Experimentul care prefaţează viitoarea generaţie: Nissan Leaf, autonomie de 400 km pentru un prototip de curse
Inginerii Nissan au dezvoltat un prototip de curse al modelului electric Leaf care utilizează o baterie de aproape două ori mai mare ce asigură o autonomie de circa 400 de kilometri.
Nissan Leaf, cel mai bine vândut model electric din lume de la lansarea sa în 2010, a primit recent o baterie cu capacitatea de 30 kWh, în locul acumulatorului clasic de 24 kWh, care asigură astfel o autonomie oficială de până la 250 km.
Pentru moment, este incert momentul în care constructorul japonez va lansa următoarea generaţie cu o autonomie semnificativ mai bună, însă inginerii Nissan ne-au oferit un prim indiciu în această direcţie în cadrul unui experiment realizat în timpul liber.
Astfel, aceştia au creat un Nissan Leaf de curse cu o baterie de 48 kWh, care asigură astfel o autonomie de circa 400 de kilometri.
Prototipul a primit nume de cod Cocoon şi va fi utilizat în cadrul ECOseries, o competiţie de motorsport din Spania care promovează eficienţa şi economia de combustibil în detrimentul vitezei. "Ca pionier al pieţei de maşini electrice, Nissan a inovat frecvent şi şi-a îmbunătăţit tehnologiile pentru a rămâne în fruntea segmentului de emisii zero", spune Gareth Dunsmore, directorul de vehicule electrice al Nissan Europa.
Nu este clar dacă prototipul dezvoltat de ingineri va sta la baza viitorului Nissan Leaf, întrucât oficialii mărcii japoneze nu au oferit niciun indiciu în acest sens.
Via Auto Express