Faraday Future vrea să revoluționeze mașinile electrice: americanii anunță cele mai avansate baterii Litiu-Ion de pe piață
Cea mai nouă companie americană dedicată exclusiv mașinilor electrice va aduce primul model de serie pe străzi în 2018, dar anunță un parteneriat cu LG Chem prin care Faraday Future va avea acces la bateriile Litiu-Ion cu cea mai mare densitate energetică din lume.
Dacă ești la curent cu informațiile și știrile din domeniul mașinilor electrice, ai auzit cu siguranță de Faraday Future (FF), o companie americană care vrea să calce pe urmele Tesla și să dezvolte mașini cu emisii zero. Dacă nu ai auzit încă despre ei, intră câteva minute aici și citește articolul în care am prezentat anul trecut Faraday Future cu tot cu planurile sale de viitor.
După ce a prezentat în ianuarie primul său concept, FF se îndrepată cu pași repezi spre anul 2018, în care start-up-ul american vrea să scoată pe piață prima sa mașină: un supercar 100% electric. Iar pentru a putea fi competitivi pe piață, americanii s-au alinat cu cele mai mari nume din zona tehnologiilor noi. Ei bine, cea mai important astfel de legătură a fost confirmată ieri și e realizată cu sud-coreenii de la LG Chem, specializați în dezvoltarea unor baterii Litiu-Ion super competitive pentru mașinile electrice.
Conform comunicatului oficial al celor de la Faraday Future, noile baterii vor fi cele mai avansate din lume la nivelul densității energetice, ceea ce le oferă americanilor posibilitatea de a construi un pachet de baterii compact ca dimensiuni, dar foarte competitiv la nivelul autonomiei oferite. Ca termen de comparație, o modificare la nivelul densității bateriilor i-a permis lui Renault Zoe să facă un pas major în această toamnă, urcând de la 240 la 400 de kilometri autonomie.
"La FF lucrăm cu furnizori de clasă mondială pentru a dezvolta inovațiile noastre tehnologice și sperăm că noua relație cu LG Chem ne va ajuta să ducem mai departe viziunea noastră legată de viitorul mobilității", afirmă cei de la Faraday Future în comunicatul care confirmă informația.
Platforma pe care va fi produs primul model al mărcii FF se numește oficial Variable Platform Architecture (VPA) și este una modulară, fiind capabilă să găzduiască producția unor modele de dimensiuni și segmente diferite fără modificări și investiții majore.
via Autocar