Febra downsizing-ului loveşte Ferrari: un motor V6 bi-turbo de 2.9 litri se află în plan
Ferrari se gândeşte intens la eficientizarea motoarelor sale pe benzină. Pe lângă supraalimentare ia în calcul şi reducerea cilindreei. În plan se află un motor V6 de numai 2.9 litri.
Nu mai e un secret pentru nimeni că Ferrari vrea să se axeze pe supraalimentarea motoarelor sale pentru a obţine mai multe resurse şi pentru a eficientiza consumul. Se pare însă că italienii iau în calcul şi adoptarea unor motoare cu o cilindree mai mică, din aceleaşi considerente.
Febra downsizing-ului cuprinde încet, dar sigur şi producătorii de supercaruri. Potrivit publicaţiei britanice Car, Ferrari lucrează deja la o motorizare V6, o arhitectură de propulsie care nu a mai fost folosită de la modelul Dino.
Totuşi, se pare că italienii au în plan o unitate cu şase cilindri în V şi o capacitate de numai 2.9 litri. Chiar şi cu o asemenea capacitate, motorul va fi capabil să producă 500 de cai putere şi 609 Nm.
Deşi mai multe voci susţineau că un motor mic va veni la pachet şi cu un Ferrari entry-level, aceste zvonuri sunt sunt infirmate de planurile constructorului din maranello, care vrea să limiteze producţia actuală la numai 7000 de maşini pe an, pentru a asigura exclusivitatea.
În schimb, noul motor V6 bi-turbo ar putea fi oferit pe o versiune entry-level, cu performanţe mai modeste, ale actualului 458 Italia, cu ocazia faceliftului programat în 2015. El ar putea să fie botezat 456, pentru a respecta numărul cilindrilor de sub capotă.
Dacă vom avea două tipuri de 458 Italia rămâne de văzut, însă Porsche aşteaptă cu nerăbdare să afle dacă actualul 911 va avea un rival în persoana unui potenţial 456.
via carscoops
RIP