Ferrari pregateste urmasul lui Enzo
Celebrul model al Calutului Cabrat va fi reinviat printr-un nou model cu motorizare V8 bi-turbo si aceleasi performante.
Inginerii italienilor de la Ferrari lucreaza intens la dezvoltarea urmasului celebrului model Enzo. Dovada acestui lucru o fac fotografiile spion publicate in presa internationala, in care au fost surprinse doua modele experimentale bazate pe caroseria lui F430 si care acopereau motorizarea viitorului model. Ferrari intentioneaza sa produca anual 300 de exemplare ale noului supercar.
Urmasul lui Enzo poarta numele de cod FX70 in organizarea interna a constructorului de la Maranello si va costa aproximativ 500.000 de euro la lansare. Prezentarea oficiala a viitorului model Ferrari este asteptata in 2010, dar cum testele au fost efectuate doar pentru partea tehnica, cel mai probabil, designul caroseriei nu este inca finalizat. Astfel, ne putem astepta la o intarziere a lansarii pana in 2011, sau chiar 2012 in cel mai rau caz.
Motorizarea lui FX70 va continua traditia legendarului model al Calutului Cabrat. Acest lucru va fi sesizat in puterea dezvoltata de propulsor dar nu si in numarul de cilindri, anumite zvonuri sustinand ca italienii doresc sa inlocuiasca dispunerea V12 cu una V8. Compensarea va veni, insa, din partea a doua turbine care vor aduce un plus de putere pentru motorizarea V8. De asemenea, performantele nu vor fi deloc de neglijat, Ferrari optand pentru acest motor mai mic si pentru a micsora masa proprie a viitorului supercar.
Cea mai asteptata partea a noului proiect FX70 dezvoltat de Ferrari este caroseria. Constructorul italian a anuntat ca va reduce consistent masa totala a supercarului, pentru a compensa micsorarea cilindreei motorului si implicit a puterii acestuia. In plus, aerodinamicitatea caroseriei va trebui sa contribuie semnificativ la performantele viitorului Ferrari, incadrand, in acelasi timp, noile elemente de design ale italienilor.
Astfel, daca la modelul experimental de culoare rosie din fotografiile spion caroseria a fost imprumutata de la F430, al doilea prototip are designul partii din spate complet schimbat si ar putea fi format chiar din componentele urmasului lui Enzo. La prototipul de culoare rosie se mai poate observa ampatamentul usor marit, lucru acoperit prin modificarea pavilionul rotilor si acoperirea acestuia cu elemente in culoarea caroseriei.
Via | WorldCarFans
Aerodinamica, nu "aerodinamicitatea", sau aerodinamicitizarea, sau aerodinamixxxxxxxxxxx (se completeaza dupa preferinte).