FIA a aprobat introducerea punctelor duble pentru ultima cursă a sezonului şi alte schimbări de regulament
Formula 1 va acorda puncte duble pentru ultima cursă a unui sezon, iar piloţii vor avea numere permanente, în timp ce bugetul echipelor va fi limitat începând din sezonul 2015.
Formula 1 a aprobat luni seară numeroase schimbări de regulament care vor intra în vigoare începând din sezonul 2014. Cea mai controversată schimbare este acordarea de puncte duble pentru ultima cursă a unui sezon cu scopul de a prelungi suspansul pentru stabilirea campionului mondial.
Noua regulă se aplică atât pentru piloţi, cât şi pentru echipe în clasamentul constructorilor, astfel că victoria va fi recompensată cu 50 de puncte în loc de 25, în timp ce ocupantul locului doi va primi 36 de puncte în loc de 18, ultimul ocupant al podiumului urmând să primească 30 de puncte în loc de 15.
Propunerea de a acorda mai multe puncte pentru o anumită cursă a venit iniţial din partea lui Bernie Ecclestone, însă introducerea efectivă în regulament a fost aprobată de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1, din care fac parte inclusiv echipele din competiţie.
NUMERE PERMANENTE PENTRU PILOŢI
O altă noutate de regulament este că piloţii vor avea un număr permanent pe parcursul carierei începând din sezonul 2014. Ca şi până în prezent, numărul 1 va fi rezervat campionului mondial, în timp ce restul piloţilor îşi vor putea alege orice număr permanent cuprins între 2 şi 99.
Piloţii îşi vor alege numerele în funcţie de clasamentul general de la sfârşitul sezonului 2013, însă FIA nu a publicat deocamdată detalii despre data la care va avea loc efectiv selecţia numerelor.
PENALIZĂRI DE CINCI SECUNDE
De asemenea, FIA aprobat introducerea unei noi penalizări de cinci secunde pe parcursul unei curse. Aceasta va fi aplicată în cazul infracţiunilor minore, în cazul în care penalizarea de tip drive-through, cea mai modestă de până acum, este considerată prea dură.
Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă dacă penalizarea va fi dictată în timpul cursei sau cele cinci secunde se vor adăuga la clasamentul final al cursei, o decizie urmând să fie luată ulterior de către echipe.
BUGET MAXIM ÎN FORMULA 1 DIN 2015
Nu în ultimul rând, FIA a aprobat introducerea unui buget maxim anual pentru fiecare echipă începând din sezonul 2015. Totuşi, forul mondial nu a stabilit încă limita de buget, excepţiile de la această regulă (de exemplu, salariile piloţilor) sau modul în care vor fi supravegheate cheltuielile echipelor.
O decizie urmează să fie luată până în iunie 2014 de un grup din care fac parte reprezentanţi ai echipelor, forului mondial şi deţinătorului drepturilor comerciale.
NOILE REGULI SE APLICĂ IMEDIAT
Toate schimbările de regulament de mai sus au fost aprobate luni în cadrul unei întâlniri comune care a avut loc între F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1. În mod obişnuit, deciziile celor două grupuri trebuie ratificate de Consiliul Mondial al FIA.
Întrucât ultima şedinţă din acest an a Consiliului Mondial a avut loc săptămâna trecută, FIA a stabilit ca deciziile luate de luni de F1 Strategy Group şi Comisia Formulei 1 să intre în vigoare cu efect imediat, fără un acord suplimentar din partea Consiliului Mondial.
Via SkySports
Adica muncesti de rupi un sezon intreg si un alt pilot intra in tine in ultima cursa si gata, ai pierdut campionatul... cum este posibil ca ca o cursa sa fie mai valoroasa decat alta?!? Si de ce cursa din Brazilia sa fie mai valoroasa decat cea de la Monte Carlo ?!? Deja devine ridicol ce se intampla.. F1, varful de lance al tehnologiei auto incepe sa semene cu un bazar... pacat. Spectacolul se face prin eliminarea limitarilor nu prin introducerea de reguli aberante care creeaza confuzie... RIP F1.