F1 Olanda: Max Verstappen, victorie în fața propriilor suporteri! Russell și Leclerc pe podium
Max Verstappen a câștigat cursa sa de casă pentru al doilea an la rând. Pilotul olandez își mărește avantajul în clasamentul piloților la peste 100 de puncte față de Charles Leclerc și Sergio Perez. În spatele campionului mondial au terminat George Russell și pilotul monegasc.
Etapa a 15-a a sezonului de Formula 1 din 2022 a adus echipele în Țările de Jos, acasă la Max Verstappen. Așa cum era de așteptat, armata portocalie, așa cum sunt porecliți fanii pilotului olandez, a fost prezentă cu sutele de mii pe parcursul weekend-ului și a primit rezultatul așteptat.
Max Verstappen a reușit să câștige în fața propriilor suporteri pentru al doilea an la rând. Cu toate astea, campionul mondial nu a putut domina cursa și a muncit pentru obținerea celui mai nou succes.
START BUN PENTRU VERSTAPPEN ȘI LECLERC
Atât Verstappen cât și cei mai mulți piloți din top 10 au început cursa cu anvelope de compoziție soft. Singurii care au ales o strategie alternativă au fost Mercedes, Lando Norris și Mick Schumacher, care au decis să înceapă cursa cu anvelope medium.
La start, Charles Leclerc a avut cel mai bun timp de reacție, plecat de pe locul 2. Însă, Verstappen a reușit să-și mențină avantajul în primul viraj și a început să se distanțeze de restul plutonului. În spatele său au fost bătălii pentru poziții între Carlos Sainz Jr și Lewis Hamilton, precum și între Lando Norris și George Russell.
Startul cursei a fost unul curat, iar în primul tur, Kevin Magnussen a avut parte de un incident minor. Danezul se lupta cu Alex Albon când acesta a ieșit de pe trasa ideală și a ieșit pe pietriș și a atins parapetul. Din fericire, pilotul Haas a continuat fără avarii serioase.
BĂTĂLIE ÎNTRE HAMILTON ȘI SAINZ
În timp ce Max Verstappen continua să se distanțeze față de restul plutonului, bătălia pentru locul 3 a fost spectacolul principal al primei părți din cursă. Carlos Sainz Jr nu părea să se simtă confortabil cu anvelopele soft și era pus sub presiune constantă de Lewis Hamilton. Pilotul Mercedes era încălțat cu anvelope medium, care funcționau foarte bine pe monopostul Mercedes.
Cu toate acestea, fostul campion mondial nu a reușit să treacă de pilotul spaniol, datorită avantajului în linie dreaptă deținut de Ferrari. În spatele lor, Fernando Alonso, plecat de pe 13, a reușit să urce până pe locul 11, iar Sebastian Vettel a fost primul pilot care a oprit la boxe, în turul 10.
O NOUĂ GAFĂ MARCA FERRARI
Bătălia dintre Hamilton și Sainz a durat până în turul 15, când spaniolul a intrat la boxe pentru schimb de anvelope. Însă, mecanicii scuderiei nu au fost pregătiți cu roata stânga spate pentru Sainz. Pilotul spaniol a stat pe cricuri peste 12 secunde și a pierdut un loc și în fața lui Sergio Perez, care a oprit în același timp. Pilotul mexican a călcat și peste un pistol pneumatic în haosul creat de Ferrari.
Între timp, în față, Verstappen a continuat să-și mărească avantajul față de Leclerc până în turul 18. Monegascul a intrat la boxe pentru un set de anvelope medium, în timp ce Verstappen a intrat în turul următor, tot pentru anvelope medium.
MERCEDES, ȘANSE LA VICTORIE
După oprirea lui Verstappen, piloții Mercedes au preluat conducerea cursei, fiind pe strategia alternativă. Echipa germană și-a dorit o strategie cu doar o singură oprire, însă ritmul lui Verstappen cu anvelope noi a fost prea mare pentru săgețile argintii. În turul 28, Verstappen a trecut de George Russell pe locul 2.
Două tururi mai târziu, Hamilton a intrat la boxe și a trecut pe anvelope hard. Verstappen a preluat din nou conducerea. Însă, anvelopele hard s-au dovedit a fi mai bune decât era așteptat, iar Hamilton a început să reducă din distanța față de Verstappen.
Russell și Sainz au trecut și ei pe anvelope hard și au început să-l prindă din spate pe Sergio Perez, aflat în continuare cu anvelope medium. Hamilton a încercat să treacă de Perez, dar a fost forțat larg și a trebuit să aștepte încă un tur. Britanicul a reușit să-l depășească pe Perez, însă a fost încurcat de Sebastian Vettel, care tocmai ieșise de la boxe și care nu a respectat steagurile albastre. Russell a trecut mult mai ușor de Perez câteva tururi mai târziu.
SAFETY CAR VIRTUAL DECLANȘAT DE TSUNODA
În această fază a cursei, era clar că anvelopele hard performau peste așteptări. Perez a oprit în turul 41 pentru aceste anvelope. Trei tururi mai târziu, Sainz a intrat și el la boxe pentru anvelopele albe. Însă, în același timp, Yuki Tsunoda a oprit la marginea circuitului după ce a raportat o problemă la o roată.
Japonezul de la Alphatauri a plecat, apoi, până la standuri. El a ieșit de pe linia boxelor, dar nu a mers prea departe. Tsunoda s-a oprit din nou cu o problemă terminală la diferențial. Asta a declanșat un Safety Car Virtual, timp în care Verstappen a trecut pe anvelope hard, iar Mercedes a chemat la boxe ambii piloți, care au trecut pe medium.
SAFETY CAR DECLANȘAT DE BOTTAS
După aceste opriri, Mercedes părea să aibă avantajul pneurilor și au început să reducă din distanța față de Verstappen. Însă, avansul echipei germane a fost oprit după ce Valtteri Bottas a oprit pe circuit, în fața liniei boxelor. Pilotul Alfa Romeo a suferit o problemă terminală la motor, lucru care a dus la Safety Car pe circuit.
Asta i-a permis lui Verstappen, Russell și Leclerc și celorlalți să treacă pe anvelope soft cu puțin sub 20 de tururi rămase. Însă, Hamilton a decis să rămână pe anvelopele medium uzate, un lucru care avea să-l coste la finalul cursei.
Verstappen l-a depășit pe Hamilton la restart, fiind urmat de coechipierul său, Russell. A urmat și Charles Leclerc, care a urcat pe locul 3. Mai în spate, Sainz și Perez se luptau pentru locul 5, când Sainz a primit o penalizare de 5 secunde pentru un unsafe release la ultima sa oprire. El a ieșit direct în fața lui Alonso și i-a atins aripa față pe linia boxelor.
VERSTAPPEN, MAI APROAPE DE AL DOILEA TITLU
În ciuda provocărilor Mercedes, Max Verstappen s-a distanțat din nou și a reușit să câștige în fața propriilor suporteri. Pe locul 2 a venit George Russell, iar podiumul a fost completat de către Charles Leclerc. Lewis Hamilton a terminat pe locul 4, urmat de Perez, Alonso și Lando Norris. Carlos Sainz a căzut pe 8 cu acea penalizare, în fața lui Esteban Ocon și Lance Stroll.
Cu această victorie, Max Verstappen își mărește avantajul față de Leclerc și Perez la 109 puncte. Practic, Max Verstappen este aproape garantat să câștige un nou titlu mondial, după rezultatele extraordinare din acest sezon. De altfel, el și-a egalat deja numărul de victorii obținute în 2021, iar aceasta este a 30-a victorie din carieră pentru olandez.
Următoarea cursă va avea loc în acest weekend, acasă la Ferrari, la Monza. Cursa va avea loc în 11 septembrie.
via Formula 1
A câştigat cel mai bun, deşi al doilea schimb -trecerea pe hard-uri a fost una greşită, ar fi trebuit medii. Hamilton nu ar fi putut câştiga cursa nici dacă nu erau SC-urile, ar fi avut o singură oprire însă Verstappen ar fi trecut de pe mediu sau soft în ultimul schimb şi chiar dacă ieşea în urma lui Hamilton, ar fi câştigat-Hamilton având harduri îmbătrânite, nici dacă era doar 1 SC Hamilton nu-l mai putea prinde pe Max, nici dacă schimba pe soft după al doilea SC-Max era mai rapid ( atenţie, Max avea soft noi şi Hamilton soft uzat). Datorită strategiei, atât Hamilton cât şi poate Perez( care trebuiau să schimbe pe mediu sau soft uzat-dacă rezista până la final, după ultimul SC au piedut locuri, respectiv 2 pentru Hamilton şi poate 3-4 pentru Perez) . Oricum, posibil peste 2-3 curse să ştim locul 1, locul 2 se va juca până în ultima etapă. Personal mi se pare însă jenant ca Hamilton să dea vina pe echipă că nu a fost chemat când, la experienţa sa şi ce i s-a întâmplat în ultima cursă de anul trecut, trebuia să ceară el să intre la boxe pentru schimb.