Fiat a facut o noua oferta pentru Opel

Publicat marţi, 26.05.2009 14:18 de Sebastian Toma

Negocierile dintre guvernul german si cei trei potentiali investitori ai companiei Opel continua. De data aceasta, Fiat a facut o noua oferta pentru Opel si Vauxhall.

Fiat si-a imbunatatit oferta pentru Opel si promite statului german concedieri mai putine in cazul in care grupul italian va prelua compania Opel. Guvernul german negociaza in continuare cu inca doi potentiali investitori pentru preluarea companiei Opel. Acestia sunt Magna/GAZ si compania belgiana RHJ International.

Desi Fiat promite sa nu concedieze mai mult de 10.000 persoane, italienii avertizeaza ca vor fi nevoiti sa inchida una dintre cele patru fabrici Opel din Germania. Spre deosebire de italieni, Magna si RHJ International au promis sa nu inchida nici o fabrica Opel. In cazul in care vor prelua compania Opel, canadienii de la Magna prevad si ei concedieri la un nivel similar cu cel al italienilor. Oficialii guvernului german au subliniat faptul ca aceste oferte arata ca partile sunt dispuse sa negocieze, dar nu garanteaza ca o companie va primi neaparat dreptul de a prelua Opel.

Via | Autocar

  • Vasile, marţi, 26.05.2009 14:33
    pentru admini

    Spre deosebire de italieni, Magna si RHJ International au promis sa nu inchida nici o fabrica Opel. In cazul in care vor prelua compania Opel, canadienii de la Magna prevad si ei concedieri la un nivel similar cu cel al italienilor. Pai va cam contraziceti. Initial Magna nu concediaza si pe urma concediaza. Ceva e putred in Danemarca ;)

  • Replikate, marţi, 26.05.2009 14:47
    Vasile

    Vasile, Magna si RHJ International nu vor inchide fabrici, dar vor concedia oameni, asta inseamna mai putini oameni intr-o fabrica, deci productie mai mica, cheltuieli mai mici, profit la limita.

  • sebaa, marţi, 26.05.2009 14:50
    @ Vasile

    Canadienii de la Magna si belgienii de la RHJ pot sa concedieze personal Opel fara a inchide nici o fabrica din Germania. Acest lucru poate fi realizat prin renuntarea la unul din schimburi si taierea din zilele de lucru. Metoda celor de la Fiat implica inchiderea unei fabrici pentru a reduce pe cat posibil costurile Opel, cu beneficiul pastrarii a unui numar mai mare de locuri de munca ( este inca incerta cifra exacta).

  • Replikate, marţi, 26.05.2009 14:53
    Exemplu

    Sa zicem ca avem 2 Fabrici Opel cu cate 5000 muncitori fiecare, deci in total 10 000 oameni: Fiat zice ca inchide o uzina, 5000 de oameni concediati. Magna concediaza cate 2500 oameni din fiecare uzina, dar le tine pe ambele deschise, deci tot 5000 de oamnei concediati.

  • NeoGalaxy, marţi, 26.05.2009 15:06

    Adica oricare dintre oferte ar acceptat tot acelasi rezultat iese. Adica oricine castiga tot Opel iese intr-o mare pierdere. Daca sunt cumparati de Fiat, poate se inchide o fabrica dar macar Opel + Fiat rezulta masini si schimb de tehnologie. Daca Magna cumpara Opel, rezulta, concedieri + masini asamblate, mai ales orice alta marca decat Opel. Cum scrie si in celelalte stiri, Magna doreste sa asambleze Ford, Citroen si alte marci, in fabricile Opel, ceea ce cam inseamna... mai putine vanzari pentru Opel, dar indirect de munca pentru muncitori. Smecheria este ca pana la urma, intrebarea care ramane este asta: Daca Opel produce masini atat de bune, de o calitate superioara... de ce au fost cumparati de GM in primul rand? Sau ma rog preluati daca vrei. Adica vand multe masini, sunt de 10 ori mai bune decat Fiat-ul care este vazut o ca o masina de rahat de o gramada de "cunoscatori" dar totusi... Opel nu are bani nici de o ciocolata, in timp ce "rahatul" de Fiat are o sansa sa-i cumpere :)))) Sa ma intreb oare daca cei care cumpara masini Opel chiar stiu cat de bune sunt masinile pe care le conduc, daca cei care au masini Fiat, sunt chiar niste prosti, fara minte sau pur si simplu... Opel este o masina buna dar reputatia ii este data nu de calitate ci de parerea oamenilor, adica indirect Opel poate fi considerata o masina de fitze? Sau pur si simplu ipocrizia, necunoasterea si mai ales vanitatea oamenilor sa fie de vina pentru decaderea Opel-ului?

  • Dpp, marţi, 26.05.2009 15:44
    @Replikate

    Cred ca intelegea si fara exemplu. Nu inteleg de ce te agiti asa de tare...oricum majoritatea celor care pun comment-uri nu citesc articolul prea atent (asta daca il citesc).

  • mircea, marţi, 26.05.2009 16:04
    @all

    O sa va rog sa va calmati si sa discutati la subiect. Thanks.

  • R, marţi, 26.05.2009 16:06
    @NeoGalaxy

    1.Opel este mult mai buna decat Fiat dar Opel apartine GM care este rupt in SUA. Sa-ti dau un exemplu. Un patron are mai multe afaceri, in SUA si Europa, mult mai mari in SUA si mai mici in Europa, dar in SUA o da in bara si intra in datorii mari. Ce face in cazul asta, trebuie sa plateasca datoriile si vinde afacerea buna dar mai mica din Europa pt. ca nu mai este solvabil. Asta e logica, nu ca Fiat e mai buna, daca Fiat vindea si in SUA si se baza pe vanzarile de acolo acum era de vanzare ca OPEL.. Ti-am mai spus ca trebuie sa te documentezi inainte sa vb.

  • Prof.Dr. Podnigh, marţi, 26.05.2009 16:19
    alianta

    Cine zice ca fiat e mai bun sau mai prost ca opel e nebun. Pai au platforme comune, motoare in comun, si alte subansamble. Fiat, Alfa, Lancia, Saab, Opel si Chevrolet au multe piese si subansamble in comun. E ca la aia de la VW Seat, Skoda si Audi cam accelasi lucru. Sanatate mentala va doresc

  • NeoGalaxy, marţi, 26.05.2009 16:23

    @R: Ai dibuit ceva dar o chestie nu cred ca se intelege. Daca divizia EU mergea foarte bine, GM putea sa se bazeze pe ea. Adica mai simplu vanzarile din EU sa fie destul de bune incat sa nu aiba nevoie de investitii din US. Ceea ce nu s-a intamplat. Divizia EU nu a vandut asa cum nici Opel nu se vinde bine. Si asta in ciuda unor investiti majore atat in imagine, schimb de tehnologie si mai ales publicitate. Si daca GM este declarat falimentar, GM Europe nu are nici o treaba si-si vede mai departe de treaba. Iar GM Europe nu poate muta banii care ii ia pa Vauxhall, Opel sau Saab in America, deci banii raman toti aici. Cel putin asa spune legea. Intelegi problema?

  • cristian, marţi, 26.05.2009 21:57
    NeoGalaxy

    Tot n-ai inteles. Roaga si tu un copil de 12 ani sa scoata dintr-o groapa de 3 metrii un grasan batran de vreo 130 kg. Opel nu a functionat independent de GM, foarte multe proiectele si tehnologiile au fost facute impreuna. Opel nu este independenta, este propietatea GM, si daca ei vor sa vanda nimeni si nimic nu se poate impotrivii. Ca vanzari au fost in Europa in primele 5-6 locuri cu mici variatii. Dar nu conteaza 2 bani acum pe timp de criza, foarte multi au probleme, pana si Toyota care e in top....dar majoritatea raman pe linia de plutire pentru ca nu au cum are Opel o piatra de moara legata de picior.

  • Victor, miercuri, 27.05.2009 09:40
    @ Sebastian Toma

    Nu ati spus in ce consta imbunatatirea ofertei FIAT . FIAT a facut o concesie de 1 miliard euro in sensul ca nu mai cere de la guvernul german 7 miliarde euro in ajutoare guvernamentale ci numai 6 . Problema majora alui Opel sta in eficienta si nu in gama sa de modele, iar cei de la FIAT stiu asta . Doua din cele 3 modele principale ale lui Opel ( Corsa, Astra si Insignia) sunt absolut noi fiind la inceput de cariera iar modelul actual de Corsa aflat la jumatatea carierei nu va fi greu de inlocuit fiind construit pe platforma lui Grande Punto . Cea mai mare problema a lui Opel sunt cele 4 uzine din 5 pe care le are in Germania, fiind din punct de vedere al eficientei la nivelul anilor 70 . Singura uzina Opel foarte competitiva este cea din Russelsheim in care GM a investit masiv in retehnologizare iar analistii auto o considera cea ma eficienta uzina din Europa in momentul de fata . Ca sa restructurezi cele 4 uzine, inevitabil vor urma concedieri iar acest lucru fara sprijinul guvernului si al sindicatului IG Metal nu-l poti realiza . Daca FIAT va reusi acest lucru, sunt premise sa vadem o alianta de succes in genul Peugeot-Citroen, Hyundai-KIA sau Renault-Nissan .

  • Victor, miercuri, 27.05.2009 10:40
    Opel

    Opel are in Germania 4 uzine si nu 5, cum am spus anterior. Prin urmare 3 uzine vor trebui restructurate.

  • Alex, miercuri, 27.05.2009 14:25
    mda

    Eu nu inteleg de ce se negociaza cu guvernul german , cand Opel este General Motors-SUA ?!

  • Vlad, miercuri, 27.05.2009 14:53
    @ Alex

    GM a fost nationalizat de statul american iar Opel a fost nationalizat de guvernul german . Opel este in viata doar datorita guvernului german, iar FIAT fara miliardele promise de statul german celui ce va prelua Opel, nici macar o secunda nu se uita la Opel . Presa germana a anuntat azi ca Opel s-a separat de GM .