Fiat Panda 4x4 - primele imagini şi informaţii
Fiat va lansa la Salonul Auto de la Paris noua generaţie a modelului Panda 4x4. Modelul vine cu un design proaspăt, motorul TwinAir de 0.9 litri şi tracţiune integrală permanentă.
Fiat va expune la Salonul Auto de la Paris una dintre cele mai iubite variante ale modelului Panda. Este vorba despre Panda 4x4, derivatul cu capacităţi off-road.
Noua generaţie măsoară 3.69 metri lungime, 1.67 metri lăţime, 1.60 metri înălţime şi are un ampatament de 2.3 metri. Dimensiunile, mai generoase decât cele ale vechiului model, au fost învelite într-un design nou, caracterizat de bosaje ceva mai largi, spoilere modificate, un profil puternic conturat, elemente decorative din aluminiu şi un scut de protecţie în partea frontală. Nu lipsesc nici elementele de protecţie pentru zona inferioară a caroseriei, caroserie disponibilă acum în două nuanţe noi, un portocaliu Sicilia şi un verde Toscana metalizat.
Nuanţele se regăsesc şi la interior, acolo unde verdele, bejul şi portocaliul pot fi întâlnite la nivelul cusăturilor tapiţeriei din piele ecologică. Fundalul intrumentelor de bord a fost şi el modificat, iar tunelul central găzduieşte acum noi spaţii de depozitare.
DOUĂ MOTORIZĂRI: 0.9 TWINAIR ŞI 1.3 MULTIJET
Pentru propulsia noului Panda 4x4, Fiat a pregătit premiatul motor pe benzină TwinAir Turbo de 0.9 litri şi 85 de cai putere, alături de un clasic Multijet de 1.3 litri şi 75 de cai putere.
Gama de motorizări este un adevărat pas înainte, comparativ cu ceea ce găseam pe vechea generaţie. Unitatea TwinAir propune o îmbunătăţire cu 40% a cuplului motor, faţă de vechiul motor de 1.2 litri. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu a doua generaţie a dieselului Multijet, care beneficiază de un cuplu motor mai mare cu 30%.
TRACŢIUNE INTEGRALĂ PERMANENTĂ
Tracţiunea noului Panda 4x4 este asigurată în permanenţă de ambele axe. Sistemul este gestionat de un sistem electronic, care repartizează cuplul punţii faţă sau spate în funcţie de nivelul de aderenţă detectat.
La capitolul sisteme de siguranţă, Panda 4x4 vine echipat în standard cu sistemul de control al stabilităţii (ESC), dar şi cu un diferenţial electronic (ELD) care blochează roata ce pierde aderenţă şi îmbunătăţeşte tracţiunea pe suprafeţe alunecoase, cum ar fi gheaţa sau zăpada.
Lista dotărilor de serie disponibile pe noul Panda 4x4 include, pe lângă deja enunţatele ESC şi ELD, climatizare manuală, radio CD cu MP3, jante de 15 inch cu pneuri de 175/65, oglinzi electrice, închidere centralizată pe telecomandă şi tetiere anterioare. Lista de opţionale este însă şi mai bogată şi include de la suport USB până la sistem de navigaţie.
Urban Cruiser este un MARE JEG de masina, din cate stiu nici nu are 4 X 4 iar garda la sol (am vazut-o pe viu) e mult mai mica decat la Logan. :)))