Ferrari ar putea rămâne fără bonusul istoric de aproape 100 de milioane de dolari pe sezon

Publicat luni, 23.01.2017 17:46 de Daniel Popescu

Noul proprietar al Formulei 1 vrea o distribuire mai corectă a veniturilor, ceea ce ar putea priva Ferrari de bonusul istoric de circa 90 de milioane de dolari pe sezon.

În mod tradițional, echipele vechi și cele cu mare succes în Formula 1 primesc bonusuri speciale din drepturile TV ale competiției.

Această distribuire a fost negociată individual de echipe cu Bernie Ecclestone, însă Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1, a anunțat că intenționează să modifice structura de împărțire a veniturilor pentru a fi mai echitabilă.

Într-o astfel de situație, Ferrari ar urma să fie privată de un bonus de peste 90 de milioane de dolari, pe care îl primește datorită faptului că este singura echipă care a concurat în fiecare sezon al competiției. Oficialii Liberty susțin că o echipă de talia Ferrari are numeroase variante pentru a obține venituri.

"Dacă ești Ferrari, ai venituri enorme din partea sponsorilor care merg direct la tine. Impactul va fi și mai mare în cazul curselor bune. Așa că ne gândim la echilibrarea plaților pentru echipe, pentru a fi o repartizare mai corectă. În mintea celor de la Ferrari, mă aștept că viziunea despre echilibrarea plaților să fie întărită de faptul că o platformă grozavă ne ajuta să obținem mai multe venituri de la sponsori", explică Greg Maffei, directorul executiv al Liberty.

Presa internațională speculează că Ecclestone nu va reuși să-și păstreze postul în noua era Liberty a Formulei 1. Speculațiile indică faptul că britanicul va rămâne cu un rol mai degrabă decorativ de președinte pe viață.

Via Motorsport

  • ..., luni, 23.01.2017 18:54

    Unde sunt aceia de strigauy ca Vettel si-a luat-o de la altul in ROC? http://www.gpupdate.net/en/autosport-news/348761/vettel-wins-roc-nations-cup-for-germany/ Scrie cumva ca a castigat??? Nu de alta, dar aceea este o cursa in care orice poate castiga, daca esti campion in f1 nu inseamna ca esti cel mai bun in toate sporturile cu motor..fiecare cu alta mancare de peste. Totusi, uite ca el a castigat.. asa ca ciocul mic, hater-ilor.

  • ccmax, luni, 23.01.2017 22:04

    Pe skysports este breaking news: Bernie Ecclestone announces he is no longer chief executive of F1...

  • octav71, luni, 23.01.2017 22:28

    Da, asta stire. Dar cine sa o publice in Romania? Poate un site specializat pe stiri auto?

  • ..., marţi, 24.01.2017 08:08

    Foarte bine, sa plece Bernie si cu negocierile lui de rahat din care isi lua cota parte. Sunt fan Ferrari, intr-un fel, meritau un bonus ca au participat in fiecare cursa dar zic ca ar trebui sa fie ceva mai mica suma, la fel si in cazul Mclaren, Rbr,Mercedes, etc, practic restul echipelor de unde sa faca rost de bani. Sincer, daca jumatatea de buget era asigurat de fia si nu reusesti sa fii in fata, atunci ce folos? Poate cu distribuire cat de cat echitabila, vom vedea Sauber, Haas mai in fata. Oricum anul asta as vrea sa vad spectacol, nu doar defilare Mercedes in fata, restul echipelor fiind partajate doar de schimburile de la boxe...vreau sa ii vad pe toti cu aceeasi strategie dar monoposturi egale...cum era odinioara. La revedere Bernie, mos senil.

  • ZZZ, marţi, 24.01.2017 08:42

    Ross Brawn va fi succesorul lui Bernie Ecclestone :)

  • ZZZ, marţi, 24.01.2017 08:42

    Ross Brawn va fi succesorul lui Bernie Ecclestone :)

  • GTS, marţi, 24.01.2017 09:03

    Interesant, Liberty au anuntat noua structura de comanda, din care fac parte: Sean Bratches, Ross Brawn si Chase Carey (CEO). Si evident Ecclestone este trecut in "reverva".

  • pif666, marţi, 24.01.2017 10:36

    noul director al f1 -ross brawn . se va ocupa in relatia cu echipele si partea tehnica a f1. bravo lor -noilor proprietari ! fosila parea vesnica ca sandu si dragomir. si lua numai decizi si ideii trasnite. sa speram ca vom avea mai mult spectacol-si poate noua conducere intelege ca f1 reprezzinta inovatie,viitor. atatea reguli stupide, obstructionari a dezvoltari motorului ,si monopostului. din acest motiv sa retras si adrian n. de la red bull. si chiar ross b. a refuzzat sa mai revina intr-o competitie sugrumata de obstructionarea dezvoltari. f1 este pt cei cu bani multi. nu pt manor de incurca pe ceilalti.

  • lol, marţi, 24.01.2017 10:43

    si cum se lamentau unii ca Bernie tine partea RBR cand castiga Vettel si nu mirobolanta combinatie Ferrari-Alonso .... In fapt, Ferrari si Alonso erau ajutati Si degeaba hahahaha

  • hasu, marţi, 24.01.2017 10:56

    corect, a disparut Bernie, dispare si bonusul pentru Ferrari

  • Mclaren_Mircea_1984, marţi, 24.01.2017 12:18

    Trebuia luata in urma cu multi ani aceasta hotarare de a distribui banii intr-un mod mai echitabil. Chiar daca pierd si celelalte echipe mari important e ca Ferrari pierde cel mai mult. Aceasta veste vine intr-un moment super pentru Ferrari, chiar daca teoretic s-au separat de Fiat, amenda care se profileaza si pentru ei intr-un Diesel gate 2.0 o sa le faca numai bine, sa ii impinga mai repede pe topogan, ca prea mult au stat acolo cocotati doar pentru istoria si numele lui. Bravo Liberty Media.

  • ~, marţi, 24.01.2017 12:21

    Greu rau cu stirile AM. Nu e site ce acopera F1 sa nu aiba un articol legat de Bernie si Liberty Media. Hai mai cu viata pe sectiunea asta. In rest job well done!

  • @Mclaren_Mircea1984, marţi, 24.01.2017 12:29

    Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia...deci nu mai purta tu grija Ferrari...sper ca intelegi unde bat ! :))

  • snuky, marţi, 24.01.2017 14:11

    clar, Bernie tinea cu Ferrari. Nu mai e Bernie, nu mai e nici BONUS pentru Ferrari doar pentru ca o cheama Ferrari.

  • Laurentiu29, marţi, 24.01.2017 16:13

    @Mclaren_Mircea1984 - Mirceaaa, traiesti !!!!!!!! :-))))))

  • Zifi, marţi, 24.01.2017 19:40

    Cum se scrie ceva rau de Ferrari hop si Mclada Mircea! Nu te-am vazut pe aici mate de la Imola!

  • parerea mea, marţi, 24.01.2017 20:23

    Mie mi se pare că trumpii ăștia încearcă marea cu degetul, să vadă daca'i musca rechinii sau doar se uda. F1 fără Ferrari este ca echipa ciobanului fara numele și palmaresul Stelei! O împărțire socialistă a veniturilor din drepturile TV nu va afecta doar echipa italiană, ci toate echipele mari, cu istorie și rezultate, care iau partea leului din drepturile TV. Până la urmă fanii se uita pentru Ferrari, Mercedes, Renault ( inclusiv RBR), nu pentru MRT, sauber sau haas.

  • dan, marţi, 24.01.2017 21:45

    cum ar fi formula 1 fara Ferrari?

  • FanF1, marţi, 24.01.2017 21:56

    Chiar aveam de gand (cu 2-3 zile in urma) sa va intreb: ce-ati zice fratilor daca maine/poimaine Ferrari lasa jos armele si spune "ADIO F1!", care azi nu mai e nimic altceva decat o piatza in lumea sportului? Pai cred ca a sa retragere ar fi la fel de importanta precum un conflict intre SUA si rusi (Doamne fereste, nu-mi doresc asta nicicand).

  • dan, marţi, 24.01.2017 22:08

    ar fi o ..bomba.. sa se ..mute.. in Le mans cu tot cu fani:)

  • FanF1, miercuri, 25.01.2017 00:02

    yeah right si fara Ceausescu nu se putea .. nici fara Kim Jong Il nu se poate

  • Mclada, miercuri, 25.01.2017 07:07

    si noi...si noi ciupim ceva...???ca performante ioc....iarasi se uita mclaren Mircea la desene animate in loc de F1...si sezonul asta...ca na...una este FERRARI una este McLada :)))))

  • fan formula1, miercuri, 25.01.2017 07:27

    tot timpul a fost favorizata o echipa sau alta,insa faptul ca nu mai poti testa masina cand vrei tu a intrecut orice limita.Modul in care a fost favorizata mercedes la introducerea noilor motoare hibride si interzicerea dezvoltarii si testarii pe parcursul sezonului este mai rar.Nici era Schumacher nu a fost placuta pentru multi dar macar vedeam masini rapide atat in linie dreapta ,cat si in curbe,acum asa intra in curbe ca un autobuz,S-au scos stabilizatoarele pentru curbe ca sa iasa pilotul in evidenta,dar au renuntat la spectacol!

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 08:17

    Presa a discutat foarte mult despre acest bonus, dar din pacate au vorbit degeaba. Cei de la Ferrari poate vor ramane fara acel bonus dar vor primi bani altfel, mai multi. Si asta in cel mai bun caz la finalul lui 2020 cand se termina actualul contract. Dar vestea buna ar fi ca poate din 2020 nu vor mai folosi DRS-ul!

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 08:21

    Sa vezi atunci curse plicticoase, procesiuni la fiecare cursa. Viitorul F1 arata bine, cum zicea unul "sa traiti bine", asa si fanii vor "vedea curse F1 bune". S-a schimbat conducerea, dar pana fie bine o sa fie mult mai rau, pentru ca cei de la Liberty Media au de scos cumva 9 miliarde de dolari si nu le vor scoate prin preturi la bine mai mici, sau fara sa creasca numarul de curse, vor scoate acesti bani prin cresterea pretului biletelor, prin noi curse in locatii "comice" dar care platesc bine si evident prin a creste si transmisiile "free TV". Pana sa ne bucuram de plecarea lui Ecclestone, eu zis sa vedem cum sta treaba. Pentru ca n-as vrea sa vad curse in insulele Seișele sau pe Insula Pastelui.

  • yoc, miercuri, 25.01.2017 12:04

    Vand ei 100 buc de masini de 1 000 000 $ (ca au clienti din belsug) si gata cei 100 000 000 $. Diferenta e ca vor fi bani munciti si vor face fericiti 100 de posesori de Ferrari care altfel nu puteau cumpara unul.

  • Melbourne, miercuri, 25.01.2017 12:56

    Acum cativa ani, din lipsa rezultatelor la Ferrari, Montezemolo a amenintat ca se va retrage din F1 insa (el stia asta) era doar vrajeala, ca sa "aprinda" publicul.

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 12:59

    Ati vazut declaratiile lui Brawn despre "DRS"? Sau despre motoarele hibride? Nu cred ca Todt sau FIA sunt prea bucurosi de ambele declaratii...

  • Melbourne, miercuri, 25.01.2017 13:08

    Daca ar fi dupa mine, as elimina DRS, KERS, controlul tractiunii si altele, pentru ca maiestria pilotului sa aiba intr-adevar valoare. Volanul ar deveni mai simplu, prea multe butoane sunt pe el.

  • GTS, Melbourne, miercuri, 25.01.2017 14:26

    pai daca ar fi fost dupa voi pana sa fie introduse DRS, KERS & co, voi chiar le-ati fi introdus. A fost multa frustrare in F1 ca Ferrari nu a luat titlul cu Alonso in 2010 ca nu au putut incropi o amarata de depasire. Si au aparut ideile astea sustinute de publicul larg. Ca, cica Kers-ul e utilizat in mod inteligetnt de pilotii inteligenti (si se gandeau la Alonso). Idem cu DRS-ul. Ehe, timpul a trecut si tot altii au luat titlurile. Acum nu va mai surade ideea cu DRS, Kers, pneuri moi. NU ma intelegeti gresit, eu am fost contra de la bun inceput. Obiectiv, consecvent si cu capul pe umeri. Voi insa doar va dati dupa cum bate vantul. E aceeasi frustrare dar exprimata pe dos. Acum tocmai pilotii inteligenti nu pot castiga pentru ca 'chers' LOL

  • FanF1, miercuri, 25.01.2017 14:31

    @Melbourne "Volanul ar deveni mai simplu, prea multe butoane sunt pe el."- deja ai scos in evidentza una din calitatile pilotului de F1. Eu unul n-as scoate DRS-ul, KERS-ul s.a. ci mai degraba as permite echipei sa nu mai ofere pilotului alte date decat cele ce asigura acestuia viata si sanatatea, fiecare pilot/echipa ce-ar incalca aceasta regula urmand sa fie penalizat(a) cu cate o treapta a podiumului (inclusiv puncte, asta in fctie. de caz).

  • ZZZ, miercuri, 25.01.2017 14:40

    Ross Brawn si-a anuntat participarea la testele din februarie.Noile reguli adoptate de catre FIA vor reduce penalizarile pentru incidentele de cursa..

  • @FanF1, miercuri, 25.01.2017 15:04

    pentru ca tu nu esti inginer de F1 de asta vrei volan de kart pe o masina de f1

  • lol, miercuri, 25.01.2017 15:19

    mai, dar asa, cu volan de kart, ia Alonso titlul? Sau 'le are' si Hamilton cu volane din astea? Adica sa nu ne zbatem de pomana (iar).

  • Melbourne, miercuri, 25.01.2017 15:24

    As pune claxonul in mijloc dar n-am loc de potentiometre. Ar merge totusi intre potentiometre si LCD :))

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 15:55

    @#GTS, Melbourne: Nu inteleg despre ce vorbesti. Ai citit un articol si... ce treaba are cu mine?

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 16:18

    nu (mai) are treaba cu tine? ai aruncat si posterul cu Alonso?

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 16:28

    @GTS: Ce poster?

  • Melbourne, miercuri, 25.01.2017 16:31

    Apropos de Alonso, tipul e meserias pe ploaie. Si Verstappen da dovada de talent. Sper sa fie mai multe curse pe ploaie ca in 2016, evident, nu asa nasoale ca in Brazilia.

  • strand, miercuri, 25.01.2017 18:26

    lui kimi sa-i puna o poza pe volan cu Absolut Vodka...sa vezi ce depasiri face

  • GTS, miercuri, 25.01.2017 18:59

    posterul cu alonso :)))

  • Melbourne, miercuri, 25.01.2017 19:01

    apropo de ploaie, de unde si pana unde Alonso 'meserias' pe ploaie? E la fel de banal ca orice pilot fara pretentii de meserias.

  • Melbourne, miercuri, 25.01.2017 19:03

    cat despre Verstappen (Interlagos) asa da, e ceva de remarcat acolo.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 28.01.2017 22:38

    Ferrari va avea mult de suferit daca pierd atatia bani. Asta este excelent pentru Mclaren sa profite de declinul celor de la Ferrari. De ce s-a mirat cineva, ca traiesc??? Iarba rea nu piere asa usor.

  • Honestly, duminică, 29.01.2017 15:01

    Ferrari sunt pe faras ca performanta. Desi au un gramadoi de bani...au si piloti cica....ala cu titlurile lui Newey in special-honestly-Sa le taie din bani ca altii au nevoie mai mult de ei.

  • lol, luni, 30.01.2017 17:14

    cu gramadoiul de bani (in plus) au facut performanta, sunt pe primul loc la capitolul titluri; bine, nu iese mereu, cu Alonso de exemplu nu a iesit in ciuda banilor