Facelift mai degrabă tehnic: Mazda3 primește o față cu modificări minore, dar schimbări tehnice și tehnologice interesante
Unul dintre cele mai iubite modele japoneze se împrospătează în această toamnă. Clienții vor avea la dispoziție o mașină aproape identică estetic, dar superioară la nivelul ținutei de drum și al tehnologiilor puse la dispoziție de Mazda.
La trei ani de la lansarea noii generații, Mazda3 primește un facelift estetic minor dublat de o serie de update-uri tehnologice care aliniază compacta japoneză la cerințele actuale ale pieței. Modificările sunt valabile pentru ambele versiuni de caroserie, hatchback și sedan.
Schimbările estetice sunt mai degrabă sumare, cea mai vizibilă fiind apariția unui spoiler frontal nou care iese în evidență prin zona cromată care leagă blocurile optice de grilă. Și spoilerul spate este ușor modificat, însă un ochi neantrenat nu va face niciodată diferența dintre versiunea pre- și post-facelift. La interior, schimbările sunt și ele mai degrabă subtile: în afară de un volan nou, câteva inserții pe bord, frână de mână electronică pe versiunile de top și de sistemul Head-Up Display color îmbunătățit, lucrurile rămân nemodificate.
Mai mult dinamism în viraje
Cea mai importantă adăugire vine în zona tehnică, Mazda anunțând că Mazda3 facelift va beneficia de apariția sistemului G-Vectoring Control (GVC), un sistem care utilizează un computer pentru a coordona unghiul direcției cu nivelul de cuplu transmis roților la rularea sportivă în viraje, mașina reușind astfel să controleze mai bine forțele laterale care apasă asupra sa.
Pe scurt, GVC simulează o distribuție mai bună a maselor la virare, limitând cuplul trimis roților motrice și așezând astfel greutatea pe roțile din față. Mașina realizează astfel imperceptibil, în 50 de milisecunde, ceea ce șoferul poate face doar scoțând piciorul din pedala de accelerație. Mazda spune că a lucrat 8 ani la acest pachet care îmbunătățește comportamentul dinamic al mașinii.
Alte schimbări tehnice
Alte îmbunătățiri tehnice implică adoptarea unui pachet avansat de frânare automată în oraș, sistemul Mazda fiind acum capabil să opereze între 4 și 80 de kilometri pe oră (segmentul anterior era 4-30 km/h). Mai mult, pachetul denumit oficial Smart City Brake Support recunoaște și pietonii și poate frâna automat în caz de necesitate.
Luminile lui Mazda3 facelift au primit și ele o îmbunătățire majoră, farurile LED adaptive care ajustează automat cele patru segmente care formează fasciculul frontal pentru ca mașinile din față să nu fie deranjate.
La nivel de motorizări, gama Skyactiv-G pe benzină (1.5 de 100 CP și 2.0 de 120 și 165 CP) sau dieselul Skyactiv-D de 2.2 litri și 150 CP vor fi ajutate de apariția unui diesel de 1.5 litri care dezvoltă 105 CP și care și-a făcut încălzirea până acum pe frații mai mici Mazda2 și CX-3.
Debutul european al noului Mazda3 facelift va avea loc în toamna acestui an, după ce mașina va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris.
urata in poza, pacat. zici ca e sicriu bmw combinat cu kia. si ce frumoase erau inainte..