F1: Dublă Ferrari în Australia. Max Verstappen, abandon din motive tehnice
Carlos Sainz a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Australia. Alături de spaniol, pe podium, s-au mai aflat Charles Leclerc și Lando Norris.
După o sesiune de calificări interesantă, Marele Circ s-a întors în ziua de duminică pe circuitul Albert Park din Melbourne, Australia, pentru cursă. Urmau 58 de tururi, la finalul cărora avea să fie desemnat câștigător un pilot care cu doar o săptămână în urmă trecea printr-o operație de apendicită.
Dar până la momentul final, avem de trecut în revistă o etapă plină de evenimente. În primul rând, pentru Marele Premiu de Formula 1 din Australia s-au aliniat la start 19 din cele 20 de monoposturi, după ce echipa Williams a decis să îl pună pe Alex Albon în monopostul coechipierului său, Logan Sargeant.
Asta după ce pilotul thailandez și-a distrus monopostul în prima sesiune de antrenamente. Mai departe, Sergio Perez a fost penalizat cu 3 locuri pe grilă după ce l-a încurcat pe Hulkenberg în calificări.
Zhou a plecat în cursă de pe linia boxelor, după ce echipa a lucrat la monopost în parcul închis.
Odată stinse semafoarele, Max Verstappen a pornit foarte bine și și-a păstrat poziția de lider în fața lui Sainz și Norris care a venit tare și s-a strecurat pe locul 3.
ABANDON PENTRU VERSTAPPEN
Ajutat de DRS, Carlos Sainz s-a apropiat de Verstappen și l-a depășit pe olandez între virajele 9 și 10. Dar, campionul mondial en-titre avea probleme cu monopostul, lucru confirmat câteva momente mai târziu când s-a observat o cantitate mare de fum ieșind din partea dreapta-spate.
Neavând ce să mai facă, olandezul de la Red Bull a încetinit și s-a "târât" până la boxe, părăsind competiția.
În fața plutonului, Sainz conducea liniștit cursa, fiind urmat de Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Perez, Stroll, Tsunoda, Hamilton și Alonso. Hamilton, Ricciardo și Zhou au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte ca etapa din Australia să intre în turul cu numărul 10.
Tot acum au trecut pe la boxe și Russell, dar și Bottas. În turul cu numărul 10 au intrat Leclerc și Piastri.
Cinci tururi mai târziu, Norris și Perez au schimbat și ei pneurile. Sainz a schimat în turul 16 și a revenit pe circuit la câteva secunde în spatele lui Alonso. Între timp, lui Hamilton i-a cedat propulsorul, iar britanicul a "tras" monopostul Mercedes pe dreapta.
HAMILTON, OUT!
Cursa a fost imediat întreruptă de un Safety Car Virtual. Alonso a fost primul care a profitat de acest lucru și a trecut pe la boxe, revenind pe circuit pe locul 5.
Monopostul lui Hamilton a fost îndepărtat de pe circuit destul de rapid, astfel că steagurile verzi au fost, din nou, fluturate de pe margine. Sainz conducea plutonul, fiind urmat de Leclerc, Piastri, Norris și Alonso.
Ceva mai în spate, piloții Haas au primit ordine de echipă de la boxe, iar Ricciardo ajungea pe locul 13.
La scurt timp după ce am intrat în ultima jumătate a cursei din Australia, ordinele de echipă au ajuns și la McLaren, dar doar pentru că cei doi piloți aveau strategii diferite. Perez trecea de Alonso între virajele 8 și 9.
Leclerc simțea din ce în ce mai tare presiunea pusă de Norris, dar și pentru că pneurile monopostului Ferrari erau pe ultima sută de metri de viață. Tocmai de aceea, monegascul Scuderiei a trecut pe la boxe, în turul 35. A revenit pe locul 4, în fața lui Perez și Alonso.
După ce a trecut și el încă o dată pe la boxe, Oscar Piastri a trecut de Alonso, iar acum mai avea încă 9 secunde până la Norris.
În acest moment al cursei, Sainz avea un avans de 5 secunde în fața lui Leclerc, iar Norris era la 4 secunde în spatele monegascului de la Ferrari. Cu 10 tururi rămase până la final, Russell a mai oprit o dată.
MERCEDES, FĂRĂ MONOPOST LA FINAL DE CURSĂ
Având pneuri proaspete, britanicul de la Mercedes-AMG l-a prins rapid din urmă pe Alonso. Dar, când să îl depășească, a pierdut spatele monopostului și a ajuns în gardurile de protecție. Așadar, Mercedes nu termina cursa cu niciun monopost.
Safety Car-ul Virtual a fost anunțat, din nou, dar deja nu mai conta. Carlos Sainz a trecut primul linia de sosire, la mai puțin de 2 secunde și jumătate în fața lui Charles Leclerc. Lando Norris a ocupat ultima treaptă a podiumului.
Deși a încheiat cursa pe locul 6, Fernando Alonso a fost penalizat pentru incidentul cu Russell de la finalul cursei, astfel că a fost devansat pe locul 8.
"Nimeni nu se astepta la o astfel de ierarhie, ca după trei curse să-l avem pe Charles Leclerc pozitionat strategic, exact in coasta lui Max in clasamentul general. 1 Max Verstappen 51p. 2 Charles Leclerc 47p. 3 Sergio Pérez 46p. Suntem pe drumul cel bun. Mașina este mult mai ușor de condus, mult mai ușor de citit și, pentru un șofer precum Charles Leclerc, mult mai ușor de dezvoltat, iar toate acestea se văd cu ochiul liber, clasamentul general este precum urma lăsată de glonț, spune întotdeauna adevărul." (La Domenica Sportiva-RAISport)