
Final de carieră pentru Nissan GT-R. Producția a fost oprită după 18 ani
Nissan își ia adio de la probabil cel mai simbolic model al său, anume GT-R. După 18 ani de producție, R35 a ajuns la finalul ciclului de producție.
Aproximativ 48.000 de unități au fost construite de când primul exemplar a ieșit de pe linia fabricii Tochigi, în 2007. Ultimul model produs este o ediție Premium T-Spec în culoarea Mov Midnight, destinată unui client din Japonia.
Privind partea plină a paharului, acesta este doar un rămas-bun temporar. Directorul executiv și președintele Nissan, Ivan Espinosa, îi asigură pe entuziaști că „Godzilla” va renaște.
„Pentru mulții fani GT-R din întreaga lume, vreau să spun că acesta nu este un adio definitiv pentru GT-R, obiectivul nostru este ca numele GT-R să revină într-o zi.” Totuși, următorul său comentariu clarifică faptul că R36 nu va apărea prea curând: „Tot ce pot cere este răbdare. Deși nu avem astăzi un plan finalizat, GT-R va evolua și va reapărea în viitor.”
Espinosa nu este primul executiv Nissan de rang înalt care și-a exprimat angajamentul pentru o revenire. În mod similar, Arnaud Charpentier, vicepreședinte pentru Strategie de Marketing de Produs, a spus pentru Auto Express că „există oameni care lucrează” la un succesor direct al R35.
Dacă următorul GT-R va fi complet electric sau va păstra încă o generație motorul cu ardere internă rămâne de văzut. Deocamdată, Nissan are provocări mai mari.
Compania încearcă să se redreseze după o situație financiară dificilă. Deși un supercar de imagine ar putea ajuta la refacerea reputației, un produs de volum mic nu va echilibra conturile.
Reducerea costurilor o va face, motiv pentru care Nissan se pregătește să închidă 7 fabrici și să taie 20.000 de locuri de muncă în cadrul planului de redresare „Re:Nissan”. Compania intenționează, de asemenea, să reducă complexitatea pieselor cu 70% și să consolideze platformele de la 13 la doar 7.
În aceste condiții, este greu de imaginat revenirea prea curând a unui produs de nișă, foarte specializat, precum GT-R. Totuși, conducerea Nissan a subliniat clar că R36 face parte din planurile pe termen lung.
GT-R R35 a fost printre cele mai vechi modele japoneze aflate încă în producție.
via Nissan