Fiat-Chrysler dezvoltă un motor turbo cu 6 cilindri în linie: noua unitate ar putea dezvolta peste 500 de cai putere

Publicat marţi, 12.11.2019 11:39 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Alianța Fiat-Chrysler dezvoltă un motor turbo cu 6 cilindri în linie care va avea versiuni cu puteri cuprinse între 365 CP și 500 CP, potrivit unor informații neoficiale.

Presa internațională speculează de mai mult timp că Alianța Fiat-Chrysler a început să dezvolte un nou motor turbo cu 6 cilindri în linie.

Informațiile au fost confirmate practic după apariția unui patent care arată o perspectivă a modului în care va fi construită nouă unitate de propulsie.

Proiectul a primit numele de cod GME-T6 (Global Medium Engine Turbo-6) și este în stadiu incipient de dezvoltare, însă publicația Moparinsiders oferă acum și o serie de informații de natură tehnică.

Sursa citată afirmă că noul motor va beneficia de tehnologia eBooster care promite cu 25% mai multă putere și eliminarea lag-ului. În plus, Moparinspiders afirmă că noul motor va fi disponibil în mai multe versiuni care vor avea între 365 de cai putere și puțin peste 500 de cai putere.

Dezvoltarea noului motor a început înainte de confrmarea fuziunii Alianței Fiat-Chrysler cu Grupul PSA Peugeot-Citroen, astfel că este incert modul în care acesta va fi integrat în cadrul noului constructor.

Totuși, zvonurile spun că noul motor va fi disponibil inclusiv pentru modele ale Alianței FCA comercializate pe piața europeană, astfel că ar putea ajunge inclusiv pe unele modele de performanță dezvoltate pentru unul dintre brandurile Grupului PSA.

Via Motor1

  • alex, marţi, 12.11.2019 12:34

    FCA are motorul de pe Giulia QV de 500 cp. La ce le trebuie sa dezvolte altul? E prea scump de fabricat ca sa-l poata incadra in modele mai ieftine? Hibridizarea se poate integra la nivel de transmisie fara sa se atinga de motor. Ciudate decizii in momentele astea de rascruce tehnologica.

  • dan_grc, marţi, 12.11.2019 13:01

    Ei dezvolta acest motor, dar nu stiu deocamdata pe ce modele va fi montat, singura ce-ar putea avea un motor cu o astfel de putere ar fi Maserati, marcile grupului PSA in niciun caz.

  • Andrei, marţi, 12.11.2019 13:43

    FCA are in grup si mărcile americane Jeep, Ram/Dodge sau chiar Chrysler pe care se pot monta astfel de motoare. Mai ales pe piața din SUA.

  • someone, marţi, 12.11.2019 14:03

    psa nu are masina care sa se potrivesca acestui motor ( sau invers ) un l6 merge montat longitudinal, iar peugeot-citroen-opel au modele numai cu motoare transversale. ( a trecut vreme exotica pe cand volvo punea un L6 de 3.0 transversal ...pfff ce vremuri ) si in orice caz, psa ar trebui prima data sa face un L4 de 2.0, nu sa sara in liga mare. acest motor e in cel mai bun caz pentru modelele de peste ocean, si poate giulia, dar nici un model din fiat si psa nu are ce sa faca cu el . asta nu inseamna insa nu pot sa incerce si ca trebuie sa ma asculte.

  • tzenu_bmw, marţi, 12.11.2019 15:16

    Poi e o problema cu motoru asta din start.... In primu rand nu cred ca va iesi pe piata prea curand!!....posibil in 2-3 ani In al 2-lea rand FCA au V6-le de 2.9 litri cu 500 de cai... Si atuncia de ce schimbi un un 3L de 500hp cu un alt 3L de 350-500hp?? Ar fi minunat daca noul motor ar fi de o cilindree mica!!!! 1.8 inline 6 sau 2L inline 6......ar fi bun si sub capota unui 508 sau a unui Opel Insignia... In plus..is deja satul de motoare 'clasice' de 2L si 4 pistoane.....cea mai penala combinatie de motor cu ardere interna din ultimi 100 de ani.....

  • Ioan, miercuri, 13.11.2019 06:05

    Peugeot 508 PSE are 400 ch si apare pe sfarsitul lui 2020 in France. Cel mai sigur va fi pentru piata americana ca in Europa nu il vad sa treaca normele de poluare acest motor . Il pot folosi si PSA daca chiar vor, ei chiar au demonstrat ca stiu sa faca masini performante, odata in motorsport (Citroën WRC...) sau supercaruri gen Citroën GT, Peugeot 907,Onyx GT etc