Ferrari încheie disputa cu Ford, ironizând pick-up-ul F-150

Publicat marţi, 08.03.2011 12:26 de Daniel Popescu

Ford a renunţat la procesul intentat celor de la Ferrari după ce echipa italiană a acceptat să renunţe la litera F din numele monopostului pentru 2011. Italienii ironizează însă pe blogul lor pick-up-ul american.

La începutul acestui an, Ford a dat Ferrari în judecată pentru că echipa italiană a numit monopostul pentru sezonul 2011 F150, nume similar celui folosit de constructorul american pentru un pick-up vândut exclusiv în Statele Unite.

Ulterior, Ferrari a redenumit monopostul în F150th Italia, însă Ford a renunţat la proces doar după ce Scuderia a renunţat complet la litera F, noul nume al monopostului fiind 150 Italia.

"Suntem mulţumiţi că am reuşit să rezolvăm această problemă în mod amiabil. Această decizie asigură protecţia faimoasei şi distinctive marci înregistrate F-150", a declarat un purtător de cuvânt Ford pentru publicaţia Detroit Free Press.

Ferrari nu a ezitat însă să ironizeze situaţia creată de Ford în editorialul periodic publicat pe site-ul său oficial sub numele de "Horse Whisperer", amintintind de diferenţele majore dintre un monopost de Formula 1 şi un pick-up comercializat într-o singură ţară.

"Pentru a evita cel mai mic risc de confuzie între un monopost de Formula 1 şi un pick-up, oamenii de la Maranello au decis ca monopostul va pierde litera F ce precede numărul 150 şi care reprezintă Ferrari, aşa cum s-a întâmplat în numeroase ocazii când a fost vorba de a da un nume maşinii, fie ea de circuit sau de stradă."

"Se pare că asta ar fi putut cauza atât de multă confuzie în mintea consumatorilor din Statele Unite încât, în acelaşi timp cu renunţarea la F, numele va fi complet italienesc, înlocuind englezescul 'th' cu simbolul italian echivalent. Prin urmare, numele monopostului va fi Ferrari 150° Italia şi ar trebui să fie clar chiar şi pentru oamenii cu cea mai îngustă minte că numele este un tribut pentru aniversarea unificării ţării noastre", precizează Ferrari pe site-ul său oficial.

Via | Detroit Free Press | Ferrari

  • Ferrari, marţi, 08.03.2011 13:03
    corect

    F150 e marca inregistrata Ford. Bine ca broscarii au renuntat la acel ''F''. Oricum pierdeau procesul.

  • NeoGalaxy, marţi, 08.03.2011 13:16
    Beyond My Fear

    Prostia umana in forma ei absoluta -----> cetatenii americani care conduc un Ford. Si cand te gandesti ca inca nu am auzit de un monopost de Formula 1... produs in serie... Probabil in mintea celor de la Ford... asa ceva este posibil. Inca mai viseaza de cand era Jaguar Racing in Formula 1 si se faceau de ras la fiecare cursa.

  • Littlefoot, marţi, 08.03.2011 13:26
    F150

    Cand n-ai cu cine, renunti si mergi mai departe...

  • andu012, marţi, 08.03.2011 13:44
    mda

    sa fac ceva pe ferrari, se cred dumnezeu

  • Marchione, marţi, 08.03.2011 13:56
    italieni prosti..

    Astia de la ferrari sunt prea increzuti.... Oricum sunt prea mici ca sa se puna cu gigantul Ford.

  • isa, marţi, 08.03.2011 15:22
    ?

    decat sa te pui cu prostu mai bine ...

  • coman_norbert, marţi, 08.03.2011 15:28
    Cei de la Ferrari prea mici?

    dar de Fiat care papă încet firmele americane ai auzit? Au început cu Crysler :))

  • qwerty, marţi, 08.03.2011 15:29
    Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita

    Cand o face Ford ce a facut Ferrari in F1 atunci sa comentati.. Bine ca au redenumit monopostul ca daca il puneai langa tractorul de la ford nu le puteai deosebi..

  • Cristi-Tg.Mures, marţi, 08.03.2011 16:13
    @Marchione

    Tu sti din ce concern face parte ,macar,Ferrari? Concernul Fiat,care-i mai tare ca GM. Nu demult in 2009 a cumparat o mare parte din concernul Chrisler care cuprinde si marca Dodge.Marca Jeep este singura marca a concernului Chrysler disponibila pe piata din Europa. Cica "gigantul Ford" ma faci sa rid. A fost cindva odata... Sa sti si tu :concernul VW cel mai puternic urmat de concernul Fiat

  • Marchione, marţi, 08.03.2011 16:45
    @Cristi-Tg....

    De cand e puiule Fiat mai mare ca GM???? Care ''mare parte'' au cumparat? Detin doar 20% din actiunile Chrysler. Cel mai puternic concern e Toyota,urmat de GM,nu VW cum visezi tu. Si Ford chiar e mai mare decat Fiat. Noroc cu Chrysler,asa au mai revigorat si ei marca Lancia.

  • andrei, marţi, 08.03.2011 18:52
    @ NeoGalaxy

    Se pare ca nu prea sta deloc asa treaba cu prostia absoluta cata vreme cei de la Ferrari au fost cei care au renuntat la denumirea initiala. Daca ai fi avut dreptate, Ferrari ar fi mentinut denumirea convinsi ca ar fi castigat procesul. Au renuntat insa pentru ca stiau ca au sanse foarte mari sa piarda.

  • babyzette, miercuri, 09.03.2011 12:00
    ?!?!

    Adica daca eu imi construiesc un kart cu care sa ma dau in campionatul de karturi , il numesc scania-f430-veyron o sa fiu dat in judecata de cele 3 companii ca as creea confuzie in mintea... cui?

  • lexion, miercuri, 09.03.2011 21:59

    cel mai inteligent cedeaza primul

  • Silverblade, joi, 10.03.2011 14:08
    confuzie?!!!

    Italienii au renuntat pentru simplul motiv ca un asemenea proces costa enorm - cred ca multi nici nu realizeaza ce onorariu ar cere o firma de avocatura pentru a reprezenta un concern ca Fiat sau Ford - si nu avea nici un rost cata vreme un monopost F1 nu e concurent in nici un fel cu un pick-up. Iar americanii s-au bagat in seama doar pentru a face publicitate gratuita modelului lor. Doar nu credeti ca cineva merge la un showroom Ford si spune: "OK, trebuie sa ma decid intre camioneta dvs. si monopostul Ferrari. Cred ca o sa aleg Ferrari pentru ca pot ajunge mai repede la piata cu el si, daca am ceva de carat, ii pun remorca." :-))))

  • Spilberg, joi, 10.03.2011 16:04
    ford vs rerrari

    Macaronarii pierdeau sigur procesul,d-aia au cedat. Ford nu avea nevoie de publicitate pentru ca F-150 e cea mai vanduta camioneta in SUA.

  • Silverblade, joi, 10.03.2011 17:31
    @Spilberg

    Doua observatii: 1) Intotdeauna e nevoie de publicitate, indiferent cat esti de vandut. Trebuie sa fii foarte naiv sa crezi altceva. Exemple? Coca-Cola e cea mai vanduta bautura racoritoare din lume si e plina piata de reclamele lor. 2) Nu e deloc sigur ca italienii pierdeau procesul si stiu ce vorbesc pentru ca, intamplator, sunt avocat specializat in proprietate intelectuala. Nu vreau sa intru in prea multe detalii pentru ca ar fi plictisitor, dar sa stii ca o marca (ma refer la una inregistrata, bineinteles) e protejata doar pe ceea ce se numeste "piata relevanta" ori e foarte discutabil daca o camioneta si un monopost F1 se afla pe aceeasi piata. La drept vorbind un monopost F1 nu se afla pe nici o piata pentru ca nu poate fi cumparat. Repet, nu vreau sa tin o dizertatie, dar in opinia mea Ferrari avea prima sansa in acest proces (pentru motivele aratate mai sus plus multe altele) insa ei nu aveau nimic de castigat din acest litigiu. Onorariul unei firme de avocatura din vest i-ar fi costat milioane de euro, iar alaturarea numelui unui monopost aniversar cu o camioneta le-ar fi putut prejudicia lor imaginea, asa ca a fost mult mai simplu sa schimbe pur si simplu numele monopostului.

  • Spilberg, vineri, 11.03.2011 09:24
    @Silverblade

    Avocatul lu'....... Deci Ferrari nu are bani sa plateasca o firma de avocatura care sa-i reprezinte?? Plus ca daca castigau procesul,imagina marcii crestea si aveau parte de publicitate. Macaronarii si-au dat seama ca nu au sanse sa castige si au renuntat. Cam asa sta treaba,domnu' ''avocat specializat in proprietate intelectuala''.

  • Silverblade, vineri, 11.03.2011 12:50
    @Spilberg

    Nu e vorba ca Ferrari nu are bani sa plateasca o firma de avocatura, chestiunea e ca nu e rentabil. De ce sa dai milioane de euro daca nu castigi nimic in schimb? Ferrari nu castiga nimic la capitolul imagine daca isi asociau marca lor cu o camioneta pe cand Ford castiga daca isi asocia imaginea cu un monopost F1. Cat despre opinia ta cu privire la sansele procesului, avand in vedere ca nu ai nici un fel de cunostinte juridice, sper ca iti dai seama ca esti ridicol... Sau poate nu-ti dai seama pentru ca altfel nu faceai afirmatiile. In orice caz, daca vrei sa ma combati adu contraargumente juridice, explica-mi in baza caror prevederi ale Conventiei de la Paris (referitoare la protectia internationala a proprietatii industriale) avea Ford atat de multe sanse sa castige si mai discutam.

  • Spilberg, vineri, 11.03.2011 18:37
    @Silverblade

    Domnu avocat,cred ca exagerezi cu milioanele alea de euro de care vorbesti. Doar nu au de gand sa plateasca 15 firme de avocatura. Si de ce crezi tu ca Ford are de castigat daca isi asociaza imaginea cu un banal monopost F1? Eu cred ca e invers,camioneta F-150 are mare succes in SUA si italienilor nu le-ar fi stricat putina publicitate. Repet,italienii si-au dat seama ca nu au cum sa castige si au renuntat la proces. Ford isi apara valorile si ma bucur ca au facut asta. Poate data viitoare castiga si broscarii..........:))))))))

  • Silverblade, sâmbătă, 12.03.2011 00:40
    @Spilberg

    Ferrari nu intentioneaza sa vanda monopostul nimanui, cu atat mai putin cumparatorilor de camionete, asa ca asocierea de tipul asta nu ar fi facut bine firmei italiene. Ferrari e un producator extrem de exclusivist, ultrasportiv, cel mai mare "nume" pe care F1 l-a avut vreodata asa ca orice asemanare cu un pick-up (fie el si unul de succes) le-ar fi daunat imaginii. Cat despre milioanele de euro, te asigur ca nu exagerez deloc. Onorariile firmelor de avocatura din vest pentru un client de talia Ferrari incep de la cel putin 500-600 euro pe ora si pot ajunge usor la peste 1000 euro pe ora. Si se taxeaza pe fiecare om din firma care lucreaza la caz. Chiar si in Romania onorariile pot ajunge la valorile astea. Spre exemplu, firma Musat & Asociatii a incasat pentru reprezentarea in cazul impotriva firmei americane ce cumparase Combinatul Siderurgic din Hunedoara un onorariu de 4,5 milioane de dolari. Tot in Romania ora de consultanta la casa de avocati NNDKP poate ajunge la 900 euro pe ora, in functie de cine anume din cadrul firmei se ocupa de cazul tau. Daca ai curiozitatea, da o cautare pe google si afla care este cifra de afaceri a celei mai mari firme de avocatura din lume (e din SUA). Vei vedea ca au venituri de miliarde de dolari pe an.