F1: Yuki Tsunoda îl înlocuiește pe Liam Lawson la Red Bull

Publicat joi, 27.03.2025 11:22 de Tiberiu Safta

Yuki Tsunoda îl va înlocui pe Liam Lawson la Red Bull începând cu etapa din Japonia. Pilotul neozeelandez va fi înlocuit după doar 2 curse alături de echipa austriacă și va reveni la Racing Bulls.

Max Verstappen va avea un nou coechipier începând cu Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, a 3-a cursă din sezonul 2025. Mai exact, Red Bull tocmai l-a anunțat pe Yuki Tsunoda ca pilot al echipei. Japonezul îl va înlocui pe Liam Lawson, care a avut rezultate mult sub așteptări.

Cei doi piloți vor face schimb de locuri, astfel că Lawson va reveni la echipa Racing Bulls, alături de debutantul Isack Hadjar. Pilotul neozeelandez a abandonat în prima cursă din Australia și a terminat pe locul 12 în cursa din China. În calificări, Lawson a fost pe locul 18 în Australia și pe locul 20 atât în calificările pentru cursa de sprint, cât și pentru cursa principală din China.

Începând din Japonia, Lawson va pilota pentru Racing Bulls, echipa cu care a pilotat și în sezoanele 2023 și 2024, când l-a înlocuit pe Daniel Ricciardo.

Cât despre Tsunoda, el a terminat pe locul 12 în Australia și pe locul 16 în China. În cea de-a doua cursă, Tsunoda a fost victima unei aripi frontale avariate, care a cedat fără să atingă o altă mașină.

via Formula 1

  • 111, joi, 27.03.2025 13:45

    Ciao Slowson !!!

  • MarS, joi, 27.03.2025 13:53

    Sa vedem daca Tsunoda va face fata la masina front heavy facuta pt Max. S-ar putea sa iasa mai bine Lawson din asta.

  • Fast_and_Curious, joi, 27.03.2025 16:49

    Red Bull mai bine ar schimba organizarea celor 2 echipe: Red Bull Racing ramane cu o singura masina, a lui Max, iar Torro Rosso/AlphaTauri/CARB sau cum s-o mai numi acum sa aiba 3 masini. Asa macar stiu o treaba simpla. RBR se concentreaza doar pe Verstappen, ca oricum nimeni altcineva nu e in stare sa conduca masina aia la nivel de performanta decent, iar CARB va avea campionatul propriu cu 3 piloti :))

  • Helmut Marko, vineri, 28.03.2025 16:53

    Știm că Max nu este mulțumit de schimbarea coechipierului. Dar avem nevoie de două mașini în față. Nu doar pentru campionatul constructorilor, ci și pentru a-l ajuta pe Max să obțină al cincilea titlu. Cu două mașini în față, vom avea mai multe opțiuni strategice în curse. Vom putea folosi experiența lui Yuki. Acest lucru este important acum. În cele din urmă, este un avantaj pentru echipă, deoarece Max va beneficia de pe urma acestui lucru.

  • Jacques Villeneuve, vineri, 28.03.2025 17:16

    "Nu trebuie să uităm că Lawson a intrat în Formula 1 foarte arogant. A venit anul trecut și a tot povestit cât de incredibil va fi el, avea o anumită atitudine. Când rezultatele nu se ridică la nivelul așteptărilor, asta face pe toată lumea să reacționeze și mai mult. De fapt, acestea sunt cele mai slabe rezultate cu o mașină Red Bull. Așa că plătește prețul propriului comportament. Și-a făcut-o cu mâna lui. Aceste două curse nu i-au adus nimic bun în paddock. E atât de simplu, acesta e riscul. Când începi cu Red Bull, trebuie să fii pe drumul cel bun. Acesta este prețul pe care îl plătești pentru a fi în cea mai bună echipă. Vrei să-ți asumi acest risc? Bine, dar dacă nu-ți iese, plătești un preț foarte mare. Așa stau lucrurile și e bine, așa trebuie să fie. Credeam că îi vor da măcar încă trei curse și vor lua o decizie mai informată la revenirea în Europa."

  • Bixente, vineri, 28.03.2025 17:35

    Tsunoda are un mare avantaj. Prima sa cursa la volanulRed BULL are loc pe un circuit pe care il cunoaste la perfectie.

  • Yuki Tsunoda, luni, 31.03.2025 12:19

    "Am petrecut aproximativ două zile în simulator. Din acea experiență, nu am găsit mașina atât de dificilă la condus. Dacă mă pot bucura în mod natural să o conduc pe măsură ce mă familiarizez cu ea în FP1, atunci rezultatele vor urma. Și dacă asta va duce la un podium, ar fi incredibil."

  • Statisticianu', luni, 31.03.2025 12:57

    Yuki Tsunoda va încerca să devină al patrulea japonez care ajunge pe podium în Formula 1 În 1990, Aguri Suzuki a devenit primul japonez care a urcat pe podium în Formula 1, ocupând locul trei în Marele Premiu al Japoniei. Realizarea sa a fost repetată de Kamui Kobayashi, care a terminat tot pe trei în fața publicului său natal, în 2012. Al treilea japonez care a ajuns pe podium în Formula 1 este Takuma Sato, care a reușit acest lucru în Marele Premiu al SUA de la Indianapolis, în 2004. Și el a terminat pe trei, obținând cel mai bun rezultat al său în Formula 1 pe circuitul unde, ani mai târziu, avea să obțină cele mai mari succese ale carierei sale, și anume cele două victorii, din 2017 și 2020.

  • WARNING!, luni, 31.03.2025 17:32

    Aston Martin se retrage din Formula 1! Miliardarul Stroll a confirmat că, din 2020, el și partenerii săi au investit aproximativ 600 de milioane de lire sterline în Aston Martin. Cu această ultimă investiție, Stroll ar putea încerca să răscumpere acțiunile partenerilor săi, astfel încât Aston Martin să rămână în întregime sub controlul său. Prin această tranzacție, producătorul auto se retrage practic din Formula 1, deși anul trecut compania a anunțat că va fi prezentă în campionatul mondial cel puțin până în 2030 – evident, acum doar ca sponsor. Aston Martin își vinde participația minoritară în echipă pentru 74 de milioane de lire sterline, dar compania a dat asigurări că acest lucru „nu va afecta acordul de sponsorizare pe termen lung” existent între cele două părți. Cu puțin timp înainte, Lawrence Stroll a anunțat o nouă investiție de 52,5 milioane de lire sterline în compania auto, care de ani de zile înregistrează pierderi și nu reușește să-și crească vânzările, amânând recent de două ori lansarea modelelor sale electrice – ultima dată pentru 2030.