Ferrari a fost numit "Cel mai puternic brand din lume"
Studiul Global 500 al celor de la BrandFinance a relevat faptul că marca Ferrari este "Cel mai puternic brand din lume". Americanii de la Apple au primit titlul de "Cel mai valoros brand din lume".
Ferrari a fost numit "Cel mai puternic brand din lume" de specialiştii în evaluare de la Brand Finance. Constructorul italian de automobile a obţinut acest titlu datorită celei mai de succes echipe din Formula 1, a relaţiei cu clienţii şi a automobilelor pe care le produce. Englezii au publicat doar primele cinci poziţii ale clasamentului "Cel mai puternic brand din lume în 2012" şi au specificat faptul că Apple a depăşit Samsung la categoria "Cel mai valoros brand". În ciuda clasării bune a mărcii din Coupertino, rating-ul de marcă al celor de la Apple a scăzut de la AAA+ la AAA.
"Este întotdeauna o bucurie să obţii prima poziţie pe orice listă, mai ales când lista concurenţilor include unele dintre cele mai celebre companii ale lumii. Această realizare dovedeşte că Italia poate oferi dovezi de excelenţă chiar şi în cele mai dure situaţii economice. În spatele acestei realizări se află produsele excepţionale realizate de oameni la fel de excepţionali. Angajaţii au făcut acest lucru posibil şi pentru asta le mulţumesc.", a declarat Luca di Montezemolo, Preşedintele Ferrari.
Studiul realizat de Brand Finance ia în considerare venitul mediu per client, cheltuielile departamentelor de publicitate şi marketing, marja de profit şi parametri calitativi, precum loialitatea faţă de marcă şi afecţiunea manifestată de clienţi pentru brand-ul respectiv. Procesul întreg are şase paşi şi include rezultate financiare istorice, previziuni pe cinci ani bazate pe trei surse, o serie de estimări de creştere ale brand-ului respectiv şi calcularea mai multor coeficienţi interni ai celor de la Brand Finance.
TOP 5 "CEL MAI PUTERNIC BRAND ÎN 2012"
Poziţie | Brand |
1 | Ferrari |
2 | |
3 | Coca-Cola |
4 | PwC |
5 | Hermes |
Via BrandFinance
I-auzi, "cel mai puternic" ar fi un titlu distinct de "cel mai valoros". Criterii invalmasite, pulsiuni partinitoare, prevalenta fortei financiare, demitizarea calitatii, confundarea pasiunii pure cu patima plutocratica. Imi place mult Ferrari, dar in lumea auto nu-si au rostul superlative de genul "cel mai"; poti doar sa constati realitatea seaca a cifrelor, precum "cel mai vandut model all-time: Corolla". He-he, apropo, departe de a fi subiectivi, fiind inarmati cu seriozitatea lor clasica, japonezii au realizat recent topul real al fiabilitatii globale. Arata asa: 1. Lexus 2. Porsche 3. Lincoln 4. Toyota 5. Mercedes-Benz 6. Buick (sic!) 7. Honda 8. Acura 9. Ram 10. Suzuki Interesant este ca BMW vine pe 17, iar mai jos, Hyundai si Kia surclaseaza Audi si VW :D Jumatate din primele zece sunt japoneze......No comment. Am inserat acest top (desi nu suport niciun fel de top, precum stiti......bleah!) doar ca sa intreb textual: ce spunea articolul despre Ferrari? Uitati-va bine la denumirea firmei cercetatoare: Brand FINANCE (subl.mea). S-a umplut lumea de "specialisti" (pana si in piata avem specialisti in asezat gogonelele pe tarabe). PS: Cu al treilea brand puternic din lume nu cochetez digestiv, ci il folosesc numai la curatarea anvelopelor si covoraselor de cauciuc, care ies bec, lucioase si putin lipicioase, dar Coca Cola isi face treaba very well.