Febra downsizing-ului loveşte Ferrari: un motor V6 bi-turbo de 2.9 litri se află în plan

Publicat luni, 01.09.2014 18:54 de Bogdan Mirică

Ferrari se gândeşte intens la eficientizarea motoarelor sale pe benzină. Pe lângă supraalimentare ia în calcul şi reducerea cilindreei. În plan se află un motor V6 de numai 2.9 litri.

Nu mai e un secret pentru nimeni că Ferrari vrea să se axeze pe supraalimentarea motoarelor sale pentru a obţine mai multe resurse şi pentru a eficientiza consumul. Se pare însă că italienii iau în calcul şi adoptarea unor motoare cu o cilindree mai mică, din aceleaşi considerente.

Febra downsizing-ului cuprinde încet, dar sigur şi producătorii de supercaruri. Potrivit publicaţiei britanice Car, Ferrari lucrează deja la o motorizare V6, o arhitectură de propulsie care nu a mai fost folosită de la modelul Dino.

Totuşi, se pare că italienii au în plan o unitate cu şase cilindri în V şi o capacitate de numai 2.9 litri. Chiar şi cu o asemenea capacitate, motorul va fi capabil să producă 500 de cai putere şi 609 Nm.

Deşi mai multe voci susţineau că un motor mic va veni la pachet şi cu un Ferrari entry-level, aceste zvonuri sunt sunt infirmate de planurile constructorului din maranello, care vrea să limiteze producţia actuală la numai 7000 de maşini pe an, pentru a asigura exclusivitatea.

În schimb, noul motor V6 bi-turbo ar putea fi oferit pe o versiune entry-level, cu performanţe mai modeste, ale actualului 458 Italia, cu ocazia faceliftului programat în 2015. El ar putea să fie botezat 456, pentru a respecta numărul cilindrilor de sub capotă.

Dacă vom avea două tipuri de 458 Italia rămâne de văzut, însă Porsche aşteaptă cu nerăbdare să afle dacă actualul 911 va avea un rival în persoana unui potenţial 456.

via carscoops

  • nuuuuuuu, luni, 01.09.2014 19:17

    RIP

  • Suleyman Cunoscatoru, luni, 01.09.2014 19:22

    De abia astept sa imi cumpar viitoarea Dacie RS despre care am auzit pe la nemti ca o sa o lanseze in 2015 si apoi sa ma iau la intrecere cu Mustang 2.3 4in linie si Ferrari v6 2.9 v6. Stiti si voi ca voi fi depasit de ele, dar cred ca pricepeti ideea. Cand zici Ferrari ar trebui sa fie putin diferit fata de ceilalti ca tot dai o caruta de bani pe ele.

  • dany, luni, 01.09.2014 22:02

    Poate este posibil ca acel motor sa fie destinat Maserati

  • ioi, marţi, 02.09.2014 09:11

    in sfarsit o sa-mi pot lua si eu ferrari, cand va fi second pe la vreo 30k euro, fiindca are motor sub 3000cmc. :-P pt cei care nu s-au prins, eram sarcatic

  • qwerty, marţi, 02.09.2014 10:17

    Cel mai reusit model dintre toate Ferrariurile are motor tot de 2.9L !! Ma refer desigur la prima masina de strada construita aproape integral din fibra de carbon adica Ferrari F40 care avea vreo 500HP la 1100Kg. In 1988 F40 ul avea aproape acelasi power/weight ca un Bugatti Veyron. Daca ii pui cauciucuri moderne are 0-100 in sub 3 sec. Deci un Ferrari de 2.9 L e orice numai lent nu.

  • inexorabil, marţi, 02.09.2014 10:34

    N-ar fi ceva chiar nou sau anormal in cazul exclusivistei italiene...Astfel, despre seria de motoare Dino (dupa numele fiului fondatorului companiei), pe care Ferrari a intretinut-o peste 40 de ani si care a inceput cu un motor 1.5 V6, de ce nu pomeniti nimic? In urma cu vreo 25 de ani, din aceasta serie Ferrari F40 a folosit un motor 2.9 V8 bi-turbo, care oferea o putere apropiata de cea propusa de proiectul preconizat si discutat aici: in jur de 480 CP! In acest sens, nu s-a alarmat nimeni atunci. Cam tot in aceeasi perioada si tot din aceasta familie, Lancia Thema a preluat o varianta aspirata 2.9 V8, iar aceasta versiune de performanta a Themei a fost chiar apreciata. Nu exista o definitie expres matematica a termenului "downsizing", dar este limpede ca vizeaza cilindreele sub 1.5 L, care trebuie asociate cu turbo- sau supercharger. Deci sa nu cautam senzationalism doar de dragul ideii. A, ma rog, daca, vreodata, din nefericire, Ferrari va fi absorbita de psihoza "really small engine" si inca pe toata gama, atunci, vazand inmarmurit cum se va duce pe copca si acest "ultim mohican" al autenticitatii in automobilism, imi voi aminti cu certitudine de promisiunea de a deveni biciclist (al istoriei :D)

  • lorinczi.thomas, marţi, 02.09.2014 16:37

    vedeti sa nu fi pus cumva punctulet din greseala, sa fie 29 litri