Fiabilitate mica pentru off-road

Publicat miercuri, 24.01.2007 15:48 de Bogdan Mirică

Intr-un studiu mondial al fiabilitatii vehiculelor, cei mai mari producatori 4X4 (Jeep si Land Rover) s-au clasat pe ultimele locuri. Castigatori au fost cei de la Mazda.

Gigantii vehiculelor off-road Jeep si Land Rover s-au clasat pe ultimele locuri intr-un studiu referitor la fiabilitatea automobilelor. Aproape una din doua masini (46%) produse de cei doi producatori a suferit o defectiune in perioada de testare de 12 luni. Aceasta statistica (46%) a fost de sase ori mai mica decat cea inregistrata de Mazda, aflata in fruntea clasamentului, care a atins un procent de doar 8.04%. Producatorul coreean Kia a dovedit ca bugetul redus nu inseamna neaparat o fiabilitate mai mica. Coreenii au obtinut un procent de 17.4% clasandu-se pe locul 5. Doar doi producatori europeni au reusit sa patrunda in topul primilor zece: englezii de la Mini si francezii de la Citroen, pe locurile noua respectiv zece.

Studiul initiat de Warranty Direct, specialistii in garantia calitatii, a inclus peste 450.000 de vehicule, de la 33 de producatori mondiali. Topul fiabilitatii a fost intocmit pe baza defectiunilor declarate de proprietarii vehiculelor, cu o varsta intre 3 si 9 ani, din Marea Britanie si Statele Unite.

Duncan McClure Fisher, managing director la Warranty Direct a declarat ca "performanta unora dintre cei mai mari producatori auto este pusa la indoiala de fiabilitate. Vehiculele off-road reprezinta puterea dar nu intotdeauna pot fi considerate fiabile".

  • Yo RO, joi, 25.01.2007 10:16
    EEEEEEe, na.. comecialismele astea..

    Mda..cam asa... multe carcase cu nume celebre vor sa fie cu muschi si in domeniul asta, de 4x4, zis si "off road".. mi-aduc aminte cu placere de Nissan Navarade acum 7-8 ani sau Terrano, calarite de zeci de oameni din firma la care lucram... si nu se mai strica asa de des... cat despre coreeni care sunt pe locul 5 si a caror vehicul inghite combustibil de te rupe, nu am ce sa zic.. sau de ulta performantele si fiabile Mazde, de peste 20de mii de euro (accesibili oricarui roman, de altfel)... Inca o intrebare.. la 'Camel Trophy" si raliul "Paris-Dakkar" ce masini concurau? si atigeau cam 120 de km pe ora, adeca cam cat aveau Trabantele la bord...nu? Eu consider ca trebuie vazuta efectiv piata din romania, unde orice brand adevarat defapt este un mare stift.. dai banii pe el(e) si.. incep drumurile Golgotei.. pai 1000EUR revizia dupa nici 3 luni de la achizitia vehicolului, , pai taxe si asigurari pe care nici nemtii sau elvetienii nu le platesc ( la saracia lor, care este acolo, nu isi permit).. hai sa nu mai traducem stiri Reuters sau alte agenturi straine si sa luam la forum exact utilizatorii locali bastinasi, care au dorit sa-si achizitioneze o masina si au dat pe ea (si vor mai da inca) o galeata-doua-trei de bani... ca doar Romania este o tara bogata.. "..eu imi apar saracia, si nevoile, si neamul..."