Fiat-Chrysler va “închiria” mașini Tesla cu sute de milioane de euro pentru flota proprie: grupul vrea să reducă nivelul emisiilor și să evite amenzile UE

Publicat luni, 08.04.2019 10:33 de Paul Cosma

Fiat Chrysler va plăti Tesla sute de milioane de euro pentru ca vehiculele electrice ale americanilor să fie incluse în flota sa. Astfel, media emisiilor pentru vehiculele FCA va scădea la un nivel tolerat de Uniunea Europeană, iar grupul va scăpa de eventuale amenzi pentru încălcarea legislației.

Publicația Financial Times susține că Fiat Chrysler s-a înțeles cu Tesla pentru ca mașinile electrice produse de americani să fie incluse în flota sa.

Tranzacția estimată la “sute de milioane de euro” ar permite grupului FCA să evite amenzile pentru încălcarea noilor reglementări europene cu privire la emisii.

Cei doi producători au format o flotă comună de vehicule pe 25 februarie, conform publicației menționate, care citează o declarație depusă la Comisia Europeană.

Fiat-Chrysler a transmis că această “opțiune flexibilă permisă de legislație” îi va permite să-și reducă media emisiilor pentru “toate produsele oferite”, la costuri cât mai mici.

Via Reuters

 

  • inexorabil, luni, 08.04.2019 11:43

    Cu pași timizi, dar siguri, ne ȋndreptăm către specia “global car” (văduvită de naționalitate, identitate și personalitate), așa cum indică logica “evoluției” (nu că prezic eu).

  • vlad, luni, 08.04.2019 11:53

    Nu ar trebui sa se permita asa ceva! Este o scapare grava in legislatie, care trebuie corectata de urgenta!

  • Eu, luni, 08.04.2019 12:03

    Ei, asta-i maxima, Elon cred ca e lesinat de ras. Asteptam stiri cu flote de Tesla si pentru ceilalti inteligenti cu tdi in oferta de vanzare.. hahahahaha

  • xxx, luni, 08.04.2019 13:40

    Exista o vorba : chelului tichie de mărgăritar ii trebuie!

  • Kirotractor, luni, 08.04.2019 15:47

    Legalizarea manglelilor nu-i vreo noutate sistemică - doar trâim în realități paralele, cu paradisuri fiscale (perfect legale) pentru unii = 0,005%... și conturi blocate de ANAF pt. datorii de 3 lei (și alea imaginare deseori)... pentru alții (99,995%). La fel se-ntâmplă cu alte *păcate mortale* exclusiv estice... după vestici, fiindcă la ei: - corupție = lobby - mită = donații. Discuția ref. la gluma care a ajuns FCA e mult mai complicată (trăiască gipanele, că altfel erau la rigolă demult cu Fiat-Alfa-Maserati), însă mă frapează asemănarea dintre vinderea *indulgențelor* catolice din vremea Inchiziției și manevra de-acum cu *dreptul de-a polua*. ...Pe care, în realitate, Tesla îl utilizează de fapt din plin -- doar naivii putând crede că producerea BEV-urilor ar fi nepoluantă. Ori producerea curentului utilizat de ele.

  • dan_grc, luni, 08.04.2019 20:33

    FCA, cel mai slab grup auto, să nu ai tu un hibrid în gamă, măcar la o singură marcă, practic acest concern supraviețuiește datorită Jeep, dar până când ?

  • nume, luni, 08.04.2019 20:38

    Inca un dus rece pentru Tesla. :)))))))

  • nume, luni, 08.04.2019 20:47

    PS: unde sunt cei care il vedeau pe Marchionne un mare geniu?

  • mm, marţi, 09.04.2019 08:22

    in primul rand sunt curios cand s-au impus noile reguli de emisii si cum. Daca acestea au fost introduse intempestiv si cu termene de aplicare scurte, atunci cei care n-au avut suficient "lobby" s-au trezit cumva in aer. Implementarea unor tehnologii cere ceva timp (daca ne gandim numai la montarea noilor linii de productie). Pe de alta parte tehnologia acumulatorilor este in continua schimbare, sunt asteptate tehnologii noi semnificativ imbunatatite, asa ca este oportun sa mai astepti cativa ani decat sa investesti in ceva care in 5 ani va deveni depasit, iar daca tesla a reusit sa produca suficient de mult timp cat tehnologia lor sa fie acoperita moral, de ce nu? @dan_grec - produc hibrizi in state, dar se pare ca nu-i suficient, poate la fiecare quadrifoglio trebuie sa produca (si in special sa vanda) doi hibrizi, nu stiu...