Ferrari 599XX stabileste un nou record pe Nurburgring

Publicat vineri, 23.04.2010 15:57 de Bogdan Mirică

Ferrari 599XX a reusit sa devina cel mai rapid vehicul derivat dintr-un model de serie pe circuitul de la Nurburgring. Modelul italian a strabatut cei 20 de kilometri in 6 minute si 55 de secunde.

Ferrari reuseste sa isi mai adauge o distinctie in marea sa vitrina cu trofee. De aceasta data este vorba despre o recunoastere a performantei obtinute pe celebrul circuit de la Nurburgring, unde Calutul Cabrat a reusit sa stabileasca un nou record mondial.

Exclusivistul 599XX, prezentat in toamna anului trecut la Frankfurt, a reusit sa parcurga cei aproximativ 20 de kilometri ai circuitului in doar 6 minute, 58 de secunde si 16 sutimi, devenind astfel cel mai rapid automobil derivat dintr-un model de serie, care parcurge "Iadul Verde".

Supercarul de 722 de cai putere si aproape 1.4 milioane de euro a fost condus spre succes de unul dintre cei mai experimentati piloti de teste Ferrari, Raffaele de Simone. Pentru a putea atinge aceasta performanta, 599XX a beneficiat de un nou control al tractiunii si de tehnologia Actiflow System, care creste apasarea aerodinamica la viteze mari.

Cu toate acestea, 599XX nu a reusit sa se claseze in fata lui Radical SR8, care a scos 6 minute si 48 de secunde in 2009, dar este construit pe sasiul unui model de curse.

via | autoblog

  • Blue, vineri, 23.04.2010 16:23
    Senzational

    14 secunde sub Apollo Speed si asta cu motor pe puntea fata. Daca e se facem o regula de 3 simplu,i- a luat cam 2 secunde la fiecare 4km (cam cat are un circuit normal), e enorm. Ferrari e Ferrari. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce timp ar fi scos un FXX Evoluzione, daca l-ar fi facut street legal. Avand in vedere ca pe Top Gear Track in mainile lui Schumi i-a dat 7 secunde lui Apollo, eu zic ca scotea sub 6:30 lejer. In 2011-2012 cica ar scoate urmasul lui Enzo, sa vezi atunci recorduri...

  • schumi, vineri, 23.04.2010 16:37
    FXX - record

    Era si normal ;-).

  • Enake, vineri, 23.04.2010 17:33
    ferrari vs skyline

    ma mira ca parjoala asta de masina preparata la maxim nu varianta de strada bate skyline-ul...curios..ce au investit in chestia asta rosie.. f curios..

  • Fane, vineri, 23.04.2010 19:00
    Recordurile pe Nordschleife sunt doar pentru masini de strada

    599XX este o masina pregatita special pentru circuit. Toate celelalte recorduri ( Radical, Gumpert, GT-R, Corvette, Viper ) sunt realizate de catre masini inmatriculate, pe anvelope de strada, fara ventilatoare in portbagaj. http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times Puteti vedea pe acolo si un 599 de strada, cu 7:47.

  • ha!, vineri, 23.04.2010 19:22
    Nu se pune !

    Ferrari 599xx nu e STREET LEGAL !

  • Fane, vineri, 23.04.2010 20:15
    Cat despre FXX Evoluzione

    Blue, ai auzit cumva de Ultima GTR? Ia arunca o privire aici: http://www.youtube.com/watch?v=IZUdU_zYvhM Ferrari e Ferrari, adica o firma care face niste masini performante la niste preturi absurdissime.

  • bernd, vineri, 23.04.2010 21:40
    recorduri

    timpii stabiliti de Corvette, Viper ACR la Nurburgring au fost stabiliti avand la volan pilotii de teste ai uzinelor respective,plus modificari care nu se regasesc pe masina de serie si pneuri speciale semi-slick.Timpi relevanti sunt cei din testul realizat de Evo magazine-10 masini, acelasi pilot, aceleasi conditii-rezultatul fiind:1.Maserati MC12-1'24''2,2. Pagani Zonda F clubsport-7'24''5,3.Ferrari Enzo-7'25''29 samd...

  • Symbol, sâmbătă, 24.04.2010 12:46
    Allez Renault

    Megane Trophy este cu 10 clase peste FIATUL asta obosit care se mai si aude ca dracu. E normal Renault este peste FIAT.

  • rpo07, duminică, 25.04.2010 16:27
    da si nu

    Este stupid de scumpa masina... radical sr8 este de vreo 10 ori mai ieftina si "road legal" si scoate si timp mai bun pe nordschleife!!! Ce conteaza ca e construita pe sasiu de masina de cursa... asta era si ideea, ca doar nu faceau pe sasiu de monovolum cu 7 locuri;) Intr-adevar, Ferrari e Ferrari, dar pentru o masina dedicata exclusiv circuitului este aberant de scumpa si nici nu face treaba cel mai buna.

  • bernd, luni, 26.04.2010 22:50
    radical

    Radical e extrem de urata, mai mult decat spartana si nici macar impatimitii vitezei nu sunt intersati de ea