Ferrari nu renunță la motoarele aspirate V12: "Ar fi o nebunie să le înlocuim cu unități turbo, dar vom introduce variante hibride"
Ferrari a exclus varianta de a înlocui motoarele aspirate V12 cu versiuni turbo, însă admite că este nevoită să introducă hibrizi pentru a respecta noile norme de poluare.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Ferrari a dezvăluit publicului noul Ferrari 812 Superfast (foto) cu motor aspirat V12 de 800 de cai putere care ajunge la 100 km/h în numai 2.9 secunde. La vremea respectivă au existat voci care au afirmat că acesta ar putea fi ultimul model al Căluțului Cabrat cu motor aspirat V12, ca urmare a regulamentelor tot mai dure pentru emisii.
Iată însă că Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler și președintele Ferrari, a dat asigurări că producătorul italian va continua să aibă în gama acest propulsor.
"Vom oferi întotdeauna un V12. Șeful departamentului de motoare ne-a spus că ar fi o nebunie să punem o turbină pe V12, așa că răspunsul este nu. Va fi un motor aspirat natural cu sistem hibrid", a explicat el.
Temerile anterioare cu privire la soarta lui V12 au fost alimentate și de faptul că Ferrari a introdus inclusiv un motor V8 turbo pe modelul GTC4 Lusso în toamna anului trecut.
Marchionne afirmă că intenția de a utiliza sisteme hibride nu are neapărat legătură cu reducerea emisiilor de dioxid de carbon, ci mai degrabă cu posibilitatea de a îmbunătăți performanțele pe circuit. "Obiectivul de a avea sisteme hibride și electrice în astfel de mașini nu este legat de obiectivul tradițional. Nu încercăm să atingem două obiective, încercăm să îmbunătățim performanța pe circuit", a adăugat el.
Oficialii Ferrari au confirmat deja că un motor V12 aspirat cu sistem hibrid va respecta inclusiv norma de poluare Ultra-Low-Emission Vehicle, care va fi introdusă în 2021.
Via Autocar
De ce nu vor motorizari turbo ?