Familia GTI se mărește: Volkswagen lucrează la un Up! GTI care se lansează în 12 luni
Volkswagen lucrează în prezent la o versiune sportivă a actualului Up!. Micul model de oraș va deveni ceva mai puternic și se va numi Up! GTI.
Volkswagen Up! a primit anul acesta un facelift pentru jumătatea carierei, chiar dacă se află pe piață de câțiva ani buni. Și se pare că va mai continua să fie alături de noi o perioadă, întrucât germanii plănuiesc să dea naștere unei versiuni sportive, care să se numească GTI, la fel ca fratele mai mare Golf.
Informația vine de la Autocar. Englezii ne anunță că au testat deja un prototip al viitorului Up! GTI. Ei s-au arătat încântați de performanțele mașinii și dezamăgiți de timpul mare de așteptare până la debutul comercial.
Versiunea de serie ar urma să adopte un motor turbo cu trei cilindri, cu o rată a compresiei ceva mai mare și cu o putere totală de 114 cai. Asociat unei transmisii manuale cu șase rapoarte, propulsorul este capabil să ajute mezinul să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 8.8 secunde.
Din punct de vedere estetic, viitorul Up! GTI va beneficia de un look ceva mai agresiv, cu spoilere noi, cu praguri laterale, cu o evacuare cromată și cu linii desenate pe caroserie. Interiorul va primi un volan sport, un schimbător nou, un panou de bord negru cu puncte roșii, precum și o tapițerie specială.
Potrivit englezilor de la Autocar, modelul va sosi pe piață în maxim 12 luni. Nu există încă informații despre posibilitatea de a vedea versiuni sportive și în cazul fraților Seat Mii și Skoda Citigo.
via autocar
Merita bagata totusi si-o poza a... adevaratului Up GTI, ca-i plin netul de ele dupa ce masinutza a fost recent prezentata jurnalistilor in Africa de Sud (si chiar testata sumar.) Nu inteleg insa... mai multe chestii: 1. De ce VW apeleaza la teasere hiper-precoce, cind pina-n primavara lui 2018 mai e o groaza de timp (si numeroase saloane auto.) 2. Cum se face oare ca performantzele remarcabile ale versiunii Up TSI "normale" (90 CP, 0-100 in 9,9 s si Vmax 185 km/h) cresc atit de anemic cu 24 CP in plus?! - suta-n 8,8 s si Vmax.=192 mai precis, in timp ce un Golf motorizat similar e mult mai rapid (Vmax. 204 km/h) si aproape la fel de sprinten (0-100 in 9,7 s.) avind +200 kg. 3. Care ar fi motivul cresterii majore de pret deja sugerate de responsabilii VW (spre 20K euro) ? Fiindca doar jantele pe 17" ori carourile de pe scaune nu-l justifica deloc, restul costurilor VW insemnind numai remaparea motormanagementului si-un pic de bibilire la suspensii.