FIA aprobă sistemul de protecție Halo pentru sezonul 2018, deși 9 echipe din 10 au votat împotrivă
FIA a decis ca monoposturile să fie dotate cu sistemul de protecție Halo începând din sezonul 2018, în ciuda faptului că 9 echipe din 10 au votat împotriva introducerii acestuia.
Formula 1 încearcă de mai mult timp să găsească o soluție prin care să protejeze capul piloților în cazul unor accidente majore. Soluțiile identificate au fost reprezentate de două dispozitive, iar cel care s-a bucurat de cel mai mult succes este cunoscut drept Halo.
Piloții au admis că au nevoie de mai multă protecție, însă cei mai mulți dintre ei au fost împotriva unui astfel de dispozitiv. Tocmai de aceea, Red Bull a dezvoltat un sistem concurent numit Shield, care în principiu este un parbriz montat în fața pilotului, însă Sebastian Vettel a susținut că a suferit amețeli în urma unor teste efectuate recent.
Deși ambele sisteme s-au lovit de critici, FIA a decis în această săptămână să includă sistemul Halo în cadrul regulamentului tehnic pentru sezonul 2018. Potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Motorsport, 9 dintre cele 10 echipe din Formula 1 au votat împotriva introducerii acestui sistem, însă FIA nu a luat acest lucru în calcul. Pentru ca sistemul Halo să devină obligatoriu, introducerea acestuia trebuie validată și de Consiliul Mondial al FIA, însă acest lucru reprezintă mai mult o formalitate.
Pe de altă parte, echipele și FIA s-au angajat să găsească noi metode pentru reducerea costurilor, fără să anunțe însă măsuri concrete în această direcție.
Via Motorsport
sub considerentul - virajele sunt ori in stanga ori in dreapta, niciodata inainte :)