Ferrari va trece la platforme comune odată cu înlocuitorul lui California

Publicat marţi, 25.08.2015 15:03 de Sebastian Toma

Următoarea generație a lui Ferrari California va fi dezvoltată conform unei noi strategii pentru marca italiană, care va implica utilizarea de platforme comune între modelele din gamă.

Ferrari se pregătește de o schimbare importantă la nivel de gamă: trecerea la platformele modulare pentru viitoarele modele. Potrivit celor de la Automobile, schimbarea importantă la Ferrari vine într-o perioadă complicată pentru compania din Maranello, care a rămas fără foști angajați cheie, cum ar fi Luca di Montezemolo (CEO), Roberto Fedelli (inginer șef), Philippe Krief (șeful departamentului de concepte) și Stefano Domenicali (șeful diviziei de Formual 1). Planul mărcii din Maranello pentru viitor va implica o platformă nouă, de tip modular, care va echipa viitoarele modele ale mărcii, cu excepția exemplarelor unicat, care vor fi personalizate la cerința clientului.

Cu ajutorul noii platforme tehnice comune, Ferrari va reduce costurile de dezvoltare și de achiziții, dar va reuși să-și facă producția mai flexibilă și să reducă timpii de livrare. În plus, compania italiană va putea să folosească mai multă vreme anumite componente de succes și să adapteze ulterior la modelele mai vechi tehnologiile proaspăt intorduse în gamă. Fără platforme comune și componente modulare, acest lucru nu ar fi posibil.

Primul Ferrari construit după noua strategie va fi următorul California. Acesta va fi mai performant pe circuit, mai extrovertit și mai agresiv. Viitorul california va avea o platformă din aluminiu, care va avea un cadru modular și va permite arhitecturi cu motor frontal și central și permutarea diferitelor rețelele electrice, trenuri de propulsie și suspensii între ele.

Via Automobile | Sursă foto  

  • mishazaitev, marţi, 25.08.2015 15:21

    Dupa modelul Fiat 500 ....

  • Sam93, marţi, 25.08.2015 16:06

    Sincer, imi pare rau sa aud asta. Inteleg ca profit si chestii financiare, dar nici macar Ferrari sa nu scape. Sper doar ca nu urmeze curentul matrioska a marcilor de lux (in special alea germane) sau al McLlaren si sa ofere un fel de "same sausage, different lengths". Parte din farmecul Ferrari este cat de unice sunt modelele sale. California, 458 (in prezent 488), F12, FF, sunt masini cu adevarat distincte una fata de alta, si chiar nu as vrea sa se piarda lucrul asta de dragul profiturilor ceva mai mari.

  • mowgli, marţi, 25.08.2015 21:36

    Mi-ar fi jena sa cer mii de euro doar pentru cateva sigle si un fir de carbon, sau 8000 de euro pentru un difuzor de carbon, sau alte tampenii si sa mai si vreau sa-mi cresc profitul, utilizand platforme comune. VAGizarea Ferrari a inceput.

  • Mitica Blajinul, marţi, 25.08.2015 21:36

    Nu faci profit.Esti mort! Simplu!

  • inexorabil, miercuri, 26.08.2015 21:57

    Mowgli, dar "GM-izare" nu merge? Se aşteaptă un nou Buick Grand National în haine de Cadillac ATS. Ba până şi pârţul va mirosi la fel, adică se va folosi acelaşi motor 3.6 V6. Să vezi flegme de la purişti...Aşa că schimbările de la Ferrari nu mi se par alarmante; măcar ca va fi aceeaşi "baclava" doar între modelele mărcii.

  • inexorabil, miercuri, 26.08.2015 22:23

    Sam93, n-ai de ce să fii trist, fiindcă nu pot exista cretini mai "deosebiţi" decât locuitorii din Renaissance Center. De exemplu, ei au avut cruzimea să oprească producţia motoarelor din familia Buick 3800 V6, în ciuda "the vast number of complaints from both investors and customers because of the popularity and reliability of the engine" (conform Wikipedia). Ai pomenit aşa ceva la alte companii? Nici n-o să vezi...

  • mowgli, joi, 27.08.2015 10:04

    @Inexo sigur, corect, dar Buick nu-ti cere 300.000 de euro pentru un exemplar, din care vreo 50.000 sunt sigla, 50.000 istoria si 50.000 de euro optionale gen piele pe bord, niste jante, o sigla doua, etriere vopsite si alte tampenii. Astept cu nerabdare un urmas pentru GNX.