Fiat Tipo dezamăgeşte la EuroNCAP: 3 stele în varianta standard a testului. Sistemul de frânare automată nu funcţionează în oraş

Publicat miercuri, 26.10.2016 12:02 de Daniel Popescu

Fiat Tipo a obţinut doar 3 stele în testul standard de siguranţă EuroNCAP, iar sistemul de frânare automată de urgenţă nu a reuşit să evite niciun impact la viteze mai mici de 20 km/h.

Fiat Tipo este unul dintre modelele cu care constructorul italian speră să-şi revitalizeze vânzările în segmentul compact, însă acesta a dezamăgit în testele de siguranţă realizate de EuroNCAP.

Organizaţia europeană i-a acordat doar 3 stele lui Tipo în cadrul testului standard şi a remarcat o serie de probleme, în special în cadrul unui accident frontal: pieptul beneficiază de protecţie marginală atât în cazul şoferului, cât şi al pasagerului din dreapta, în timp ce capul are de asemenea o protecţie modestă din cauza decelerării bruşte.

Totuşi, dacă în cazul adulţilor a obţinut un rating de 82%, protecţia pentru copii este semnificativ mai slabă (60%), în special la nivelul pieptului şi gâtului. De asemenea, nici pietonii nu benefiaza de o siguranţă cu mult mai mare (62%), în special la nivelul capului.

În plus, Fiat Tipo a fost evaluat şi în cadrul unui test care ia în calcul echipamentele de siguranţă disponibile pe maşinile testate fie ca opţionale (cum este cazul lui Tipo), fie doar pe anumite pieţe europene. Cu acest pachet, ratingul testului care cuantifică eficiența sistemelor active de siguranță a crescut de la 25% la 57%, astfel că Tipo a obţinut per total patru stele.

Organizaţia şi-a concentrat testul  pe sistemul de frânare automată de urgenţă, care a furnizat rezultate bune doar pe autostradă. În schimb, în oraşe, modelul nu a reuşit să evite impacturile la viteze mai mici de 20 km/h, astfel că sistemul nu a primit niciun punct la acest capitol.

Via EuroNCAP

  • Sam93, miercuri, 26.10.2016 14:32

    Protectia de 82% la adulti nu-i rea. La copii ii cam slaba. Restul punctajelor sunt irelevante.

  • hazard, miercuri, 26.10.2016 14:48

    Cam subtire zona de comentarii :)). Parca erati innebuniti de jegul asta cand s-a anuntat, acum nu-l mai iubiti?? AHAHAHAHA :)))

  • Fiat, miercuri, 26.10.2016 17:01

    Nu sunt fan Fiat, dar imi pare rau pentru ei. As alege oricand un Fiat in locul unei masini franceze sau chiar inaintea unora dintre coreene si japoneze.

  • anonim, miercuri, 26.10.2016 17:55

    A obtinut un scor bun, oricum mult mai bun decat un logan sau sandero. Sa nu uitam ca diferneta da greutate este de aproape 400 kg ceea ce este foarte mult, plus au aparut mai multe teste de care sa treaca fata de 2013. Este dezamagitor protectia pentru copii, dar care s-ar rezolva daca ar adauga pretensionare a centurilor spate.

  • Andy, joi, 27.10.2016 00:43

    Rezultate slabute, insa pana la urma e o masina de buget. Puteau sa taie insa din alte parti. @anonim Diferenta e de un pic peste 200 kg, nu 400 kg: Logan 1.5 dCi 90CP 1059 kg Tipo sedan 1.3 Mjet 95CP 1280 kg

  • anonim, joi, 27.10.2016 08:13

    @Andy eu am luat greutatea din datele oficiale de la euroncap, si anume Dacia Sandero 980 kg vs FIAT Tipo 1350 kg. Astea sunt greutatile la care au fost testate masinile si singurele care conteaza.

  • bolovan, joi, 27.10.2016 08:28

    anonim probabil ai dreptate daca doar vb ca sa te aflii in treaba. Dar una peste alta...fiat TIPO sta aprox egal cu Sandero din 2013 (aka 3 ani vechime)...doar ca sandero sta mult mai bine la protectia copii. Dar asta pentru ca versiunea testata de tipo avea limitatorul de viteza...versiunea de sandero nu avea. Plus ca sandero n-are avertizor pt centuriile din spate. Si discutam de o generatie veche (care nu's sigur daca se mai fabrica...ca a intrat facelift-ul)