : '' un cap cu cat este mai gol cu atat incearca sa para mai mare'', am observat ca @Unckle a punctat foarte bine, direct si la obiect ( are un vot pe + de la mine :D ), dar cretinoizii l-au umplut cu manutze rosii... in fine, ideea mea este urma : Bai treziti-va din tampeniile astea cu studiile X, traiti aici cu mintea aici, Programul Rabla este unul bun si f necesar ( nu ma intereseaza si nu ma raportez la EU sau in genere ) caci aici, in Ro, avem salarii mici ( mizere ) si pentru marea parte dintre noi, este f greu sa se intretina daramite sa-si permita un automobil ( salariul mediu este undeva la 1500ron ( aprox 400 eur )), utilitatile, mancarea, traiul este enorm de scump, te duce la 400 eur /luna, deci ?!, sa vorbim de clasa fff subtire de mijloc , care castiga 3000ron/ aprox 650 euro ?, deci : in Romania este nevoie stringenta de acest program pentru CETATENI ( care si asa au multe BIRURI si putine satisfactii ( vezi ROVIGNETA vs DRUMURI ) , dar si pentru Producatorul Autohton DACIA !, deci este o masura care-i ajuta pe romanii cu posibilitati mici de a-si achizitiona un automobil , dar si pe producatorul roman de autoturisme. Simplu si clar !
-
Kix, joi, 21.06.2012 13:52
Suntem normali sau nu? Ati uitat de discutia legata de poluarea pe care o au masinile cu motor diesel, de numarul mereu in crestere a automobilelor? Mereu agitatie fara rost si nimic logic. Nu spun consumati hartie degeaba cu astfel de articole ca nu e cazul si-mi dau seama ca eu nu ar trebui sa comentez. Si inca o informatie: Statul daca ai o masina te SEACA de bani cu taxe, cu impozite,cu pretul nerealist al combustibilului. Ma repet cand spun asta: "Capitalistii speculanti" SALIVEAZA dupa o economie planificata. Si asta nu e tot... va urma
-
dan_grc, joi, 21.06.2012 13:54
Producatorul autohton Dacia are nevoie sa vanda cat mai mult in afara, de aia a facut Renault fabrica aici, strategia pe termen lung sa vanda la export 90% cel putin, Romania a ajuns chiar neglijabila ca nu tine nimeni o fabrica sa vanda 50 de mii de masini pe an. Acum cu salariile de 400 de euro cu care de abia traiesti...de acord, deci ce sa faci si cu o masina? Nu ai bani sa traiesti dar ai niste mii de euro plus ceva de la stat pt CETATENI ca sa aiba si el o masina noua, f bine, s-o aiba, dar nu cu ajutoare cand statul nu are o perfuzie in spital, despre asta e vorba, dar cand incepe un comentariu cu o jignire ca toti sunt cretini ca au alta parere e chiar buna aia cu capul gol care incearca sa fie mai mare
-
BaditzaEx, joi, 21.06.2012 14:15
@dan_grc, consider ca situatie de la sanatate este alt subiect ( poate unul mai complex ) dar sunt convins ca fiecare minister are propriile sale resurse pe care si le administreaza mai bine sau mai prost, sunt asa multe taxe percepute din salarii , dar care nu se duc unde trebuie ( se pe drum ), dar hai sa nu incurcam ministerele ( caci din salariu ti se opreste CAS-ul si altele ca acesti bani nu se duc la sanatate, asta e partea a-2-a , dar si la pretul carburantului si al rovignetei se colectecteaza imense sume de bani , care se pe drum ). Deci te rog nu incepe ca Basescu aruncand o teorie care sa invrajbeasca , gen : bugetari vs privati. Acum vav de comentariul in care am precizat ca : este o doar pentru cei care se simt asa, ideea este sa aprofundam subiectul in cazul , studiul celor de la Fitch Ratings care se doreste a fi mai mult un SFAT, trebuie ca autoritatile romane sa opreasca ( caci asta scopul oricarui studiu, ducerea sa spre o concluzie si actionat in consecinta ) programul rabla, ar fii in intereseul tarii? Eu cred , ca nu ! 2) banii care sunt dati acum pentru acest program, in caz ca se opreste, crede vreunul cu CAPUL MARE dar gol , ca se vor duce in spitale sau sanatate ???
-
BaditzaEx, joi, 21.06.2012 14:22
imi cer scuze daca m-am exprimat mai rudimentar, sunt pro dialogului si chiar a altor pareri, dar cand , ca unii stau sa dezbata indelung si fara vreun consens apropiat de realitate , ca niste deontologi, profesionisti, academicieni ...fara sa ajunga , sa faca ceva concret, palpabil , bun pentru bunastare a natiunii si a propiului trai ( caci sunt si banii mei taxati de aceste guverne marsave ) , ma ambalez realizand cu cine au votat , si cum prefera sa dezbata de pe margine si chiar si atunci, chiar propiului interes.
-
dan_grc, joi, 21.06.2012 14:30
Nu se duce mai nimic nicaieri, pt mine ideea este f simpla...pe termen lung este mai sanatos sa faci afaceri cinstite, stii ce ai de facut, cat vinzi pe fortele tale nu sa te bazezi pe aceste programe, asta zic, si aici statul ajuta companiile auto, dar o fac cam mult, pt ca sunt private, dar in capitalism cica o firma care este prea mare nu are cum sa pice, TOO BIG TO FAIL, din SUA pornind asta, este o pacaleala, ori este capitalism ori nu, ca daca imi fac o mica afacere si dau faliment nu ma salveaza nimeni si culmea e ca majoritatea salariatilor din lumea asta lucreaza la firme mici si medii cel mult, dar cele mari sunt ajutate cu fonduri enorme, bani publici, e o treaba care miroase urat si este mai mult socialism decat vor unii sa recunoasca, dar asta e
-
dany, joi, 21.06.2012 15:16
Fara nici un fel de jignire, reactia lui BaditzaEx este exact pe tiparul de care vorbeam: pe simplul cetatean nu-l intereseaza dinamica economica in ansamblul ei, pe el il doare daca se da ceva pt cetateni sau nu. Este normala si fireasca. Pe de alta parte, ca o nota personala, nu pot sa nu remarc atitudinea jignitoare tipica acestei natii vis-a-vis de o dezbatere cu pareri pro si contra, una destul de interesanta as putea spune. Atitudine asezonata, mai nou, si cu apelative folosite de un presedinte de tara absolut nesimtit si paralel cu realitatea. Ca doar ce e rau se prinde cel mai repede, nu?
-
dany, joi, 21.06.2012 15:25
Apropo, dan_grc chiar pune punctul pe i, foarte de bun simt si pertinente pareri. Apropo de SUA, prin bailout-ul ala de criza cred ca a devenit cea mai socialista tara din lume. Nu zic ca socialismul e rau si capitalismul e bun, dar mersul asta cu fundul in 2 luntre pare joc periculos, mai ales cand trebuie sa plateasca niste CETATENI, Baditza, pentru greseile unor baieti smecheri care si-au tras miliarde fara sa le pese de consecinte. Apropo, sa nu crezi ca programele asta Rabla sunt facute in interesul cetatenilor, ci in primul rand, in cele ale companiilor mari. Practic, banii de buget se duc la EI, nu la consumator., care beneficiaza indirect doar daca le cumpara produsul, iar prodususl este extrem de umflat in pret, ca doar profiturile alea record raportate pe timp de criza nu cad din cer. Intelegi? Deci, pana la urma, nici socialism nu e, ci doar o falsa iluzie. Si pun pariu ca, daca e sa facem calculul, masinile noi cumparata in marea lor majoritate cu motoare diesel polueaza cu adevarat mai mult decat cele vechi, cu motoare mai mici si caroserii mai usoare, asta daca e sa desconsideram isteria CO2 care incepe sa se dezumfle incet-incet.
-
AndreiRN, joi, 21.06.2012 17:43
Sunt curios cati din romania ar fi de acord sa se schimbe inapoi numele in Republica Socialista Romania? Sau cati ar protesta faptul ca Franta primeste bani din fondul statului roman.
-
tractor13, joi, 21.06.2012 22:32
io nu s de acord cu programul rabla ,sau prima casa ,nu prea te stimuleaza in adevaratul sens al cuvantului (parerea mea),io cred ca daca nu ar fi programele astea populatia ar astepta mai mult sa stranga bani dealerii ar mai scadea preturile (la fel si in cazul apartamentelor)una peste alta nu ar incuraja f tare consumul dar nici deloc .cu respect
-
SaabCuantic, vineri, 22.06.2012 01:57
Haideţi să n-o mai înghesuim în crăci: stânga proletcultistă şi sociofilă şi-a dat mâna pe la spate cu dreapta antreprenorială şi individualistă şi împreună, dansând pe cadavrul în descompunere al “luptei ideologice” de odinioară, ne explică, ne apologizează şi ne bagă pe gât globalismul postmodernist, ultracapitalist şi technocrat, în care industria auto “trebuie” să vândă grupa mare şi fără bătăi de cap…Revalorificarea deşeurilor (carcaselor) constituie un obiectiv prioritar în sensul minimalizării investiţiilor constructive, dar şi a eforturilor metalurgice, deci nici vorbă de “protecţia mediului”…Apropo de grija oficială frenetică pro-natură, @dany: degeaba vii cu emisii tot mai reduse de noxe la maşini, dacă, pe de altă parte, poluezi electromagnetic creierul uman şi perturbi ordinea lăuntrică firească a oamenilor cu smartphoane şi alte răhăţişuri digitale fistichii… Da, mă pronunţ favorabil pentru programele “rabla”, dar numai fiindcă astfel i-am mai acorda planetei un respiro în privinţa zestrei sale fizico-chimice tot mai secătuite, atâta tot.
-
dany, vineri, 22.06.2012 09:58
@AndreiRN In momentul asta, avand in vedere gradul de imbecilitate, fara sa exagerez, cred ca 90% din populatie ar aplauda revenirea RSR si a mult iubitului conducator care sa le dea si lor ceva de pomana, gen loc de munca bine platit unde sa nu faci nimic. @SaabCuantic Eu de smartphone-uri nu ma ating nici ars. Cat priveste programul Rabla, imi pare rau sa te dezamagesc, dar respiro planeta asta n-o sa aiba din 3 motive: -primul, poluarea masiva are loc in Asia si Africa unde sosesc anual milioane de rable din Europa, asa ca respiro poate avea cel mult Europa, dar ce sa te faci ca nu traim pe alta planeta asa ca impactul Rabla asupra poluarii mi se pare extrem de neglijabil. -al doilea, dupa cum ziceam, s-au vandut in draci diesel-uri, care sunt cu mult mai poluante prin particulele emise, cu toate filtrele lu' peste (nu degeaba pe la americani nu ai voie sa intri cu masini diesel in anumite orase) -si ultimul, poluarea mare nu o face automobilul, ci industria sau trasportul de mare tonaj, impactul masinilor fiind undeva la un procent cu o singura cifra (chestiune cercetata, nu aberatie)
-
BaditzaEx, vineri, 22.06.2012 15:22
@danny : LOL, ma refer la romania, in ROMANIA , alo d-nule PUERIL traim in romania, Unii se imbogatesc iar altii saracesc, nu in alta parte, haideti sa nu mai fim noi specialistii lui peste, care salveaza planeta , sa ne salvam pe noi insine mai intai !, chiar asa nu vezi padurea de copaci?!, nu este vorba de a primi ceva GRATIS din partea statului ( sau tu cumva traiesti din ajutoare de la stat si nu prea stii cum sta treaba cu taxele si impozitele in tara asta ) ci de a primi cat de cat de ceva inapoi din zecile de taxe colectate de stat anual, care , acei bani nu se vad decat in stilul excentric de viata a odraslele unora, pricepi sau faci pe prostul si tu ieri alaltaieri ai aterizat in romania si nu prea stii ce se petrece , cum functioneaza statul asta ?
-
SaabCuantic, sâmbătă, 23.06.2012 01:56
@all: las’ că acuşica va veni Marele “Salvator” şi va pune ordine în toate domeniile, codomeniile şi subdomeniile vieţii sociale globale şi astfel ne va sătura de certitudini, ne va păzi de riscuri şi ne va îneca fără milă în cel mai inimaginabil ocean de lapte european şi miere globalistă…Mmmm, de-abia aştept noul format comunitar planetar, precursor al presupusului rai terestru milenarist, în care n-o să ne mai văităm decât după. După ce? After that we will lose our souls in mass because we are never satisfied with the good and the bad decided by our too patient Creator.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
De acord pt ca toate aceste programe tip "Rabla" sunt subventii , adica bani publici, la noi a fost bine in prima faza pt ca s-au scos din circulatie multe masini cu adevarat vechi, poate se vor mai scoate, dar in principiu multi cetateni contribuie la aceste subventii dar doar o mica parte beneficiaza de aceste reduceri, o treaba f socialista care functioneza peste tot in Europa, dar asa cum era evident marcile de volum cu preturi mai joase vor avea de suferit pt ca nu vor fi la infinit aceste programe pt ca e vorba de zeci de miliarde de euro anual si este mai corect sa fie vanzari reale, cinstite...cat vinzi atata vinzi, fara subventii.