Fiat pregătește restructurări majore în gama de modele: italienii ar putea elimina Punto și Tipo pentru a se concentra pe brandul Jeep
Fiat va elimina Punto și Tipo din gama de modele, iar uzinele din Italia vor produce doar modele premium pentru Maserati și Jeep, ca parte a unei strategii de restructurare care va fi anunțată în 1 iunie, potrivit unor surse neoficiale.
Alianța Fiat-Chrysler traversează o perioadă dificilă în ultimii ani, însă CEO-ul Sergio Marchionne este pregătit pentru o serie de decizii radicale în speranța că situația financiară se va îmbunătăți.
Agenția de presă Bloomberg citează surse din cadrul companiei potrivit cărora Fiat va anunța în 1 iunie o amplă reorganizare a constructorului. Astfel, Fiat va renunța complet la modelul subcompact Punto, iar vestea vine la scurt timp după ce Marchionne a sugerat o soartă similară și pentru modelul compact Tipo. În urma acestei decizii, gama Fiat va fi compusă doar din modelele de orar 500 și Panda. Pe de altă parte, producția lui Panda va fi mutată la uzina Fiat din Polonia.
Între timp, uzinele pe care Fiat le deține în Italia la Torino și Napoli vor fi reconfigurate pentru a produce un nou SUV Maserati și SUV-uri sub brandul Jeep. De altfel, Marchionne a confirmat anterior că intenționează să dezvolte cât mai mult brandul Jeep. Decizia de a produce modele Maserati și Jeep la uzinele din Italia este justificată din rațiuni de costuri: potrivit lui Marchionne, nu este rentabil că modele ieftine precum Fiat 500 sau Panda să fie produse în țări europene cu salarii foarte ridicate, întrucât marjele de profit sunt scăzute.
De asemenea, sursele citate susțin că producția lui Alfa Romeo Mito, care în prezent are loc tot la Torino, va înceta definitiv.
Ca urmare a acestor decizii, la uzina Fiat din Torino nu se va mai produce niciun model cu sigla Fiat. Uzina respectivă a fost inaugurată în 1939 de dictatorul Benito Mussolini, iar în anii '70 ajunsese la o producție anuală de peste 600.000 de unități. În prezent, producția uzinei a scăzut la mai puțin de 50.000 de unități pe an.
Via Bloomberg
Ce zice Marchionne nu cred ca e gresit. Este unul din motivele pentru care, la modul general vorbind, industria s-a mutat spre tari din lumea a doua si a treia sau in tari fara pretentii de salarizare prea mari. Pe de alta parte, sa ramai descoperit la clasa mica, acolo unde unii fac f multi bani... nu stiu cat e de ok. Dar si asta e cumva cu dus si intors. Pentru ca banii pe care Fiat i-ar investi intr-un succesor al lui Grande Punto, sunt investiti in Jeep si Maserati. Profitul de acolo poate fi mai mare. La fel si investitiile. Iar cand concurenta ta se numeste BMW, Audi si Mercedes, e f greu sa te impui. Are c---e aces M.