Fiat ii da in judecata pe chinezi pentru plagiat

Publicat marţi, 16.10.2007 12:32 de Mircea Meșter

Pentru ca au copiat aproape perfect formele lui Panda prin modelul Peri, Great Wall sunt chemati in judecata de Fiat.

Dupa ce Mercedes si BMW au depus plangeri oficiale legate de copiile pe care constructorii din China le-au realizat, le-au produs si le vand pe piata interna si nu numai (vezi Shuanghuan si ale lor copii dupa X5 si Smart), italienii de la Fiat intra si ei in jocul de-a v-ati ascunselea cu asiaticii.

Suparati pentru ca Great Wall Motors au fabricat Peri, un mini SUV si in acelasi timp o copie aproape fidela a lui Panda, italienii au anuntat ca vor depune o plangere penala asupra chinezilor, care vor sa exporte in Europa modelul-copie. In aceste conditii, Eurasia Motor, importatorul oficial Great Wall in Italia, a anuntat ca nu va introduce modelul deocamdata pe piata de pe Batranul Continent, asteptand deznodamantul afacerii de plagiat.

  • melman, marţi, 16.10.2007 14:43
    Haha

    nu prea inteleg de ce a sarit grupul fiat in sus cand mai degraba trebuia sa sara nissan, ptr sa seamana mult mai bine cu a lor Note(vezi stopuri si al 3-lea geam lateral) e mai mica decat nissan note, dar seamana mult mai mult, cel putin din profil. toate bune!

  • Soo, marţi, 16.10.2007 14:48
    hmmm

    nu imi vine sa cred ca au ramas chinezi fara imaginatie ...oricum pe piata mai sunt multe modele care se deosebesc doar prin semnul de pe grila ...si nu ma refer doar la C1 si 107 etc. care din cate stiu sunt facute pe aceeiasi platforma ... asta este nimic nu mai este simbolic si original, fiecare "imprumuta" cate ceva de la fiecare

  • NIck, marţi, 16.10.2007 14:55
    PANDA

    HAHA esti varza cu carne...unde vezi tu asemanarea cu NOTE? E PANDA curat...

  • felix, marţi, 16.10.2007 15:34

    hehehe! aici nu e vorba de asemanare, logo-ul de pe grila si restul amanuntelor. Traim intr-o vreme a globalizarii... Panda si cu Peri (modelul asiatic), se aseamana, dar problema este ca asiatici vor sa lanseze in europa aceasta masina, acceasi piata unde este promovat panda. (iar in ultima perioada au dat bani grei pentru asta) @Soo - Relazeaza-te! C1 si 107 sunt facute sub acelasi acoperis! ;)

  • Napoleon, marţi, 16.10.2007 15:36

    C1 si 107 macar sunt ambele franceze!

  • Trespasser, marţi, 16.10.2007 15:44

    C1 este produs de Citroen. 107 este produs de Peugeot. Peugeot si Citroen fac parte din acelasi concern. E logica sa se imparta intre marci platformele.

  • Tibi, marţi, 16.10.2007 15:51
    Masini identice sub sigle diferite

    Da, e logic sa imparta aceeasi platforma. Si cand zic platforma, ma refer la sasiu si eventual partea mecanica. Dar cei de la PSA fac masinile copy-paste schimband doar grila din fata si eventual stopurile. Ma gandesc la SUV-urile proaspat lansate de Peugeot si de Citroen care in interior sunt identice, pana la forma bordului si a ceasurilor de pe el, gurile de aerisire, etc. Si sa vinzi aceeasi masina sub doua sigle diferite mi se pare lipsa de respect pentru consumatori. In special la PSA vezi practica asta....

  • Maka, marţi, 16.10.2007 16:00
    Despre platforme...

    Politica platformelor comune a fost inventata de marele VAG (VW, Audi,Seat, Skoda)si nu eo rusine. In egala masura dubele Citroen, Peugeot si Fiat sunt masini identice, difera doar logo-ul; la fel tripleta C1,107, Aygo; Platforma comuna vor avea Fiat 500 cu viitorul Ford ka. Nu e o rusine sa ai platforma comune. DIFERENTA este ca partenerii de mai sus impart si investiile si profitul pe cand chinezii FURA (sau fac reverse-engeneering)concepte de design deja finalizate si taie practc costurile de dezvoltare pentru design (pana la 200 milioane euro la un model) urmand sa scoata masini ieftine care sa concureze originalul. E cum s-au facut afaceri in ROkmania la inceputul anilor 90: Unii au facut firme impreuna cu parteneri care aveau bani, i-au folosit pentur investii, au scos partenerul initial banos din firma si dupa multi bani in care a rotit banii si a facut profit de-abia daca i-a dat investitorului banii initiali. Daca chinezii sunt destepti sa prelungeasca procesele si sa scoata profit din afacerea asta, partea cu moralitatea se vede clar ca nu ii deranjeaza si pana la urma se vor gasi destui clienti care nu vor avea probleme de morala de tip european si vor cumpara ceva ieftin care le satisface nevoia de deplasare.

  • IceCub, marţi, 16.10.2007 16:24
    Plagiat

    Chinezii oricum nu au avut nici o data imaginatie. Vad ca au aparut la un dealer din Constanta niste masini chinezesti (Gelly ???)... oricum o porcarie. Acuma nu stiu cine ar avea atata curaj sa se suie la volanul unei masini chinezesti - siguranta pasagerilor tinde spre zero (vezi testele Euro NCAP facute cu unele masini chinezesti). Probabil ca la ei nu e o problema daca crapa 5-10 insi ca oricum sunt multi, dar noi europenii tinem la siguranta.

  • pretor, marţi, 16.10.2007 16:38
    cu coaie

    Mi-e jena ca voi v-ati nascut oameni si aveti acces la net

  • AndreiRN, marţi, 16.10.2007 17:30
    Globalizare

    E culmea cum tuturor le este frica de chinezi si puterea lor de munca. Pe Lexus de ce nu la-u dat cei de la MBZ in judecata ca doar le copie liniile de la inceput? Pt ca nu au nici-o sansa legala. Dar chinezi fiind mai mici si noi pe piata mai toti incearca sa-i sperie si sa-i intimideze cand fac si ei o masina inspirata de la alta. Dar caini latra si omul serios merge inainte.

  • razvan, marţi, 16.10.2007 17:59
    sa`i f$% pe chinezi ..

    dupa ce ca au plagiat (aproape) tot .. si asta e legea lor de "dezvoltare economica" acum au ajuns sa fure si design-ul/matritele de productie ale masinilor europene ... vezi CEO (copie X5), CUV (pajero sport), Bubble (copie Smart Fortwo, si cica are bancheta spate) samd ... curand o sa ne facem si copiii la chinezi, ca va fi mai ieftin dreaq ... sa-i dea in judecata si sa interzica porcariile astea in Europa (vezi Briliance, care nici o stea la NCAP nu a luat)

  • neamtu, marţi, 16.10.2007 18:22
    f. bine fac

    Chinezii nu investesc nimic in proiectare,copiaza si isi permit sa vanda ieftin in toate domeniile,nu numai in auto.treaba lor dar sa le vanda la ei in tara. AndreiRN - daca au putere de munca sa puna mana sa munceasca nu sa copieze tot ce se produce in diverse domenii.Iar calitatea produselor...hmm lasa de dorit,parerea mea.

  • Danutzky, marţi, 16.10.2007 20:43
    sa fie scosi chinezii

    dar mie mi se pare k e skoda

  • AndreiRN, marţi, 16.10.2007 22:31
    Boeing vs Airbus

    Dupa regulile multora Boeing ar fi trebuit sa dea in judecata pe europeni pt Airbus copiat cu fidelitate de la ei.

  • radu, marţi, 16.10.2007 23:09
    nu cred!!!!

    asta e vrajeala *uitativa la stopu la fiat unde se termina si la aia de la chineji unde se termina... plus are mult mai putin in lungime fata de fiat si cred ca rotile is de 13 fata de 14 ale fiatului

  • Pesso, miercuri, 17.10.2007 00:30
    Great Wall

    "Marele Zid" haahaa.....stie toata lumea k astia cu asta se ocupa.....copiaza k altfel nu ar avea deloc succes(de fapt oricum nu au).

  • kleos, miercuri, 17.10.2007 07:58
    !?!

    Cred ca ..culoarea se aseamana cel mai mult....

  • CHina, miercuri, 17.10.2007 08:07
    EEEE

    Pai, fratilor la cat se produce in China (cam tot ce vine acum pe piata si poarta MAde in CE) nu cred ca poate cineva sa le zica ceva, s-au suparat au inchis portile si jumate de Europa, din cei care au mutat fabricile acolo, depind de ei, nu cred ca le convine sa piarda investitiile de acolo. Asa ca ...

  • testatoru, miercuri, 17.10.2007 08:11
    chinezari

    va dati cu capu de pereti ca nu va plac chinezariile dar stati gramada in bazar la europa sa va luati si voi o bluza care seamana cu una din catalog si sti ca o sa iasa culoarea la prima spalare,de ce? La fel e si la masini, cunosc oameni pentru care nu e o problema unde e produsa masina daca poate sa ajunga cu ea la servici, dar vorba cuiva aici sunt multi fatalai care nu ar trebui sa aiba acces la net

  • antiChinez, miercuri, 17.10.2007 08:26
    chinezi nenorociti

    daca trebuie sa aleg dintre doua produse asemanatoare, si unul dintre ei este chinez, atunci am sa aleg pe celalalt. Fiindca urasc PLAGIATUL, STILUL CHINEZILOR si CALITATEA produselor.

  • exploziv_2003, miercuri, 17.10.2007 18:34
    PT TESTATORU...

    Greu prietene pt tine....ai ajuns sa compari o bluza cu o masina....hai sa-ti una si buna: Iti cumperi masina chinezeasca, mergi cu ea linistit pe bulevard si poc....intra unu smecher cu un Q7 care nu stie ce-i aia culoarea rosie la semafor, te ia din plin....si abracadabra ...nu mai esti! Bafta! P.S.: Exemplul cu accidentul e unu cat se poate de real....Bucuresti, intersesctie, semafoare, Ford Focus trece pe culoarea verde si apare un Q7 si-l loveste in plin, undeva pe la 60 la ora...doar o mana zgariata de geamul spart si o durere de picior..

  • AndreiRN, miercuri, 17.10.2007 23:20
    Pt Exploziv

    Imi pare rau de tine ca iti este rusine cu propria fiinta si te ascunzi dupa nume care de care mai bengoase ca sa nu fi recunoscut de parinti si amici. Intai ar trebui sa devi un OM si poate dupa aia vei fi luat in serios cu scenariile tale de film. Vad aici multa invidie pt niste oameni care muncesc si lumea apreciaza munca lor ca altfel nu ar primi 25% din salariile lor din restul lumi. O invidie a romanului care nu este capabil sa faca o bicicleta, motorete sau macar o masina de tuns iarba ca sa nu vb de una de mers.

  • bebe, joi, 18.10.2007 11:22
    hahahaha

    toti chinezi care copie le fac farurile la masini alungite de ce oare??????:)))))))))))))))))))))))00

  • altu, marţi, 23.10.2007 00:49
    masini great wall - cuv

    daca se faceau in romania costau nu 13.000 euro un CUV/SUV ci vreo 19 20, ca romanasii le cumparau, calitatea era aceasi cu cele din china, cred ca la 13mii o masina de teren e acceptabila ca pret http://iatsa.blogspot.com/ http://www.automarket.ro/masini-noi/great-wall/hover-cuv-4x2-basic-587/specificatii.html