Ferrari trece pe hibrizi?
Viitoarele norme de poluare determina strategii neasteptate din partea producatorilor auto. Un exemplu este Ferrari, care studiaza tehnologia hibrizilor.
Viitoarele norme de poluare admise in Europa vor schimba radical mersul lucrurilor pe piata auto. Astfel, incepand cu 2012 Comisia Europeana va aplica o limita maxima admisa de 130g/km de dioxid de carbon emis .
Problema constructorilor nu sta in gasirea tehnologii care sa permita respectarea acestor norme, ci descoperirea unor tehnologii care sa nu ridice foarte mult pretul de productie. Pana in prezent s-a gasit un singur raspuns: Toyota Prius .
Cei mai afectati de aceste norme sunt producatorii de supercaruri, cum ar fi Porsche, Ferrari sau Lamborghini. Ferrari a sustinut pana in prezent ideea ca reducerea emisiilor de CO2 nu va afecta costurile de productie sau performantele.
Amadeo Felisa, directorul tehnic de la Ferrari, a admis recent ca reducerea emisiilor de carboni la un model Ferrari va afecta costurile si performantele. Felisa a dat ca exemplu dezvoltarea modelului 599 GTB, unde inginerii s-au confruntat cu serioase probleme in a stabili o balanta intre performante si reducerea emisiilor de carboni.
Tehnologia actuala nu este pregatita sa mentina performante ridicate si sa reduca emisia de CO2 pana la 130g/km. In acest context, Ferrari studiaza posibilitatea implementarii tehnologiei hibride. In concluzie, trebuie sa ne asteptam pana in 2012 la modele hibride din partea Calutului Cabrat.
Massimo Fumarola, director de productie la Ferrari, a declarat: „Ferrari nu va construi niciodata modele inferioare, cu performante scazute, cu motoare care sa functioneze pe biocombustibili sau diesel”. Totusi, Fumarola nu a exclus posibilitatea modelelor hibride sau folosirii tehnologiei cu injectie directa.
[poll]68[/poll]
ce machete