Fiat nu va produce modelul Punto în lunile decembrie şi ianuarie

Publicat joi, 22.11.2012 17:56 de Bogdan Mirică

Fiat a decis să oprească producţia modelului Punto în lunile decembrie şi ianuarie. Italienii se aliniază astfel la cererea scăzută înregistrată în Europa şi la deprecierea unor pieţe importante.

Scăderea pieţei auto europene în intervalul ianuarie-octombrie, dar mai ales deprecierea acută a cererii în ţări ca Italia, Spania, Grecia sau Portugalia a afectat din plin Fiat. Constructorul italian traversează o perioadă nefastă, vânzările sale fiind în continuă scădere.

Simţind presiunea unui sfârşit de an incert, Fiat a decis să oprească producţia modelului Punto la uzina sa din Melfi Italia. Sub-compactul este unul dintre principalele modele afectate de criza economică.

Surse din interiorul companiei au declarat că pentru a pune în aplicare acest plan, italienii vor trimite în şomaj tehnic aproximativ 5000 de muncitori. Asta înseamnă că angajaţii vor merge acasă în perioada 17 decembrie - 13 ianuarie, fără a fi plătiţi.

Nu este pentru prima dată când Fiat întrerupe activitatea unei uzine pentru a se alinia la cererile pieţei. Din păcate pentru ei, majoritatea fabricilor funcţionează la doar 50% din capacitate, ceea ce înseamnă că nu sunt profitabile. Estimările sumbre pun şi mai mult sub semnul întrebării viitorului companiei din Peninsulă.

via carscoop

  • dan_grc, joi, 22.11.2012 18:14

    Sa nu cumva sa scoateti pe piata o generatie noua de Punto, majoritatea au scaderi, dar cu Punto din 2005 nu poti sa speri ca se va ameliora situatia, concurenta vinde mult mai bine la clasa mica, si ce-i mai grav ca nu se anunta o generatie noua nici pt urmatorii 2 ani, pai draga Marchionne ce faci? Lancia e cam gata, Alfa n-o vinzi dar nici n-ai grija de ea, urmeaza Fiat? Stiu ca merge cu alianta Chrysler, se vinde 500 in SUA bine, alte modele prin America de Sud, dar Europa este in continuare o mare piata pt modele mici si compacte, in ritmul asta Fiat dispare incet incet din Europa, ramane 500 si Panda, dar cat vor mai rezista si ele sa tina greul vanzarilor, deci Marchionne , sa-ti spun ceva...esti un imbecil.

  • un oarecare, joi, 22.11.2012 18:22

    100% de acord dan_grc!

  • LUCCI, joi, 22.11.2012 18:30

    SI PANDA E IN RAH....MOCIRLA. PAI E ACEEASI MASINA DPDV TEHNIC SI E CU 3000 DE EURO MAI SCUMPA LA ACELASI NIVEL DE ECHIPARE FATA DE VECHEA MASINA.CARE CHIAR CA A FOST OK

  • LauCalin, joi, 22.11.2012 23:45

    Eu nu inteleg ceva: de unde are Fiat atatia bani sa intre ei asa tare pe piata din State? Eu inteleg ca sunt actionari la Crysler, dar ca sa aduci o marca in State e nevoie de multe sute de milioae de dolari investiti in imaginea marcii, reteaua de dealeri si de service-uri, logistica, transport etc., in conditiile in care practic ai doar un singur model care se vinde bine. Eu nu prea inteleg politica celor de la Fiat...

  • mip, vineri, 23.11.2012 02:15

    @LauCalin .... trebuie bani dar nu chiar asa de multi. am vazut cum a intrat misubishi in canada .... prin intermediul nissan-ului; astia fac la fel: prin usa deschisa in dosul chrysler-ului .... se folosesc practic de logistica firmei mai bine stabilite si apoi se dezvolta. ex. chiar la fiat: la inceput au adus modelele in sali chrysler, lumea a inceput sa le cumpere si sa aduca astfel profit; concesionarul a pus banii la ciorap si a tot vindut si dupa o vreme a modificat reprezentanta, adaugindu-i o noua aripa cladirii pe care au pus alta sigla : fiat .... mecanicii .... le-au dat cursuri si bibliografie de studiu de la fiat si gata tranzitia ! politica lor .... au facut ce-au vazut la altii .... n-au inventat nimic. atit ca acum se folosesc de banii de peste ocean ca sa nu se dea cu totul la fund. aci sint exclusiviste, cum sint americanele in europa .... si desi-s scumpe se vind destul de bine.

  • sandman, vineri, 23.11.2012 10:38

    f bine fac ca opresc fabrica. si asa nu au vanzari si modelele sunt invechite.

  • mntsn, vineri, 23.11.2012 12:41

    @LauCalin: categoric, are dreptate @mip. Pe de alta parte, familia Agnelli, cea care detine Fiat-Chrysler, are multe alte surse de venituri, din alte industii. Din cate imi aduc aminte, partea de auto este responsabila pentru doar aproximativ 20% din veniturile lor. Business-ul lor este atat de diversificat incat cred ca ar putea sa tina Fiat-ul si pe pierdere si tot nu s-ar destrama (pana la un punct, bineinteles).

  • C-G-C, sâmbătă, 24.11.2012 09:56

    Eu cred ca Fiat are o problema grava si anume lipsa de identitate. Mai mult decat atat in ultimii 5 ani popularitatea brandului a scazut drastic. Din punctul meu de vedere, cel putin in Europa (exceptand Italia), cred ca foarte putina lume se mai gandeste la Fiat atunci cand vrea sa-si cumpere o masina noua. Personal nu inteleg politica Fiat si cred ca in ritmul actual de dezvoltare, in viitorul apropiat, vor avea probleme mari: capitolul numit Lancia s-a inchis, Alfa Romeo dispare usor usor din lumina reflectoarelor (si este MARE pacat ca un asa brand, cu modele pline de personalitate sa nu mai fie in centrul atentiei), Fiat este intr-un con de umbra dramatic in ultimii 5 ani. Singurul brand din grup care inca mai traieste intens este Ferrari, dar in nici un caz o marca exclusivista nu poate sustine un grup intreg, ci mai degraba invers.

  • georgemed, duminică, 25.11.2012 12:39

    pai sa invete sa produca masini fiabile la pret corect si succesul o sa vina de la sine

  • mip, duminică, 25.11.2012 22:20

    @georgemed ... salut .... nu-i asa de simplu. iti dau 2 ex. .... 1. cunosc multi cu ford si ei zic ca-s multumiti de masinile lor, chiar daca ford in statistici sta destul de slabut (cel putin in america de nord), dar sint multi care totusi nu il cumpara de teama problemelor ! 2. am vb cu un vinzator de toyota .... ala zicea ca oricit de bine vazuta e marca, ei totusi nu pot vinde usor modelul tundra care e la concurenta cu f-150 .... lumea are ideea ca f-150 e boss-ul pe piata si nici nu se chinuie sa se uite la concurenta ! deci si fiat .... chiar sa faca ei super masini totusi pina sa reuseasca sa convinga au nevoie de lichiditati .... un proces de acceptare ia mult timp. priveste hyundai-kia care pina acum 5 ani nu erau bagati de nimeni in seama (in tarile occidentale) si totusi ei produc masini de vreo 50 de ani daca nu mai mult .... asta e .... din pacate .... drumuri bune tuturor !